موج واکنش‌ها نسبت به بیماری استاد شجریان

موج واکنش‌ها نسبت به بیماری استاد شجریان
کد خبر : ۱۴۲۸۴
بازدید : ۵۷۹۷
پس از پیام نوروزی استاد محمدرضا شجریان که با سر تراشیده و تایید تلویحی بیماری سرطان ایشان و طی مراحل درمان این بیماری همراه شد، طیف وسیعی از چهره‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی کشور موجی از همراهی با این استاد برجسته موسیقی ایران زمین را در پیش گرفتند و تازه‌ترین این واکنش‌ها به دست نوشته کوتاه استاد شهرام ناظری خطاب به رفیق چنددهه اخیرش مرتبط می‌شود.

استاد محمدرضا شجریان موسیقیدان، نوازنده، سازساز و خطاط برجسته ایرانپس از لغو کنسرت نوروزی‌اش در ایروان ارمنستان، در پیام نوروزی‌اش با سری تراشیده از بیماری‌اش با تعبیر «مهمان پانزده ساله» سخن به میان آورد؛ بیماری که سرطان متاستاتیک کلیه تشخیص داده شده و پیش از این نیز منجر به بستری استاد در مقاطعی شد بود. شهرام ناظری: محمدرضای عزیز سلامتیت را خدا می‌خواهم

پس از انتشار این خبر علیرضا قربانی در پیام نوروزی‌اش، از مردم خواست تا برای سلامتی استاد شجریان دعا کنند و همزمان علیرضا افتخاری در یادداشتی خطاب به استادش، برای بازگشت سلامتی کامل شجریان دعا کرد.

در یادداشت افتخاری خطاب به شجریان آمده است: «استاد بزرگوارم، سلام؛ از صمیم قلب شفا و سلامتی حضرتعالی را از خداوند متعال خواستارم. تلاش، رنج و مشقت حضرتعالی در ارتقای فرهنگ این کشور از دیده ملت ایران علی‌الخصوص این بنده کمترین پوشیده نیست. همگی دست به دعا می‌بریم و از خداوند متعال بهبودی و سلامتی جنابعالی را خواهانیم».

در ادامه نیز بسیاری از چهره‌های سیاسی، فرهنگی و ورزشی واکنش نشان دادند و از آن جمله می‌توان به شبنم مقدمی اشاره کرد که نوشت: «دورتان بگردم استاد، مي شود اين مهمان ناخوانده را جواب كنيد؟...مرام تان نيست،مي دانم !...اما به خاطر ما...شما را به خدا، جوابش كنيد تا غصه مهمان حالا تا هميشهء دل ما نشود...
افتخارِ آفاق....خسرو خوبان...مهمان را همانجا بگذاريد و بياييد خانه...قدم تان روي چشم ما...»

محراب قاسم‌خانی فیلمنامه‌نویس هم درباره شجریان نوشت: «وارد دنياى هنر شدن كار سختى نيست. سخت اينه كه بتونى محبوب و ماندگار بشى... ولى از اونم سخت تر اينه كه بتونى تبديل بشى به اسطوره و نماد. خيلى انگشت شمار هستن كسايى كه بتونن به اين جايگاه برسن. بازيگر خوب و محبوب زياد داريم ولى فردين و انتظامى و شكيبايى شدن كار هر كسى نيست. موزيسين مشهور و توانا هم كم نداريم. ولى شجريان... بعضيا اسطوره به دنيا ميان. نه مردم كسى رو اسطوره ميكنن، نه حمايت هاى دولتى، نه تبليغات. اسطوره بودن بايد توى ذات آدم باشه. 
از ته دل اميدوارم حال اسطوره موسيقى كشورمون خوب بشه و سايه شون سالهاى سال بالاى سر هنرمون باقى بمونه.»

ستاره اسکندری نیز از شجریان خواست این میهمان ۱۵ ساله را از خانه تنش بیرون کند:‌ «با دعاى شما عيدهايمان معنا پيدا مى كند هنوز .. با شما حافظ و خيام وسعدى بيشتر و عميق تر بر جانمان مى نشيند ..با. "ربنا"ى شما ماه رمضان را پيشواز مى رويم ..با شما مى اموزيم كه جهان را عاشق كنيم كه تفنگ خشونت زمين بگذاريم.. استاد مسلم اواز ايران زمين، به مهمان پانزده ساله تان بگوييد برود.. برود.. برود.»شهرام ناظری: محمدرضای عزیز سلامتیت را خدا می‌خواهم

محسن تنابنده نویسنده و بازیگر نیز در جمله‌ای کوتاه نوشت:‌ «یارب ربناگویت را سلامت بگردان» و الهام پاوه‌نژاد بازیگر هم با نوشتن شعری از مولانا نوشت: «
ای یوسف خوشنام ما، خوش میروی بر بام ما 
ای در شکسته جام ما، ای بر دریده دام ما 
ای نور ما، ای سور ما، ای دولت منصور ما 
جوشی بنه در شور ما تا می شود انگور ما 
ای دلبر و مقصود ما، ای قبله و معبود ما 
آتش زدی در عود ما، نظاره کن در دود ما

ای یار ما، عیار ما، دام دل خمار ما 
پا وا مکش از کار ما! بستان گرو دستار ما

در گل بمانده پای دل، جان میدهم چه جای دل! 
وز آتش سودای دل، ای وای دل ای وای ما ....
اي يوسف خوش نام ما تنت به ناز طبيب نياز مباد الهي.....نغمه هايت جاودان و لبخندت مستدام
.»

بهاره رهنما هم نوشت: «جان جهاني هستي شما، دل ملتي به طپش هاي قلب شريف و هنرمند شما بسته است..
تنت به ناز طبيبان نيازمند مباد...
»

بسیاری از هنرمندان و ورزشکاران نیز با انتشار تصاویری از استاد شجریان، با جملات کوتاه سلامتی استاد شجریان را خواستار شدند که علی دایی از جمله آنها بود. دایی در کنار تصویر استاد شجریان نوشت: «سرت سلامت استاد».

موج واکنش‌ها نسبت به بیماری استاد شجریان

در تازه‌ترین واکنش استاد شهرام ناظری با ارسال یک دست نوشته برای استاد محمدرضا شجریان، برای او آرزوی سلامتی کرد. در یادداشت کوتاه ناظری خطاب به دوست قدیمی‌اش آمده است: «محمدرضای عزیز، با بهترین آرزوها؛ شعری از حافظ را که ترجمان احساسات قلبی من است تقدیم می‌کنم. همچنان که خواجه راز هم گفته آرزوی سلامتی‌ات را از خداوند بزرگ خواهانم.

آن سفر کرده که صد قافله دل همره اوست
هر کجا هست خدایا به سلامت دارش

با عشق؛ شهرام ناظری»
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید