هنگام؛ تجربه یک روز آرام

هنگام جزیره‌ای کوچک است که معمولا گردشگران برای بازدید یک‌روزه یا چندساعته به آنجا می‌روند

کد خبر : ۱۳۹۰۸
بازدید : ۲۲۲۰
فرادید | جزیره هنگام در جنوب جزیره قشم واقع شده و رفت و آمد به این جزیره به وسیله قایق‌هایی که از نزدیکی روستای شیب دراز قشم برای بازدید از هنگام حرکت می‌کنند، امکا‌ن‌پذیر است.

هنگام جزیره‌ای کوچک است که معمولا گردشگران برای بازدید یک‌روزه یا چندساعته به آنجا می‌روند و رفتن به هنگام را در کنار سفر به قشم برنامه‌ریزی می‌کنند.

شن زیبا و براق و ساحل مرجانی، صخره‌های زیبای جزیره که گاهی کل سطح آنها با صدف‌های رنگارنگ پوشیده شده و بقایایی از کشتی غرق شده که در نزدیکی آن دسته‌ای از ماهی‌های رنگی در سطح آب حرکت می‌کنند از جمله جاذبه‌های این جزیره دیدنی هستند.

در منطقه‌ای از هنگام که مردم محلی حضور دارند، زنان با روبند و لباس‌های رنگارنگ به فروش صنایع دستی ساخته شده با صدف‌ها و مرجان‌ها و موجودات دریایی، مشغول هستند. همچنین آنها در صورتی که بخواهید، روی دستانتان نقش حنا هم می‌زنند. در این بخش علاوه‌بر صنایع‌دستی، خوراکی‌های جنوبی را نیز می‌توانید امتحان کنید.

از دیگر دیدنی‌های جزیره، تاسیسات بندری انگلیسی‌ها است و البته تجربه تماشای دسته‌های دلفین نیز از جاذبه‌های کم‌نظیر آب‌های اطراف این جزیره به شمار می‌رود. شنا و غواصی در ساحل جزیره و تماشای لاک‌پشت‌های دریایی، سواحل زیبای صخره‌ای و شنی نیز از جاذبه‌های دریایی اطراف هنگام و طبیعت منحصربه‌فرد آن است.

آهوان و تنها پارک کروکودیل کشور از جاذبه‌های داخل جزیره هنگام محسوب می‌شوند که نخستین مزرعه پرورش کروکودیل کشور است. در کنار این پارک با ایجاد امکانات لازم و کمپینگ دائمی، امکان اقامت طبیعت‌گردان فراهم شده است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید