معجزه روغن نارگیل برای مو

معجزه روغن نارگیل برای مو

موی باکیفیت و درخشان یکی از مواردی است که این روزها افراد بسیاری دنبال آن هستند و از مواد شیمیایی فراوانی نیز استفاده کرده‌اند. اما روغن نارگیل به عنوان یک لوسیون طبیعی می‌تواند کیفیت موی شما را تضمین کند.

کد خبر : ۱۰۱۰۶
بازدید : ۱۳۹۳۴
معجزه روغن نارگیل برای مو

فرادید | موی باکیفیت و درخشان یکی از مواردی است که این روزها افراد بسیاری دنبال آن هستند و از مواد شیمیایی فراوانی نیز استفاده کرده‌اند. اما روغن نارگیل به عنوان یک لوسیون طبیعی می‌تواند کیفیت موی شما را تضمین کند.

به گزارش فرادید*، روغن نارگیل نوعی چربی اشباع شده است که از میوه درخت نارگیل به دست می‌آید. از این روغن در تهیه مواد آرایشی بهداشتی و همچنین در غذاها استفاده می‌شود. این روغن سرشار از لوریک اسید (نوعی اسید چرب با زنجیره متوسط) است.

روغن نارگیل در مناطقی که درخت نارگیل زیادی دارد، کارکرد زیاد دارد. اندونزی، کشورهای حوزه دریای کارائیب، سریلانکا، برمه، فیلیپین، مالزی و بخش‌هایی هند از جمله این مناطق هستند.

روغن نارگیل سرشار از انواع ویتامین‌ها، مواد معدن و کربوهیدرات است که خواص بی‌شماری برای سلامتی بدن دارند. اگر روی بسیاری از مواد آرایشی و شامپوهای با کیفیت را مشاهده کنید، نام روغن نارگیل حتما به چشمتان خواهد خورد. البته اگر شامپویی فاقد روغن نارگیل باشد، به احتمال فراوان موجب ریزش موهایتان خواهد شد.

اما روغن نارگیل برای مو چه خواصی دارد؟

آسیب به مو
روغن نارگیل به دلیل داشتن اسید لوریک از آسیب‌های وارد شده به مو جلوگیری خواهد کرد، زیرا مانع از دست رفتن پروتئین موجود در مو خواهد شد.

ریزش مو
روغن نارگیل در طب سنتی هند از جایگاه والایی برخوردار بوده و هم چنان نیز توصیه می‌شود. یکی از این روش‌ها این است که چند برگ مریم‌گلی را در روغن نارگیل جوشانده و سپس ترکیب به دست آمده را بر روی موهایتان بمالید.

نرم کننده مو
روغن نارگیل می‌تواند مو را به خوبی نرم کند. کافی است آن را کمی گرم کنید و به موهایتان بمالید و سپس به تختخواب بروید. صبح روز بعد، موهایتان را شسته و از کیفیت آن لذت ببرید. البته روغن نارگیل را با حنا و شیر گرم نیز می‌توان ترکیب کرد.

ضد شوره
اسیدهای چرب موجود در روغن نارگیل خاصیت ضد شوره به مو می‌دهند. برای این کار می‌توان روغن نارگیل را با روغن کنجد ترکیب و سپس بر روی مو بمالید. فراموش نکنید که نیم ساعت بعد موهایتان را آب بکشید.

معجزه روغن نارگیل برای مو

مو خورگی
اگر انتهای موهایتان به دو نیم تقسیم شده، مو خوره گرفته‌اید. اگر شرایط چندان وخیم نباشد، روغن نارگیل می‌تواند به کمکتان بیاید. برای این کار کافی است روغن نارگیل را با روغن بادام ترکیب کرده و موهایتان را چند دقیقه با آن ماساژ دهید.

بوی مطبوع
اگر کمی روغن نارگیل را با شامپویتان ترکیب کنید، از بوی خوب موهایتان لذت خواهید برد. روغن نارگیل سرشار از ویتامین ای است که می‌تواند سلامت موهایتان را تضمین کند.

جلوگیری از شپش مو
شپش مو بسیار ظاهر زشت و خجالت آوری به مو می‌دهد. مواد شیمیایی موجود شاید نتواند به شما کمک کند. البته شانه‌های مخصوصی برای این منظور روانه منظور شده که تا حدی می‌تواند به شما کمک کند. در ضمن، اگر ابتدا روغن نارگیل به موهایتان بمالید و سپس موهایتان را شانه کنید تا از شر شپش‌ها خلاص شوید.

کورَک
کورک نوعی جوش بزرگ بر روی پوست بدن است که در اثر عفونت فولیکول‌های مو پدید می‌آید. کورک بیشتر در زمستان‌ها دیده می‌شود. اگر مشکل جدی است، حتما آن را با پزشک در میان بگذارید، اما اگر چندان جدی نیست می‌توانید از روغن نارگیل برای درمان آن استفاده کنید. ترکیب روغن نارگیل و روغن زیتون به شما در درمان کورک کمک خواهد کرد.

البته موارد فوق تنها خواص روغن نارگیل نیست و موارد زیر را نیز باید به آن‌ها اضافه کرد.
  • موهای خشک
  • حفظ رطوبت مو
  • اثر خنک کنندگی مو
  • حالت دهی به مو
  • چرب کننده مو (مخصوص موهای خشک)

منبع: Healthy and Natural Life
ترجمه: وبسایت فرادید
مترجم: سبحان شکری

۰
نظرات بینندگان
  • محمد ارسالی در

    روغن نارگیل واقعاً عالیه
    من استفاده کرده ام و اثرش رو دیده ام

    • ناشناس ارسالی در

      هيچ تاثيري روي ريزش مو نداره

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید