در انتظار پاس گل همنام!

در انتظار پاس گل همنام!

هفته نوزدهم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور که از عصر چهارشنبه با تساوی بدون گل ملوان بندرانزلی - نفت تهران آغاز شده بود، عصر امروز با انجام هفت بازی در شهرهای مختلف به اتمام می‌رسد.

کد خبر : ۱۰۹۸۴
بازدید : ۱۱۹۷
در انتظار پاس گل همنام!
هفته نوزدهم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور که از عصر چهارشنبه با تساوی بدون گل ملوان بندرانزلی - نفت تهران آغاز شده بود، عصر امروز با انجام هفت بازی در شهرهای مختلف به اتمام می‌رسد.

در زیر اشاره‌ای به این دیدارها خواهد شد.

ذوب‌آهن اصفهان - پرسپولیس
پرسپولیس نیم‌فصل دوم را نیز مانند نیم فصل اول با دیدارهایی سخت و دشوار آغاز کرده است. یک بازی سخت خارج از خانه مقابل پدیده، رویارویی با استقلال خوزستانی که عنوان قهرمانی نیم‌فصل را یدک می‌کشد، صف‌آرایی برابر سپاهان، مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر و تیمی که با حضور ستاره‌های برزیلی و هدایت استیماچ به مراتب بهتر از نیم‌فصل اول بازی می‌کند و حالا دیدار مقابل ذوب‌آهن.

پرسپولیس به معنای کامل مقابل ذوب‌آهن طلسم شده است. پس از برتری مقابل ذوب‌آهن در هفته‌های ابتدایی فصل گذشته، پرسپولیس و ذوب‌آهن چهار بار دیگر در جام حذفی و لیگ برتر باهم بازی کرده‌اند که در هر چهار بازی تیم یحیی گل‌محمدی برنده بوده است.

باخت یک بر صفر در اصفهان در بازی برگشت فصل گذشته، تحمل شکست 2 بر یک در خانه طی یک بازی از مرحله نیمه نهایی جام حذفی فصل 94-93، باخت 2 بر یک در بازی رفت فصل جاری و دست آخر شکست 2 بر صفر در مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی فصل 95-94؛ رهاورد سرخپوشان در دیدار با ذوب‌آهن بوده که در دو بازی آخر برانکو روی نیمکت پرسپولیس حضور داشته است.

با این کارنامه تیم برانکو به خانه ذوب‌آهن می‌رود با هزار امید و آرزو که اولین آن شکستن طلسم است. با نتیجه‌ای که پرسپولیس در هفته گذشته مقابل سپاهان گرفت (تساوی 2 - 2 در خانه و از دست دادن دو امتیاز که می‌توانست صعود این تیم به رده سوم جدول را به دنبال داشته باشد) تیم برانکو محکوم به پیروزی در خانه تیم سوم جدول رده‌بندی است، چرا که استقلال در این هفته یک بازی آسان مقابل استقلال اهواز دارد و پیروزی محتمل آبی‌های تهران در این بازی اختلاف آنها با سرخپوشان را می‌تواند بیشتر از پنج امتیاز فعلی کند.

گفتیم که تیم برانکو برای کم‌کردن فاصله خود با صدر جدول محکوم به پیروزی در بازی امروز است، تیم یحیی هم شرایط مشابهی با این تیم دارد. آنها هم برای ماندن در کورس مدعیان بعد از توقف خانگی هفته گذشته مقابل استقلال باید در این بازی دست پر میدان را ترک کنند. ذوب‌آهن در دور رفت هر دو تیم استقلال و پرسپولیس را در تهران شکست داد و امیدوار به تکراربخشی از آن نتیجه درخشان در دور برگشت است.

بازی امروز که برای سرخپوشان رنگ و بوی یک بازی انتقامی را نیز دارد، می‌تواند مانند دیدار هفته گذشته این تیم برابر سپاهان یک بازی جذاب و تماشایی باشد، اگر بازهم اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی بر نتیجه سایه نیندازد.

استقلال تهران - استقلال اهواز
زمانی بازی استقلال تهران - استقلال اهواز بسیار جذاب بود، به‌ویژه پس از سومین دوره لیگ برتر که استقلال اهواز در هفته ماقبل پایانی مانع از قهرمانی استقلال تهران شد. از آن زمان بازی این دو تیم تبدیل شد به یک بازی انتقامی و همنامی و هم‌مکتبی جای خود را به دشمنی داد.

از آن زمان به بعد دیگر واژه «رحم» از بازی این دو تیم خارج شد. مثل همه چیزهایی که تغییر کرده، این بازی هم دیگر رنگ و بوی سابق را ندارد. استقلال هنوز هم استقلال است، اما آبی‌های اهواز ناخوش‌احوال هستند و این روزها کاندیدای اول سقوط به لیگ دسته اول. میهمان ناخوانده‌ای که در آخرین روزهای منتهی به لیگ پانزدهم لیگ برتری شد، خیلی زود سفره‌اش را از تیم‌های دیگر جدا کرد و شد «یار غار» انتهای جدول.

این تیم که با هفت امتیاز به ته جدول چسبیده است، این هفته میهمان صدرنشین است که تنها وجه تشابه‌اش با این تیم رنگ پیراهنش است و البته نام بزرگش. روی کاغذ شانس پیروزی استقلال در این بازی زیاد است و ثبت چنین نتیجه‌ای در هفته‌ای که تیم‌های دوم با پنجم و سوم با چهارم جدول مقابل هم صف‌آرایی می‌کنند یعنی فراهم شدن زمینه‌ای برای آغاز فرار بزرگ.

بهترین نتیجه برای استقلال تهران که در بازی با همنام اهوازی سیدمهدی رحمتی را در اختیار ندارد، پیروزی در این بازی و ثبت دو نتیجه تساوی در دو بازی یاد شده است. استقلال این شانس را دارد که بعد از این دو بازی به میدان می‌رود و با علم به نتیجه دیگران می‌تواند سرنوشت خود را رقم بزند.

برنامه هفته نوزدهم لیگ برتر
یکشنبه، 18 بهمن 94

سیاه‌جامگان .................. گسترش، ساعت 14:30

تراکتورسازی....................... پدیده، ساعت 14:30

ذوب‌آهن .................... پرسپولیس، ساعت 14:30

سایپا .................... استقلال خوزستان، ساعت 15

فولاد خوزستان ...................... سپاهان، ساعت 15

صبای قم ................................... راه‌آهن، ساعت 15

استقلال تهران ............ استقلال اهواز، ساعت 17
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید