آغاز ثبت نام نوسازی تاکسیرانی

کد خبر : ۱۲۲۳۵
بازدید : ۶۰۱۹

مدیر نوسازی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران گفت: حدود ۳ هزار و ۵۰۰ تاکسی که سال تولید آن ۸۴ است، در سطح شهر تهران تردد می کنند که می توانند برای نوسازی اقدام کنند.

عیسی محمدپور با اشاره به طرح نوسازی تاکسی های پایتخت از میانه بهمن ۹۴ تا پایان بهمن ماه گفت: در مرحله نخست تاکسی هایی که سال تولید آنها ۸۳ بود مشمول این طرح می شدند که در تهران ۹ هزار و ۴۱۰ تاکسی ثبت نام کردند.

وی ادامه داد: بر اساس اطلاعات پلیس راهور از پلاک خودروهای تاکسی در پایتخت، ۱۳ هزار تاکسی مشمول این طرح می شدند که حدود ۵۰۰ تاکسی را پیش از این نوسازی کرده بودیم.

محمدپور در خصوص ۳ هزار تاکسی فرسوده ای که در طرح نوسازی ثبت نام نکرده اند، گفت: برخی از این تاکسی ها، تاکسی ها پایتخت نیستند، در یک دوره زمانی هنگامی که پلاک ملی برای خودروها صادر شد، برخی از تاکسی های شهرهای اقماری نیز پلاک تاکسی تهران گرفتند.

مدیر نوسازی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در خصوص سرانجام نوسازی ون های غزال گفت: خودروهای ون که سال تولید آنها ۸۶ است، مشمول این طرح نمی شوند اما به دلیل عدم کارایی که داشتند ما در سال های گذشته مجوز اسقاط و نوسازی آن را گرفته ایم و امیدواریم دولت در نوسازی آن با مدیریت شهری همکاری کنند.

روز گذشته نیز سخنگوی طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی در شهرهای کشور از آغاز ثبت نام جایگزینی تاکسی های فرسوده تولید سال ۱۳۸۴ از روز دوشنبه سوم اسفندماه در سراسر کشور از طریق دفاتر پیشخوان دولت خبر داد.

مهران کفاش با بیان خبر فوق گفت: با توجه به برنامه ریزی های دولت برای نوسازی۹۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده، در زمان های تعیین شده در بهمن ماه امسال بیش از ۵۱ هزار تاکسی فرسوده تولید قبل از سال ۱۳۸۳ در این طرح ثبت نام کردند.

وی افزود: با توجه به درخواستهای مالکان تاکسی برای نوسازی تاکسی های تولید سال ۸۴، با برنامه ریزی های به عمل آمده مقرر شد ثبت نام برای جایگزینی این تاکسی ها طی روزهای دوشنبه سوم اسفند تا پنجشنبه ششم اسفندماه، با هر شماره پلاکی، از طریق دفاتر پیشخوان دولت انجام شود.

کفاش همچنین اعلام کرد: در این مرحله از خودروهای ون تولید سال ۸۴ به قبل و خودروهای سانحه دیده مدل بالاتر از ۸۴ هم ثبت نام می شود.

سخنگوی طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی در شهرهای کشور متذکر شد: خودروهای جایگزین شامل سمند EF۷ و پژو ۴۰۵ GLX مجهز به مخزن CNG با امکان پیمایش حداقل ۳۰۰ کیلومتر در هر بار سوخت گیری، GPS برای اندازه گیری پیمایش تاکسی و تاکسی‌متر برای اعلام کرایه جابه جایی مسافران است.

کفاش مدارک لازم برای ثبت نام را شامل اصل سند خودرو (برگ سبز)، اصل کارت خودرو، اصل کارت ملی مالک خودرو، اصل پروانه بهره برداری، اصل پروانه فعالیت ذکرکرد.

وی افزود: در این طرح ۲۰ میلیون تومان وام با نرخ ۱۶ درصد بازپرداخت طی ۴۸ ماه و پنج میلیون تومان هم برای اسقاط تاکسی فرسوده به تاکسی داران پرداخت می شود.

کفاش در خاتمه گفت: در زمان ثبت نام، تاکسیران می تواند اولویت خود را برای نوع خودرو و بانک عامل انتخاب کند. البته این به معنی انتخاب قطعی نبوده و بستگی به ظرفیت خودروساز و بانک های عامل دارد ولی سعی خواهد شد تا اولویت مورد نظر رعایت شود.

منبع: ایسنا

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید