کفش پاشنه بلند؛ به چه قیمتی؟

کفش پاشنه بلند؛ به چه قیمتی؟

پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند به سلامت پا آسیب می‌رساند و نباید آن‌ها را هر روز پوشید. کفش‌های پاشنه بلند به دلیل ایجاد تغییر در فرم پا می‌توانند به قوزک، مچ و پشت پا آسیب‌های غیر قابل جبرانی برسانند.

کد خبر : ۱۴۷۸
بازدید : ۷۸۹۳
فرادید | کفش پاشنه‌بلند با تمام مشقاتش از محبوبیت بالایی بین خانم‌ها برخوردار است. در صنعت مد هم هنوز بسیاری به این نوع کفش‌ها اعتقاد دارند.

به گزارش فرادید*، پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند به سلامت پا آسیب می‌رساند و نباید آن‌ها را هر روز پوشید. کفش‌های پاشنه بلند به دلیل ایجاد تغییر در فرم پا می‌توانند به قوزک، مچ و پشت پا آسیب‌های غیر قابل جبرانی برسانند. اگر شما هم جز آن دسته از خانم‌هایی هستید که به این نوع کفش‌ها علاقه‌مند هستید، پس بهتر است کمی هم در مورد آسیب‌های آن بدانید.

کفش پاشنه بلند، به چه قیمتی؟
کفش پاشنه بلند هر چقدر هم که ارزان باشد، شما قیمت زیادی را برای آن پرداخت می‌کنید؛ چرا که بهای آن را با از دست رفتن سلامتی خود می‌پردازید. مچ، قوزک و پشت پا از آسیب‌های وارده در امان نیستند. مضرات پوشیدن کفش پاشنه بلند به مراتب از فواید آن بیشتر است.

کفش پاشنه بلند؛ به چه قیمتی؟

درد مفصلی شدید
اگر کفش‌های پاشنه بلند را زیاد بپوشید، به مفاصل خود آسیب‌های جدی وارد کرده‌اید. دلیل آن چیست؟ پاشنه‌ی این کفش‌ها ضربه نوعی ضربه‌گیر نیستند، بنابراین با هر گامی که برمی‌دارید تمام ضربات وارد شده مستقیم به مفاصل شما وارد می‌شود. علاوه بر آن، پاشنه‌های کفش‌های پاشنه بلند امکان چرخش را برای شما مهیا نمی‌سازد، زیرا شما فقط باید با آن مستقیم راه بروید. مچ پا نیز نمی‌تواند به درستی خم شود، به همین دلیل مفاصل تمام فشار را تحمل خواهند کرد.

درد در پایین کمر
آیا تاکنون دقت کرده‌اید که قسمت پایینیِ کمر پس از پوشیدن کفش پاشنه بلند درد می‌گیرد؟ آیا تاکنون از خود دلیل آن را پرسیده‌اید؟ دلیلش این است که پاشنه‌ها لگن را کمی به جلو کشانده و بر کمر فشار وارد می‌کند. نتیجه آن نیز چیزی نیست جز درد.

درد در تاندون آشیل
اگر به طور مرتب از کفش‌های پاشنه بلند استفاده کنید، زردپی یا همان تاندون آشیل کمی کوتاه‌تر می‌شود. دلیلش نیز فرم نامناسب پا است، زیرا به ماهیچه‌ها و تاندون‌ها فشار می‌آورد. نتیجه این حالت فکر می‌کنید چیست؟ زمانی که با شیب صاف پا راه می‌روید، احساس درد می‌کنید.

پیچ خوردن پا
احتمال پیچ خوردن پای خانم‌هایی که کفش پاشنه بلند می‌پوشند از افرادی که کفش معمولی می‌پوشند، بسیار بیشتر است. دلیلش نیز توزیع ناهموار وزن بر روی مچ و قوزک پا است. به همین دلیل ممکن است پای این دسته از افراد راحت پیچ بخورد.

ناخن فرورفته
ناخن فرورفته واقعا دردناک است و کفش‌های پاشنه بلند به بروز این اتفاق کمک می‌کند. کفش‌های پاشنه بلند فشار را بیشتر بر روی انگشت کوچک و بزرگ پا متمرکز می‌کند و به همین دلیل ممکن است ناخن به سمت داخل رشد کند.

اگر تمام این موارد را خوانده‌اید، حالا شاید بهتر باشد در مورد پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند تجدیدنظر کنید. با این کار، مچ پا، قوزک و کمرتان نیز از شما تشکر خواهند کرد!

منبع: healthyfoodhouse.com

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید