چه کسانی خانه تکانی نکنند؟

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی گفت: درصورتی که از سابقه کمر درد و بهبودی از آن بیش یک ماه نگذشته باشد برای پیشگیری از عود بیماری بهتر است خانه تکانی را به دیگر افراد سپرد. کد خبر: ۵۷۲۸۴۲

کد خبر : ۱۳۱۶۶
بازدید : ۱۲۸۸
متخصص طب فیزیکی و توانبخشی گفت: درصورتی که از سابقه کمر درد و بهبودی از آن بیش یک ماه نگذشته باشد برای پیشگیری از عود بیماری بهتر است خانه تکانی را به دیگر افراد سپرد.

به گزارش فارس، کامران آزما درباره خانه تکانی قبل از عید نوروز گفت: متاسفانه بعضی از خانواده‌ها به طور یکجا و مداوم شروع به خانه تکانی می‌کنند که می‌تواند به خصوص در کسانی که سابقه کمر درد دارند مشکل ساز باشد.

وی ادامه داد: توصیه کلی این است که خانه تکانی به طور آهسته و برنامه‌ریزی شده و با رعایت یک سری نکات و اصول درست نحوه حمل و جابجایی باشد در غیر اینصورت بروز حوادث احتمالی و آسیب به مهره‌ها و کمر درد در شروع سال کام خانواده‌ را تلخ می‌کند.

آزما، انجام بیشتر کارهای مرتبط با خانه تکانی برای بیماران با سابقه کمر درد را مشکل ساز دانست و گفت: از جمله این کار‌ها شستشوی کف‌ها، استفاده از جارو برقی و نظایر است در مورد استفاده از جارو برقی به این دلیل که برای انجام آن نیاز به قوزکردن و خمیده شدن همراه با حرکات چرخشی و تکراری کمر و بدنبال خود کشیدن جارو برقی است می‌تواند یکی از کارهای آزار دهنده باشد؛ بنابراین توصیه می‌کنیم افرادی که سابقه کمر درد دارند از جارو برقی‌های سبک با سیم‌های بلند استفاده کنند تا کشیدن آن راحت بوده و مجبور به جابجا کردن مکرر دوشاخه از پریز نشوند، همچنین در حین کار ستون فقرات را مستقیم نگه داشته و عضلات شکم را در حالت انقباض قرار دهند.

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی تصریح کرد: با توجه به اینکه احتمال آسیب به ستون فقرات در زمان قرارگرفتن در حالت و وضعیت ثابت زیاد است، انجام طولانی مدت کارهایی نظیر اتو کردن لباس و یا ظرف شستن باعث کشیدگی، خستگی و اسپاسم عضلات ناحیه کمر شده و در افراد با سابقه کمر درد حتی کارهای سبک‌تر و با مدت کمتر هم می‌تواند مشکل‌زا باشد بنابراین توصیه می‌کنیم که در حین انجام کار دقایقی استراحت کنند و به انجام کشش‌های ساده کمری و چندین بار به قدم زدن در اطراف بپردازند.

استاد دانشگاه افزود: بسیاری از افرادی که دچار آسیب و بیرون زدگی دیسک‌های بین مهره‌ای می‌شوند سابقه‌ای از درد‌های مکرر و ساده کمری را که به ان اعتنا نکرده‌اند را دارند لذا اگر انجام بعضی حرکات حتی بظاهر ساده باعث درد شود باید آن را متوقف کرد و استراحت کوتاهی به کمر داد چرا که می‌تواند باعث برگشت کمر درد و یا تشدید آن و یا آسیب جدید در کمر شود.

آزما، در پایان ضمن توصیه به استفاده از شال کمری و یا کمر یند طبی حین کار گفت: در صورتی که از سابقه کمر درد و بهبودی از آن بیش یک ماه نگذشته باشد بدلیل احتمال بسیار بالای عود کمر درد بهتر است خانه تکانی را به دیگر افراد خانواده سپرد و یا به شرکت‌های خدماتی واگذار کرد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید