تفت؛ خنکا در دل گرما

اغلب توصیه کارشناسان و فعالان گردشگری این است که هموطنان برای سفرهای نوروزی خود به شهرها و مقاصدی بروند که کمتر شناخته شده هستند.

کد خبر : ۱۳۷۹۹
بازدید : ۱۳۴۷
فرادید | اغلب توصیه کارشناسان و فعالان گردشگری این است که هموطنان برای سفرهای نوروزی خود به شهرها و مقاصدی بروند که کمتر شناخته شده هستند.

با این حال بسیاری از گردشگران ممکن است مقاصد پربازدید را هنوز ندیده باشند و تمایل داشته باشند در فرصت تعطیلات عید به این مقاصد بروند.

یزد یکی از این مقاصد پربازدید است و ممکن است به‌دلیل ازدحام گردشگر، به لحاظ اقامتی و پذیرایی گردشگران نوروزی را با مشکل روبه‌رو کند. از این رو پیشنهاد می‌کنیم در سفر به یزد که بی‌شک جاذبه‌های فراوانی دارد، به شهرهای حاشیه آن نیز بروید و حتی اقامت خود را در شهرهای اطراف آن برگزینید.

تفت یکی از این شهرها است که در فاصله ۱۰کیلومتری یزد قرار گرفته و به‌دلیل قرار گرفتن در دامنه‌های شیر کوه آب و هوای خنک‌تری نسبت به دیگر شهرهای استان دارد. آسیاب آبی گرمسیر، باغ صدری، مسجد شاه‌ولی، کوه عقاب، تفرجگاه دره‌گاهان و... ازجمله جاذبه‌های طبیعی و تاریخی این شهر هستند.

اما در روستاها و شهرهای اطراف تفت نیز می‌توان گشت‌های یک روزه خوبی را تجربه کرد. مثلا اگر به روستای‌توران‌پشت از توابع شهرستان تفت بروید، می‌توانید گنبد‌شیخ‌جنید را ببینید که دارای برجی هشت ضلعی و سنگی است که از سنگ‌های ساده نماسازی شده و از لحاظ شیوه و سبک معماری عهد سلجوقی نمونه‌ای قابل ملاحظه به شمار می‌رود.

همچنین قلعه توران پشت نیز در این روستا قرار دارد که در دامنه كوه رو به سوى دشت قرار گرفته و كيفيتى اساطيرى را به ذهن متبادر مى‌کند. به همه اینها می‌توانید بافت تاریخی و خانه‌های زیبا با معماری خاص ایرانی را نیز اضافه کنید و در این بافت با رعایت حقوق جامعه میزبان قدم بزنید.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید