یخ زمستانی گیشه

یخ زمستانی گیشه

زمستان امسال فصل خوبی برای سینمای ایران نبود و فیلم‌های روی پرده نتوانستند پای مخاطبان زیادی را به سالن‌ها باز کنند.

کد خبر : ۱۰۱۹۷
بازدید : ۲۲۱۲
زمستان امسال فصل خوبی برای سینمای ایران نبود و فیلم‌های روی پرده نتوانستند پای مخاطبان زیادی را به سالن‌ها باز کنند. در آستانه برپایی سی و چهار مین دوره جشنواره فیلم فجر اما طبیعی است که یخ زمستانی باز شود و روزهای گرم سینما فرا برسد.

به گزارش دنیای اقتصاد، در ماه‌های اخیر تنها فیلم‌های محدودی توانستند به رقم‌های فروش قابل توجهی دست پیدا کنند که در این میان فیلم محمد(ص) پیشتاز فروش بوده است و بنابر اعلام آمارهای رسمی 14 میلیارد تومان فروخته است.

فیلم فی المدت المعلوم اما در هفته‌های اخیر غیر قابل پیش‌بینی ظاهر شده و گوی سبقت را از رقیبان خود ربوده و توانسته است به فروش قابل‌توجهی برسد.

با این حال گیشه اکثر فیلم‌ها کم‌فروغ بوده است. آنچه می‌خوانید گزارشی است از آخرین فروش فیلم‌های روی پرده به روایت مدیران دفاتر پخش که این رقم تا پایان شب پنج‌شنبه محاسبه شده است.

نقشِ نگار

یخ زمستانی گیشه

داستان این فیلم درباره فرزاد است که بدون هماهنگي پدرش قصد ازدواج با نگار دارد. رضايت موقت پدر همه چيز را برای مراسم خواستگاری مهيا می‌كند اما گذشته نگار همه شرايط را دچار تغيير می‌كند و... بهرام رادان، آتيلا پسياني، گوهر خيرانديش، الهه حصاري، سعید چنگیزیان، رضا ناجي و آیلین حسینی بازیگران این فیلم هستند.

آدم باش
«آدم باش» به عنوان نهمین فیلم بلند مجید جوانمرد نیز در پایان هفته‌ سوم نمایش، 290 میلیون در تهران و 100 میلیون تومان نیز در شهرهای دیگر فروخته است. بنابر گفته‌ منوچهر زبردست، مدیرپخش لاله فیلم این فیلم در حال حاضر در 20 سینمای تهران و 17 سینمای سایر شهرها در حال اکران است.

این فیلم زندگی مردی را روایت می‌کند که در برقراری ارتباط با آدم‌ها همیشه دچار مشکل است و در عوض تعامل بسیار خوبی با حیوانات دارد. او سال‌ها دور از ایران زندگی کرده و حالا که بازگشته احساس می‌کند هیچ‌یک از مردم را نمی‌شناسد. اکبر عبدی، امین حیایی، نیوشا ضیغمی، سیروس گرجستانی، مرتضی ضرابی و...بازیگران این فیلم هستند.

بوفالو
«بوفالو» در حالی وارد هفته‌ پنجم نمایش می‌شود که به گفته‌ سعید خانی مدیر پخش نسیم صبا با در اختیار داشتن هفت سینما در تهران و 10 سینما در شهرهای دیگر، به مجموع فروش 117 میلیون تومانی رسیده است. دومین فیلم سینمایی کاوه سجادی حسینی، پرویز پرستویی و سهیلا گلستانی را به عنوان بازیگر در خود دارد.

این فیلم داستان شکوفه و پیمان زوج جوانی است که مرتکب دزدی شده‌اند و به بندر انزلی می‌روند تا شخصی را ملاقات کنند غافل از اینکه طمعشان پرخطر است. پانته‌آ پناهی‌ها، سیامک ادیب، محمدرضا فتحی و هومن سیدی، دیگر بازیگران این فیلم هستند.

فی‌المدت المعلوم

یخ زمستانی گیشه

«فی المدت المعلوم» یا در مدت معلوم نیز پس از 43 روز نمایش در تهران و 32 روز در شهرستان، جمعا دو میلیارد و 20 میلیون تومان فروش داشته‌است. به گفته‌ قطبی، اولین تجربه وحید امیرخانی در قاب سینما اکنون در 20 سینمای تهران و 40سینمای سایر شهرهای روی پرده است و با فروش 60 میلیونی در پنج‌شنبه شب گذشته استقبالی بیش از هفته قبل را شاهد بوده است.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است که آنچه از گفتنش شرم داریم بی‌شرمانه بر ما می‌تازد. میثم دربه در گرفتن مجوز چاپ کتابشه؛ کتابی که می‌خواد معضلات بلوغ جنسی دختر و پسر را حل کنه. جواد عزتی، ویشکا آسایش، هومن سیدی، اکبر عبدی، علی اوسیوند و...در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند.

شیفت شب

یخ زمستانی گیشه

«شیفت شب» به عنوان چهارمین فیلم داستانی نیکی کریمی نیز پس از 71 روز نمایش یک میلیارد و 550 میلیون تومان به دست آورده است. حبیب اسماعیلی (مدیر پخش رسانه فیلمسازان) گفت: در فاصله چند روز مانده به جشنواره فیلم فجر، این فیلم تنها در پنج سینمای تهران روی پرده است و در شهرستان‌های دیگر 20 سینما در اختیار دارد.

داستان این فیلم درباره زنی به نام ناهید است که در خیابان‌های تهران به دنبال شوهرش می‌گردد تا راز زندگی‌شان را کشف کند. محمدرضا فروتن، لیلا زارع، سحر قریشی، امیرحسین آرمان، ترلان پروانه، اکبر رحمتی و... بازیگران این فیلم هستند.

شکاف
«شکاف» نیز بعد از 29 روز اکران تا پنج‌شنبه شب 415 میلیون تومان در تهران و 115 میلیون تومان در شهرهای دیگر فروش داشته‌است. به گفته‌ امیر قطبی مدیر پخش فیلمیران شکاف با مجموع فروش 530 میلیون تومان همچنان در 20 سینمای تهران و 14 سینمای شهرهای دیگر در حال نمایش است و تاکنون با افت فروش نیز مواجه نبوده است.

این فیلم دومین اثر سینمایی کیارش اسدی‌زاده است. داستان این فیلم درباره زوج جوانی است که ناخواسته برای مدت کوتاهی از فرزند دوست خود نگهداری می‌کنند، اما حادثه‌ای برای کودک باعث می‌شود که زندگی این زوج به بحران کشیده شود. هانیه توسلی، بابک حمیدیان، پارسا پیروزفر، سحر دولت‌شاهی و...در این فیلم بازی کرده‌اند.

وروجک‌ها

یخ زمستانی گیشه

این فیلم ساخته فرزاد اژدری در ژانر کودک و نوجوان است از این نظر که در سینمای ایران کمتر فیلمی برای این گروه سنی ساخته می‌شود اثر با اهمیتی در این روزهای زمستانی است. رقم فروش این فیلم تا عصر روز گذشته از سوی دفتر پخش آن اعلام نشد اما فروش آن در سینماهای مکانیزه رقمی معادل 36 میلیون تومان بوده است.

داستان این فیلم درباره خواهر و برادري به نام‌هاي ساينا و سينا است که پدر و مادرشان را با رفتارهاي ناشايست و نادرست اذيت مي‌کنند و در ادامه داستان درگير ماجراهايي مي‌شوند. علیرضا خمسه، سیما تیرانداز، توفان مهردادیان و مهدی احمدی به‌عنوان بازیگران اصلی جلوی دوربین این فیلم رفتند و ساینا اژدری، کیمیا حسینی، ایلیا مجیدی، آرتین پشنگ، روژان تقی زاده، عسل مردی، امیرعلی خانی و آرش ادیبی هم بازیگران نوجوان آن هستند.

بیداری

یخ زمستانی گیشه

این فیلم ساخته فرزاد موتمن است که دو سال پیش در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و حرف و حدیث‌های فراوانی را در جلسات سینمایی به وجود آورد. از آنجا که دفتر پخش این فیلم هم تا عصر روز گذشته رقم فروش آن را اعلام نکرد به همین دلیل فروش آن در سینماهای مکانیزه را منتشر کرده‌ایم که رقمی معادل 23 میلیون تومان بوده است.

داستان این فیلم درباره زني به نام زهرا است كه حافظه‌اش از زماني كه براي آخرين بار دختر 6 ساله‌اش ياسمن را ديده، متوقف شده است. اكنون پس از گذشت 24 سال از آن اتفاق، حافظه زهرا بازگشته و او قصد دارد دختر گمشده‌اش را بيابد اما همه نشاني‌هايي كه به ياد دارد به كلي تغيير كرده است... نیکی کریمی، شقایق فراهانی، مهدی احمدی، حامد بهداد، نيره فراهاني، كيهان ملكي و... در این فیلم بازی کرده‌اند.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید