کشف دو اقدام تروریستی در ایام انتخابات

کد خبر : ۱۲۶۷۶
بازدید : ۱۰۹۸
وزیر اطلاعات از شناسایی و کشف دو اقدام تروریستی در شرق و شمال غرب کشور خبر داد و گفت: رادار وزارت اطلاعات با هم افزایی سایر دستگاه ها هیچ نقطه کوری ندارد و اجازه نمی دهد آسیبی به امنیت این سرزمین مقدس وارد شود.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی روز یکشنبه در نشست خبری افزود: یکی از عناصر تکفیری در مرزهای جنوب شرق کشور در19 بهمن ماه شناسایی شد که دو عدد بمب دست ساز را با قابلیت کنترل از راه دور به همراه داشت.

وی ادامه داد: علاوه بر آن نیم کیلو مواد منفجره به همراه فیتیله، ریموت و بمب آهن ربایی برای ترور از این شخص به دست آمد.

وزیر اطلاعات دومین شناسایی و کشف اقدام تروریستی را مربوط به مرزهای غربی کشور عنوان کرد و اظهارداشت: اطلاعاتی کسب کرده بودیم که جریان تروریستی خارج از کشور درصدد ورود به ایران از مرزهای غربی و انجام عملیات تروریستی است که همراه با سایر دستگاه های امنیتی, مرزها و مناطق مرزی را تحت کنترل قرار دادیم.

علوی خاطرنشان کرد: در پنجم اسفندماه سال جاری یک تیم چهار نفره شناسایی شد که اقلام بسیاری مربوط به عملیات انتحاری و انفجاری به همراه داشتند.

وی ادامه داد: از این افراد 6 جلیقه انتحاری، 9 چاشنی الکترونیکی، 1.5 کیلوگرم پودر انفجاری و چندین اقلام دیگر برای اقدامات انتحاری و انفجاری به دست آمد و به آنها اجازه داده نشد تا در ایام انتخابات امنیت مردم را سلب کنند.

وی با بیان این که به مردم شریف ایران اطمینان می دهیم وزارت اطلاعات با همکاری سایر دستگاه های امنیتی از هیچ کوششی برای تامین امنیت پایدار دریغ نمی کند، اظهارداشت: در حالی که بسیاری از کشورهای پیرامونی ایران با کاهش سطح امنیتی مواجه هستند و اقدامات تروریستی فراوانی در کشور آنها انجام می شود، امنیت درون مرزهای جمهوری اسلامی ایران تامین شده است.

رئیس شورای هماهنگی اطلاعات کشور همچنین خطاب به جریان های تروریستی گفت: رادار وزارت اطلاعات با هم افزایی سایر دستگاه ها هیچ نقطه کوری ندارد تا آنها بتوانند به سرزمین مقدس جمهوری اسلامی ایران راه یابند و این مجال به آنها داده نخواهد شد تا امنیت این مردم را سلب کنند.

چشم جهانیان با رویت حضور پرشور مردم در انتخابات خیره شد
علوی در ادامه این نشست خبری به مشارکت چشمگیر مردم در انتخابات هفتم اسفند اشاره کرد و گفت: مردم عزیز و سربلند ایران با حضور پرشور پای صندوق های رای بار دیگر پیام عزت، اقتدار و سربلندی ایران اسلامی را به جهان مخابره کردند و چشم جهانیان با رویت حضور مردم ایران در عرصه انتخابات خیره و دچار شگفتی شد.

وزیر اطلاعات ادامه داد: به عنوان خدمتگزار مردم از صمیم دل از ملت ایران که به فراخوان رهبر عزیر لبیک گفتند، تشکر می کنم و امیدوارم بتوانیم همت والای آنان را با تلاش خویش پاسخگو باشیم و ارزش این حضور را در خدمت پاس بداریم.

علوی تصریح کرد: برای ما به عنوان خدمتگزاران ملت شریف و سربلند ایران اسلامی مهم این بود که انتخابات با آرامش و در فضای امن برگزار شود که به لطف الهی این چنین شد و مردم در فضایی آمیخته با آرامش و همراه با امنیت رای خود را به صندوق انداختند.

وی با بیان این که بسیار واضح و روشن بود که جریان های تروریستی و آنهایی که به امنیت ما رشک می برند, آرام نخواهند بود، افزود: این جریان ها می کوشند که عرصه انتخابات همراه با سلسله تحرکات ضد امنیتی و توطئه های خائنانه توام با آرامش نباشد و فضای انتخاباتی را مخدوش کنند.

وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد: سربازان گمنام امام زمان (عج) همراه با سایر دستگاه های نظامی، انتظامی، امنیتی و قضایی و همچنین مدیریت سیاسی کشور همراه و همدل, اشراف اطلاعاتی خود را مضاعف کردند و تمام صحنه هایی را که احتمال حضور جریان های تروریستی می رفت, زیر نظر گرفتند و حرکات مشکوک را کنترل کردند و مورد ضربه قرار دادند.

علوی همچنین خطاب به مردم ایران گفت: امروز به خوبی واقف هستید که امنیت حاکم بر کشور به تحلیل رهبر معظم انقلاب امنیتی بی بدیل است که نتیجه آن به این معنا نیست که دشمنان از توطئه دست برداشته اند بلکه این اقدام حاصل مجاهدت خاموش سربازان گمنام امام زمان (عج) و سایر دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی است که به لطف پروردگار زمینه اقدام را از جریان های تروریستی سلب کرده است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید