برازجان؛ شهر نخلستان‌های متراکم

برازجان؛ شهر نخلستان‌های متراکم

شهر بُرازجان در ۶۵ کیلومتری شمال شرق بندر بوشهر و بر سر راه ارتباطی شیراز به بوشهر قرار گرفته است.

کد خبر : ۱۳۹۱۱
بازدید : ۵۴۶۷
فرادید | شهر بُرازجان در ۶۵ کیلومتری شمال شرق بندر بوشهر و بر سر راه ارتباطی شیراز به بوشهر قرار گرفته است. در اطراف برازجان می‌توان مناظر زیبایی از نخلستان‌ها دید که متراکم‌ترین نخلستان‌های کشور به شمار می‌روند. سابقه شهر برازجان به دوران هخامنشیان بازمی‌گردد.

نخلستان‌های سرسبز، شاهزاده ابراهیم در ۱۸ کیلومتری جنوب شرقی برازجان، کوهستان گیسکان (دشت نرگسی و بام بلند)، آبشار شول، آبشار فاریاب در پشتکوه، چشمه زیرراه در ۱۵ کیلومتری برازجان (روستای زیرراه)، چشمه آب گوگردی در دالکی، پارک جنگلی سرکره در ۸ کیلومتری جنوب برازجان، امامزاده شاه پسرمرد در بوشکان، سد انحرافی سرقنات و سد رئیسعلی دلواری از جاذبه‌های طبیعی این شهر تاریخی هستند.

کاخ زمستانی کوروش هخامنشی در جنوب غربی برازجان، گور دختر در روستای پشت پر متعلق به مادر یا دختر کوروش هخامنشی، کوه قلعه واقع در کوه‌های گیسکان، کاخ بردک سیاه در ۱۲ کیلومتری شمال غرب برازجان و کوشک اردشیر در مجاورت گوردختر از آثار باستانی این شهر به شمار می‌روند.

علاوه‌بر اینها دژ برازجان یا کاروانسرای مشیرالملک مربوط به اوایل قاجاریه، به عنوان نماد اصلی شهر برازجان در میانه شهر واقع شده است.

این بنا در زمان پهلوی زندان بوده و از زندانیان معروف آن می‌توان به آیت‌الله طالقانی، مهندس بازرگان و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اشاره کرد.

همچنین کوه قلعه، پل مشیرالملک، کاروانسرای دالکی، چهل خانه سعدآباد، قصر دختر و گوری گاه در تنگ ارم، قلعه سبز در شبانکاره، سد سبا در روستای کان سرخ وحدتیه، قلعه غضنفرالسلطنه در کوه قلعه، بازار قدیمی و سرپوشیده برازجان از آثار تاریخی دشتستان هستند که در سفر به برازجان می‌توانید آنها را نیز در برنامه خود قرار دهید.

برازجان؛ شهر نخلستان‌های متراکم

برازجان؛ شهر نخلستان‌های متراکم

برازجان؛ شهر نخلستان‌های متراکم

برازجان؛ شهر نخلستان‌های متراکم
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید