خواندنی‌های ضروری درباره کت و شلوار مردانه

خواندنی‌های ضروری درباره کت و شلوار مردانه
کد خبر : ۱۲۱۴۲
بازدید : ۹۵۱۴



در کتاب «تاریخ لباس» می‌خوانیم که ایرانیان باستان زیر بالاپوش خود، پیراهن و شلوار زیر و جوراب می‌پوشیدند و بعدها این بالاپوش‌های بلند جای خود را به کتی داد که روی شلوار پوشیده می‌شد.

اما پوشیدن کت و شلوار به شیوه امروزی آن، از زمان پهلوی به بعد وارد ایران شد. تا قبل از آن، لباس ایرانیان حال و هوای محلی و سنتی داشت که بسته به قبیله یا طایفه افراد با یکدیگر تفاوت داشت. در زمان پهلوی، با رفت و آمدهایی که بین ایران و کشورهای دیگر صورت گرفت، بار دیگر پوشیدن کت و شلوار مرسوم شد و حتی در آن دوره نمادی از فرنگی ماب بودن و شیکی افراد به حساب می‌آمد.

این لباس به قدری حائز اهمیت است که به یکی از دغدغه‌های سیاستمداران دنیا تبدیل شده است. در همین مذاکرات هسته‌ای بین ایران و سران کشورهای جهان، آیا به این نکته دقت کردید که چرا دیپلمات‌های دو طرف کت و شلوارهای تیره و اغلب سرمه‌ای به تن می‌کنند؟ در صحنه بین‌المللی کت و شلوار سرمه‌ای، نماد اقتدار و صداقت و اعتماد است. روانشناسان می‌گویند آدم های باهوش سرمه‌ای می‌پوشند. نکته جالب دیگر این که یک دیپلمات در هنگام صرف غذا باید دکمه کت خود را باز کند و هنگام بلند شدن از سر میز باید آن را ببندد.

به این ترتیب نباید از گرانی برخی کت و شلوارها خیلی تعجب کرد. بر عکس آن چه که ممکن است به نظر برسد، گاهی قیمت یک دست کت و شلوار از یک لباس شب شیک زنانه بیشتر شود. معتبرترین برندهای کت و شلوار دنیا مانند Canali و Anderson & Sheppard و غیره کت و شلوارهایی با قیمت‌های نجومی را وارد بازار می‌کنند. در ماه ژوئن 2014 بود که طراحان سوئیسی دست به طراحی کت و شلواری زدند که با600 جواهر سیاه تزیین شده بود. این کت و شلوار با کمک تکنولوژی نانو به گونه‌ای طراحی شده بود که ضد آب و ضدکثیف شدن باشد! از دیگر نکات جالب توجه این کت و شلوار این بود که سیستم تهویه هوا نیز داشت و دارنده خوشبخت و البته ثروتمند آن دیگر نگران این نخواهد بود که در جلسات مهم و طولانی مدت گرمش شود!

امروزه در ایران برندهای داخلی معتبری مشغول به کار هستند که مورد تایید کارشناسان بین‌المللی قرار گرفته‌اند. در بین آنها می‌توانیم به کت و شلوارهای هاکوپیان، گراد، ماکسیم و ایکات اشاره کنیم که توانسته‌اند در این عرصه خودی نشان دهند.

با این مقدمه، فکر می‌کنیم به این نتیجه رسیده باشید که نقش کت و شلوار را نباید در زندگی خود دست کم بگیرید و اگر تا الان به فکر خرید یک دست کت و شلوار شیک و برازنده نیفتاده‌اید، بعد از خواندن راهنمایی‌های این مطلب دست به کار شوید.

اگر می‌خواهید در هر شرایطی ظاهری شیک و آراسته داشته باشید در انتخاب یک کت و شلوار مناسب به خود شک راه ندهید. کت و شلوار بهترین دوست یک مرد است. اگر شما هم مانند بسیاری از مردان جوان به دنبال انتخاب کت و شلواری هستید که پیر و مسن نشان‌تان ندهد، نگران نباشید! ما در ادامه به شما خواهیم گفت که چه باید کرد!

دوخت کت و شلوار
ابتدایی‌ترین و اساسی‌ترین موضوع در انتخاب یک دست کت و شلوار دوخت آن است. اگر کت و شلوار شما دوخت خوبی نداشته باشد، تمامی زحمت‌های شما در انتخاب آن، به هدر خواهد رفت. از همین اول باید بگوییم که کت و شلوارهایی با برش راسته را فراموش کنید! این مدل برای سال‌های دهه هشتاد و نود خوب بود، اما امروزه حرفی برای گفتن ندارد. امروزه فقط کت و شلوارهایی با کمر تنگ یا درست اندازه مورد بحث است. اگر شما فردی چاق یا درشت اندام هستید، کت و شلواری با کمر تنگ مناسب شما نیست. کت و شلواری باید انتخاب کنید که کمر آن نه مانند کت و شلوار راسته گشاد باشد و نه این که کمری تنگ داشته باشد.

در مورد افرادی که کمر باریکی ندارند نیز این موضوع صدق می‌کند. این چنین، علاوه بر این که اندام این گونه افراد لاغرتر به نظر می‌رسد، در راه رفتن و حرکت کردن نیز دچار مشکل نخواهند بود. نکته مهمی که نمی‌توان از کنار آن به راحتی گذشت.

اما اگر اندام شما، X شکل یا به اصطلاح مانند ساعت شنی است، یعنی شانه‌ها و میان تنه‌ای به یک اندازه و کمری باریک دارید، کت و شلوارهایی با کمرهلالی مناسب شما خواهد بود. این مدل کت و شلوار برای افراد دیگری نیز که اندامی V شکل دارند، یعنی دارای شانه هایی پهن و میان تنه‌ای کوچک هستند، مناسب می باشد. این مدل، اندام را کشیده و کمر را باریک‌تر می‌سازد.

با توجه به نکات بالا، حالا زمان انتخاب رسیده است.

خواندنی‌های ضروری درباره کت و شلوار مردانه

رنگ و جنس کت و شلوار
اولین کت و شلوار شما باید مشکی باشد. چرا؟ به این دلیل که رنگ مشکی رنگ آراستگی، شیکی و تکلف است. کت و شلواری با این رنگ به هر کسی می‌آید و راحت می‌توان متعلقات دیگر را با آن ست کرد. یک کت و شلوار مشکی در تمامی شرایط همراه شما خواهد بود.

حالا نوبت به انتخاب جنس پارچه آن می‌رسد. کتان، پارچه موردعلاقه ماست. این پارچه سبک و خوشایند است، از مد نمی‌افتد و همیشه و همیشه برای دوختن کت و شلوار از آن استفاده می‌شود. کت و شلواری را انتخاب کنید که صد در صد کتان باشد، نه ساتن یا ماهوت. به این ترتیب کت و شلوار شما بسیار ساده خواهد بود و در هر شرایطی می‌توانید آن را به تن کنید. با این کت و شلوار یک پیراهن سفید و کفش‌هایی مشکی را بپوشید و به این ترتیب همچون یک بیزنس من بدرخشید!

مرحله آخر
هیچ وقت جزئیات را دست کم نگیرید. گاهی یک موضوع کوچک می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد. کت و شلواری انتخاب کنید که یک یا دو دکمه داشته باشد. دیگر زمان انتخاب کت و شلوارهای سه دکمه‌ای که شما را مانند بچه‌های مدرسه نشان می‌دهد گذشته است. باید به کت و شلوارها ظاهری جوان‌تر و شاداب‌تر داد.

آستر لباس شما باید ابریشم یا ساتن باشد. از انتخاب پارچه‌هایی با جنس تلفیقی اجتناب کنید، چون پاره خواهند شد یا این که خیلی زود کهنه می‌شوند.

دقت کنید که آسنر و پارچه رویی که به یکدیگر متصل هستند، هم رنگ باشند. این موارد به شما کمک می‌کند تا کت و شلوارتان سالیان سال، شما را همراهی کند. خوب حالا دیگر می‌توانید اولین دست کت و شلوار خود را بخرید.

در هنگام پرو به راحتی آن دقت کنید. آن بهترین دوست لباسی شما خواهد بود. باور کنید!

منع: مدآنلاین
۰
نظرات بینندگان
  • محمد ارسالی در

    علاوه بر نظرات ذکر شده فوق ، دوستان به این نکته هم توجه کنند که رنگ جوراب نیز باید همرنگ کت و شلوار باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید