لوکس‌ترین هتل‌های قدیمی جهان

لوکس‌ترین هتل‌های قدیمی جهان

تنها چند درصد از مردم جهان می‌توانند بدون هیچ مشکلی وارد این هتل‌ها شوند و چند روزی در آن اقامت داشته باشند. بین هتل‌های پنج ستاره جهان، تعدادی بسیار لوکس و دیدنی هستند و شاید بتوان لقب «پنج ستاره‌ی هتل‌های پنج ستاره» را به آن‌ها داد.

کد خبر : ۱۰۰۷
بازدید : ۶۳۹۵
فرادید | تنها چند درصد از مردم جهان می‌توانند بدون هیچ مشکلی وارد این هتل‌ها شوند و چند روزی در آن اقامت داشته باشند. بین هتل‌های پنج ستاره جهان، تعدادی بسیار لوکس و دیدنی هستند و شاید بتوان لقب «پنج ستاره‌ی هتل‌های پنج ستاره» را به آن‌ها داد.

به گزارش فرادید به نقل از سی‌ان‌ان، نوع سرویس‌دهی و امکانات هتل برای درجه یک هتل بی‌شک مهم است. اما در اینجا، علاوه بر تمام موارد و فاکتورهای یک هتل پنج ستاره، قدمت و سابقه آن هتل نیز در نظر گرفته می‌شود. در ادامه با 10 هتل لوکس و باسابقه آشنا خواهید شد.

هتل کاخ تاج‌محل - بمبئی
این هتل در سال 1903 در شهر بمبئی ساخته شد و در آن روزها اولین بنای مهم کنار آب شهر بمبئی بود. این هتل اولین هتلی در هندوستان بود که آسانسور داشت. هتل کاخ تاج‌محل یکی از زیباترین هتل‌های جهان است. زیبایی خارق‌العاده، خدمات بی‌نظیر و شکوه آن منحصر به فرد است. این هتل دارای 560 اتاق و 44 سوئیت بوده و آمار خدمه آن به 1500 نفر می‌رسد. در سال ۲۰۰۸ میلادی به این هتل بر اثر یک رشته عملیات تروریستی در بمبئی خسارات عمده‌ای وارد شد، با این حال، همچنان یکی از جذاب‌ترین مقاصد گردشگران خارجی است. گفته می‌شود که باراک اوباما در جریان سفرش به هند در سال 2010 در این هتل اقامت داشت.

لوکس‌ترین هتل‌های قدیمی جهان

هتل بورلی هیلز - لس آنجلس
هتل بورلی هیلز در سال 1912 ساخته شد و مهمانان هالیوودی بسیاری را به خود دیده است. هر شب اقامت در این هتل نزدیک به هفتصد دلار است. در سال 1948 در نمای بیرونی هتل از رنگ صورتی استفاده شد تا نور خورشید را بازتاب دهد و بعدها این هتل در کاور آلبوم مشهور «هتل کالیفرنیا» به کار گرفته شد.

لوکس‌ترین هتل‌های قدیمی جهان

هتل ریتز پاریس
این هتل در سال 1898 باز شد و از آن روز تاکنون بالاترین استانداردهای یک هتل لوکس را داشته است. البته فقط نباید به ادعای صاحب هتل بسنده کرد. کافی است به ببینید چه کسانی به این هتل‌ها رفته‌اند. چندین سوئیت هتل به نام مهمانانش نام‌گذاری شده است، مانند کوکو شانل، ارنست همینگوی و اینگرید برمن.

سوفیا لورن می‌گوید که این هتل عاشقانه‌ترین هتل جهان است. هتل ریتز پاریس به کاخ وندوم اشراف دارد. همچنین در چندین فیلم کلاسیک نیز از این هتل استفاده شده و البته طراحی و دکور آن کاملا لوکس و بی‌نظیر است. این هتل به دلیل بازسازی در سال 2012 بسته شد و تا چند ماه دیگر مجدد باز می‌شود.

لوکس‌ترین هتل‌های قدیمی جهان

پنینسولا هنگ‌کنگ
این هتل لقب «بانوی بزرگ شرق» را یدک می‌کشد و واقعا هم لایق این عنوان است. پنینسولا در لغت به معنای شبه جزیره بود و نام آن از موقعیت جغرافیایی هتل گرفته شده است، زیرا هتل پنینسولا در جنوبی‌ترین نقطه «شبه‌جزیره کولون» واقع شده است.
هتل پنینسولا در سال 1928 افتتاح شد و تا به امروز تعیین‌کننده استانداردهای لوکس در هنگ‌کنگ بوده است. امکاناتی خاص مانند خودرو لوکس رولز-رویس فانتوم و حتی جت خصوصی برای مهمانان ویژه در این هتل موجود است. این هتل اولین هتل هنگ‌کنگ نیز می‌باشد.

لوکس‌ترین هتل‌های قدیمی جهان

هتل پلازا - نیویورک
این هتل در سال 1907 افتتاح شد و در سال 1969 به نماد رسمی نیویورک تبدیل شد. بی‌شک می‌توان گفت که هتل پلازا مشهورترین هتل نیویورک است. این هتل در خیابان پنجم واقع شده و فضای چندین فیلم و داستان به آن گره خورده است. بخش‌هایی از فیلم‌های معروف گتسبی بزرگ و تنها در خانه 2 در این هتل قرن بیستی فیلم‌برداری شده است. هتل پلازا مهمانان خاص نیز کم نداشته است. لیزا مینلی، اِلنور روزولت، مایلز دیویس و گروه بیتلز در این هتل اقامت داشته‌اند.

لوکس‌ترین هتل‌های قدیمی جهان

هتل رافلز - سنگاپور
بنیان‌گذار سنگاپور «استمفورد رافلز» بود و نام این هتل برگرفته از او است. هتل مجلل و باشکوه رافلز در ابتدای کار خود یک مهمان‌سرای کوچک 10 اتاقی بود. اما امروزه این هتل با 125 سال قدمت مشهورترین هتل آسیا است. چندین شخصیت مهم ادبیات و سینما مانند همینگوی، آلفرد هیچکاک و رودیارد کیپلینگ از مهمانان ویژه این هتل بودند.

لوکس‌ترین هتل‌های قدیمی جهان

هتل کلاریج لندن
هتل کلاریج در سال 1898 افتتاح شد. این هتل پنج ستاره در طول جنگ جهانی دوم میزبان چندین شخصیت برجسته بین‌المللی بود. در واقع می‌توان گفت که این هتل پرماجراترین هتل انگلستان است.

لوکس‌ترین هتل‌های قدیمی جهان

هتل ریتز لندن
هتل ریتز لندن در سال 1906 در خیابان پیکادلی لندن ساخته شد و در واقع اولین هتل این شهر بود که در هر اتاق حمام داشت. این هتل در تاریخ 109 ساله خود میزبان اشخاصی مانند کینگ ادوارد سوم و چارلی چاپلین بوده است. در جنگ جهانی دوم نیز وینستون چرچیل، شارل دوگُل و آیزنهاور به صورت مرتب در این هتل قرار می‌گذاشتند. از هتل ریتز لندن در چندین فیلم از جمله فیلم «ناتینگ هیل» استفاده شده است.

لوکس‌ترین هتل‌های قدیمی جهان

هتل شِلبورن - دوبلین
در قلب شهر دوبلین، هتلی مجلل و باشکوه وجود دارد که زیبایی خود را به رخ هتل‌های دیگر می‌کشاند. این هتل قدیمی‌ترین و تاریخی‌ترین هتل ایرلند است که در سال 1824 ساخته شد. نیروهای انگلیسی در سال 1916 و در «شورش عید پاک» این هتل را در کنترل خود درآوردند، سپس از آن برای فعالیت‌های نظامی خود در جنگ جهانی اول استفاده کردند. نگارش قانون اساسی ایرلند در سال 1922 در اتاق 112 این هتل صورت گرفت و به همین دلیل به آن اتاق «اتاق قانون اساسی» می‌گویند.

اگر به تاریخ رنگارنگ آن هم نگاه نکنیم، به جرات می‌توان گفت که بزرگترین و زیباترین هتل دوبلین همین هتل است. هتل شلبورن با نمای رنسانسی، لوسترهای بلوریِ تزئینی، ستون‌های مرمری و دکور مجلل خود گوی سبقت را از تمام رقبای خود دزدیده است.

لوکس‌ترین هتل‌های قدیمی جهان

هتل والدورف آستوریا - نیویورک
هتل «والدورف آستوریا» در خیابان پارک در منهتن قرار دارد و روزی بلندترین هتل جهان بود. گرچه امروز یک هتل دیگر این عنوان را از آن خود کرده، اما هتل والدورف همچنان یکی از نمادهای شهر نیویورک است. هر چه نباشد این هتل میزبان تمام روسای جمهور ایالات‌متحده از هوور تا اوباما بوده است. حتی یک فضای محرمانه در زیر هتل وجود داشت که مهمانان ویژه‌ای مانند فرانکلین روزولت از آن استفاده می‌کردند که البته دیگر قابل استفاده نیست.

این هتل مفهوم خدمات 24 ساعته را جا انداخت و موجب تغییر و تحول اساسی در نظام هتلداری گشت. سرپيشخدمت‌ »اُسکار تچرکی» در سال 1893 سالاد معروف «والدورف» را درست کرد که هنوز هم نام آن در منوی هتل می‌درخشد.

البته یک ماجرای جنجالی از ما ایرانی‌ها در تاریخ این هتل وجود دارد. «حسینقلی خان صدرالسلطنه» معروف به «حاجی واشنگتن» نخستین سفیر ایران در آمریکا بود که به علت آبروریزی ناشی از ذبح گوسفند در بالکن هتل والدورف آستوریای نیویورک در روز عید قربان به تهران احضار شد. ناصرالدین شاه خطاب به او گفته بود: «ما را نزد جوان‌ترین دولت دنیا بی‌آبرو کردی و ملت چندین هزار ساله ما سخره عالمیان کردی. خدا از تو نگذرد.»

لوکس‌ترین هتل‌های قدیمی جهان

۰
نظرات بینندگان
  • ناشناس ارسالی در

    عالی بود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید