اظهارات «مریل استریپ» درباره یک جمله جنجالی

«مریل استریپ» رئیس هیات داوران شصت‌وششمین جشنواره فیلم برلین، درباره سوء برداشت رسانه‌ها از جمله «ما همه آفریقایی هستیم» توضیحاتی داد.

کد خبر : ۱۲۵۲۵
بازدید : ۱۷۰۰
«مریل استریپ» رئیس هیات داوران شصت‌وششمین جشنواره فیلم برلین، درباره سوء برداشت رسانه‌ها از جمله «ما همه آفریقایی هستیم» توضیحاتی داد.

این بازیگر برنده سه جایزه اسکار در جریان کنفرانس خبری جشنواره فیلم برلین در پاسخ به سوالی عنوان کرده بود که «ما همه آفریقایی هستیم » و عده‌ای این جمله وی را به دفاع وی از ترکیب تماما سفیدپوست هیات داوران تعبیر کرده بودند.

بسیاری از رسانه‌ها گزارش داده بودند که «استریپ» در پاسخ به سوالی درباره حضور اقلیت‌های نژادی در هیات داوران جشنواره فیلم برلین گفته است که «ما همه آفریقایی هستیم»، اما خود این بازیگر اعلام کرد در پاسخ به سوال کاملا متفاوتی این جمله را بیان کرده است.

«استریپ» در این باره گفت: "برخلاف آنچه گزارش شده است هیچ کس در کنفرانس خبری سوالی بیرامون ترکیب نژادی هیات داوران مطرح نکرد اما اگر چنین سوالی از من پرسیده می‌شد، نیز هرگز از هیات داوران تماما سفید پوست دفاع نمی‌کردم. شامل شدن تمامی نژادها‌، جنسیت‌ها‌، قومیت‌ها و مذاهب همانطور که در ابتدای کنفرانس خبری گفتم برای من اهمیت دارد".

این بازیگر هالیوودی ادامه داد: "من در پاسخ به سوال خبرنگار مصری مبنی بر آشنایی‌ام با سینمای عربی و آفریقایی گفتم که من فیلم‌هایی چون«ذیب» و «تمبوکتو» را دیدم و آنها را خیلی دوست داشتم اما صادقانه بگویم اطلاعات زیادی درباره خاورمیانه ندارم. من تا کنون در نقش‌های افراد گوناگون با فرهنگ‌های متفاوت بازی کرده‌ام و متوجه شدم که یک هسته انسانیت درمیان تمامی فرهنگ‌ها مشترک است و به هر حال همه ما داری ریشه‌ای آفریقایی هستیم".

"او ادامه داد: هدف من از این جمله تاکید بر پیوند نامرئی بود که همدلی می‌تواند در میان انسان‌ها ایجاد کند و آن چیزی است که هنر توانایی انجام آن را دارد، انتقال تجارب انسان‌های دیگر. بودن در برلین به این معناست که دیوارها دیگر نمی‌توانند کارساز باشند".

شصت و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین هفته گذشته با معرفی مستند «آتش در دریا» به عنوان برنده خرس طلای بهترین فیلم به کار خود پایان داد.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید