بیرجند؛ شهر تاریخ و بزرگان

بیرجند؛ شهر تاریخ و بزرگان

این شهر زادگاه بزرگانی همچون محمدحسن گنجی پدر هواشناسی و علم جغرافیای نوین ایران است.

کد خبر : ۱۳۷۹۱
بازدید : ۴۳۱۸
فرادید | بیرجند نخستین شهر در ایران است که دارای سازمان آبرسانی بوده و بنگاه آب‌لوله بیرجند به عنوان نخستین سازمان آبرسانی ایران شناخته می‌شود. این شهر زادگاه بزرگانی همچون محمدحسن گنجی پدر هواشناسی و علم جغرافیای نوین ایران است.

آب انبارها، آرامگاه حکیم نزاری، ارگ کلاه فرنگی، بند دره، بند النگ یا چادره، بند عمرشاه، قلعه بیرجند، کنسولگری انگلیس یا باغ منظریه، مدرسه شوکتیه، مدرسه معصومیه، مصلی بیرجند و یخدان رحیم‌آباد آثار تاریخی بیرجند هستند که می‌توانند در برنامه‌سفرتان به این شهرستان جا داشته باشند.

همچنین باغ زیبای اکبریه که در فهرست میراث جهانی ثبت شده یکی از باغ‌های زیبا در بیرجند است که می‌توانید ساعاتی را به دیدن آن اختصاص دهید. اگر اهل موزه‌گردی هستید، بیرجند انتخاب مناسبی است که با تعداد زیاد موزه‌هایش می‌تواند ساعت‌ها شما را به خود مشغول کند. علاوه‌بر این، گشتی در بازار صنایع دستی بیرجند را هم از دست ندهید که محل مناسبی برای آشنایی با صنایع دستی متنوع استان است و خرید سوغاتی.

احرامی‌بافی یا سجاده‌بافی خراسان جنوبی شهرت دارد و زعفران قائنات هم چیزی است که می‌توانید به‌عنوان رهاورد از این استان خرید کنید. دیدنی‌های طبیعی و روستاهای اطراف بیرجند نیز همپای جاذبه‌های تاریخی‌اش میزبان گردشگران هستند.

هتل و مهمانسرای جهانگردی در بیرجند گزینه‌های مناسبی برای اقامت شما در این شهر هستند. در سفر به خراسان جنوبی، هر یک از غذاهای محلی حلیم عدس، ساوری پلو، قوروت بادمجان، اشکنه قند، بلغور پلو، کشک سالاری و آش شلغم را که یافتید امتحان کنید.

بیرجند؛ شهر تاریخ و بزرگان

بیرجند؛ شهر تاریخ و بزرگان

بیرجند؛ شهر تاریخ و بزرگان

بیرجند؛ شهر تاریخ و بزرگان
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید