بندر تاریخی سیراف

بندر تاریخی سیراف

بندر سیراف یا طاهری از توابع بخش مرکزی شهرستان کنگان استان بوشهر است. این بندر زیبا با معماری خاصش، در میان بندر کنگان و بندر عسلویه واقع شده‌. بندر سیراف بین دریا و کوه قرار گرفته و تنها یک خیابان دارد که در بعضی جاها فاصله کوه تا دریا به ۳۰ متر هم نمی‌رسد؛ به همین دلیل برخی خانه‌ها روی کوه بنا شده.

کد خبر : ۱۳۹۱۳
بازدید : ۶۰۲۶
فرادید | بندر سیراف یا طاهری از توابع بخش مرکزی شهرستان کنگان استان بوشهر است. این بندر زیبا با معماری خاصش، در میان بندر کنگان و بندر عسلویه واقع شده‌. بندر سیراف بین دریا و کوه قرار گرفته و تنها یک خیابان دارد که در بعضی جاها فاصله کوه تا دریا به ۳۰ متر هم نمی‌رسد؛ به همین دلیل برخی خانه‌ها روی کوه بنا شده.

از آثار دیدنی این بندر، می‌توان به قلعه نصوری، بنای مسجد جامع، بازار باستانی، گوردخمه‌ها، سیستم آبرسانی دوره ساسانی و خانه‌های اعیانی اشاره کرد.یکی از آثار بسیار جالب در این بندر تاریخی مربوط به قبرهای سنگی است که روی تپه واقع و تا چشم کار می‌کند در آن حفره‌های متعدد کنار هم ساخته شده است.

این قبرها یا حفره‌ها که در شمال سیراف هستند با دو دره به نام‌های «لیر» و «شیلو» از یکدیگر جدا می‌شوند. همچنین ساحل بندر دیر در فاصله 64 کیلومتری سیراف، منطقه حفاظت‌شده مند در 145 کیلومتری، منطقه گردشگری بنگه دشتی و برج قلعه خورموج در 165 کیلومتری و معبد کلات (نیایشگاه مند - آتشکده مند) در 190 کیلومتری بندر سیراف واقع شده‌اند که هر یک با جاذبه‌های متفاوت خود می‌توانند بخشی از سفرتان به این نقطه از کشورمان باشند.

ماهی، میگو و خرما و صنایع دستی همچون گلابتون‌دوزی و منجوق‌دوزی سوغات سیراف است. برای رسیدن به این بندر تاریخی نیز می‌توانید از بوشهر در 240 کیلومتری سیراف، بندر کنگان در 33 کیلومتری و عسلویه در 36 کیلومتری آن انتخاب مسیر کنید. فرودگاه نیز در شرق عسلویه واقع شده و فاصله آن تا بندر طاهری حدود 42 کیلومتر است.

بندر تاریخی سیراف

بندر تاریخی سیراف

بندر تاریخی سیراف

بندر تاریخی سیراف

بندر تاریخی سیراف

بندر تاریخی سیراف

بندر تاریخی سیراف

بندر تاریخی سیراف

متن از: دنیای اقتصاد
تصاویر: فرادید
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید