خشم ژاپنی‌ها از فیلم «آنجلینا جولی»

فیلم جنگی ساخته «آنجلینا جولی» در آستانه اکران در سینماهای ژاپن خشم گروه‌های راست‌گرای ژاپنی را برانگیخته است و حتی می‌تواند بر روابط میان این کشور و آمریکا نیز تاثیرگذار باشد.

کد خبر : ۱۰۲۴۷
بازدید : ۶۰۹۹
فیلم جنگی ساخته «آنجلینا جولی» در آستانه اکران در سینماهای ژاپن خشم گروه‌های راست‌گرای ژاپنی را برانگیخته است و حتی می‌تواند بر روابط میان این کشور و آمریکا نیز تاثیرگذار باشد.

به گزارش ایسنا، فیلم «شکست ناپذیر» ساخته «آنجلینا جولی» درباره جنگ جهانی دوم که قرار است از ششم فوریه 2016 در سینماهای ژاپن به روی پرده برود به سبب ارائه چهره‌ای خشن از ژاپنی‌ها و به تصویر کشیدن شکنجه در اردوگاه‌های زندانیان جنگی در جریان جنگ جهانی با اعتراض فراوان گروه‌های ملی گرای این کشور آسیایی روبه رو شده است.

هنوز مشخص نیست که «آنجلینا جولی» که فیلمش با فروش بیش از 163 میلیون دلاری موفقیت خوبی در گیشه کسب کرده است، در مراسم آغاز اکران «شکست ناپذیر» در ژاپن حضور خواهد یافته یا خیر.

فیلم «جولی» اولین بار در دسامبر سال 2014 در سینماهای آمریکا و انگلیس اکران شد اما برای یافتن توزیع کننده در کشور ژاپن با مشکلاتی روبه رو بود.

معترضان به این فیلم معتقدند که تصویر ارائه شده از نظامیان ژاپنی که رفتارهای وحشتاناکی با زندانیان آمریکایی دارند به طرز قابل توجهی خلاف واقع است و درخواست کرده‌اند که نمایش این فیلم به دلیل نژاد پرستی ممنوع شود.

فیلم «شکست ناپذیر» براساس کتاب نوشته «لاورا هیلنبرند»(2010) با عنوان «شکست ناپذیر: داستان بقاء‌، مقاومت و رستگاری در جنگ جهانی دوم »، برگرفته از داستان واقعی «لوئیس زامرپنی» دونده المپیک و عضو نیروی هوایی ارتش آمریکاست که پس از سقوط هواپیما و سپری کردن 47 روز در ریا سرانجام در نزدیکی جزیره مارشال به اسارت گرفته می‌شود.

این زندانی جنگی که در سال 2014 درگذشت مدعی شده بود بین سال‌های 1943 تا 1945 مورد ضرب و شتم و سوء رفتار افسران نیروی دریایی ژاپن قرار گرفته است.

با این وجود «یوئیشی شیمارا» پرفسور روابط بین الملل در دانشگاه «فوکوری» ژاپن در مصاحبه با «تلگراف» اظهار کرد: که این کتاب و اقتباس سینمایی آن را باید به عنوان یک داستان تخیلی در نظر گرفت. کتاب و فیلم بیش از حد لزوم به خشونت نیروهای نظامی ژاپن تاکید می‌کنند. درست است که در زمان جنگ بی‌رحمی‌هایی صورت گرفته است اما این مختص به ژاپنی‌ها نبود و تمامی ارتش‌ها دست به چنین رفتارهایی می‌زدند.

این استاد دانشگاه در پایان افزود: در زمانی که ژاپنی و آمریکا باید همکاری امنیتی خود را برای مقابله با تهدید چین افزایش دهند‌، اکران چنین فیلمی نمی‌تواند سازنده باشد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید