۷ بازی مغزی برای باهوش‌تر شدن

۷ بازی مغزی برای باهوش‌تر شدن

انجام دادن برخی بازی‌ها، می‌تواند قدرت فکری شما را تا ۷۸ درصد بالا ببرد. با این هفت بازی مغزی یا بازی فکری قدرت جنگندگی روزانه‌ی مغزتان را بالاتر ببرید، و با تفکر سریع‌تر، واضح‌تر، و خلاقانه‌تری باهوش‌تر شوید.

کد خبر : ۱۵۴۶۳
بازدید : ۱۱۷۲۰
انجام دادن برخی بازی‌ها، می‌تواند قدرت فکری شما را تا ۷۸ درصد بالا ببرد. با این هفت بازی مغزی یا بازی فکری قدرت جنگندگی روزانه‌ی مغزتان را بالاتر ببرید، و با تفکر سریع‌تر، واضح‌تر، و خلاقانه‌تری باهوش‌تر شوید.

به طور مداوم با انجام تمرینات ذهنی و فعالیت‌های جدید ۴ سیلندر موتور ذهن خود را به حرکت درآورید و خودتان را به چالش بکشید.

مطالعات یک روزنامه‌ی پزشکی انگلیسی به این نتیجه رسید در واقع، افرادی که اغلب فعالیت‌های ذهنی تحریک‌کننده دارند، ۶۳٪ کم‌تر از کسانی که به ندرت فعالیت‌های مغزی دارند، دچار اختلالات حافظه و زوال عقلی می‌شوند. مطالعه‌ای که توسط دانشگاه میشیگان انجام شد نیز نشان داد بزرگسالانی که روزانه یک بازی چالش برانگیز ذهنی را به مدت چند هفته انجام می‌دهند حافظه‌شان به طور چشمگیری بهبود می‌یابد.

در ادامه ۷ بازی مغزی یا بازی فکری آمده است که توسط دکتر سینتیا گرین، استادیار بالینی دپارتمان روانشناسی دانشکده سینایی‌مونت و بنیانگذار مجموعه‌ی برنامه‌های افزایش حافظه و هوش طراحی شده است و انجام درست آنها می‌تواند به عنوان بخشی از یک برنامه برای تقویت مغزتان به شمار رود.

انجام دادن این بازی‌ها، همراه با خوردن غذاهای مناسبی که در مقاله‌ی بعدی به آن اشاره می‌کنیم، و نیز انجام تمرینات ورزشی می‌تواند قدرت فکری شما را تا ۷۸ درصد بالا ببرد.

۱- رنگ‌خوانی
توانایی خود را برای تمرکز به چالش بکشید. نام چاپی و حروف‌نگاری‌شده‌ی رنگ‌ها (و نه نام خود رنگ) را سریع و با صدای بلند بخوانید. مثلا اگر کلمه‌ی سیاه با رنگ آبی نوشته شده است با صدای بلند و تند بگویید: آبی.

۷ بازی مغزی برای باهوش‌تر شدن

۲- هفت کلمه‌ای
خلاقیت خود را با این چالش شفاهی محک بزنید. یک داستان کوتاه بنویسید - و فقط با ۷ کلمه این قصه‌ی خود را بگویید.

(جایزه: این بازی مهارت‌های کوتاه‌نویسی شما در شبکه‌های اجتماعی مثل تلگرام، فیس‌بوک و توئیتر را بالا می‌برد)

۳- یک روز معکوس کاری
با این بازی می‌توانید بین سلول‌های مغزی‌تان پیوند جدید برقرار کنید. به این صورت که کارهای روزمره‌تان را با دست غیرمسلط یا مخالف‌تان انجام دهید. به طوری که اگر راست‌دست هستید، از دست چپ‌تان برای کارهای روزمره مثل مسواک زدن دندان‌ها، شانه کردن مو، و غذا خوردن استفاده کنید. حتی سعی کنید با دست چپ‌تان بنویسید. آیا در طول روز استفاده از دست مخالف‌تان آسان‌تر می‌شود؟

۴- تکراریابی
این بازی به شما کمک می‌کند تا مهارت‌های جست‌وجوی بصری‌تان را بهبود دهید. جدولی از ابزارها و نشانه‌های مختلف تهیه کنید. برای هر کدام از این نشانه‌ها ۳۰ ثانیه زمان بگذارید، و ببینید سه نشانه‌ای که به عنوان نمونه در بالای جدول آمده‌اند، هرکدام چند بار در جدول تکرار شده است و عدد درست را در قسمت خالی بالای جدول بنویسید.(پاسخ در پایین متن)

۷ بازی مغزی برای باهوش‌تر شدن

۵- تصویربرداری
با این تمرین به گسترش حافظه‌ی تجسمی‌تان بپردازید. به مدت یک دقیقه به این عکس نگاه کنید. سپس روی تصویر را بپوشانید و در زیر تصویر هر جزییاتی از عکس را بنویسید که به خاطرتان مانده است. برای بار دوم دوباره همین کار را تکرار کنید، اما قبل از به یادآوردن جزییات موجود در عکس یک نفس عمیق بکشید و با ذهنی فعال روی عکس تمرکز کنید. به نظرتان بار دوم در یادآوری عکس بهتر عمل نکردید؟ (پاسخ در پایین متن)

۶- یادداشت برداری
به یادداشت‌برداری از همه‌‌ی اطلاعات مهمی که در طول روز دریافت می‌کنید عادت کنید، مثلا زمانی که به یک پزشک یا وکیل مراجعه می‌کنید، یا هر شرایط دیگری که موجب اضطراب و استرس شود و بر حافظه‌ی شما سایه افکند یادداشت‌برداری کنید.

یادداشت‌برداری در کار و شغل هم ایده‌ی بسیار خوبی است. این کار را تمرین کنید: چند برگ کاغذ سفید داخل یک پوشه بگذارید و با خود به جلسات ببرید و هرآنچه در آنجا به بحث و گفت‌وگو پرداختید در آن برگه‌ها ثبت کنید.

۷- معکوس شماری
در اینجا یک تمرین فکری آورده شده است که به پویایی ذهن شما کمک می‌کند. به این سه تمرینی که در ادامه می‌آیند با یک عملیات ساده‌ی تفریق بپردازید.

از ۲۰۰ شروع کنید، معکوس بشمارید، و از هر عدد ۵ تا کم کنید(۲۰۰، ۱۹۵، ۱۹۰، …)
از ۱۵۰ شروع کنید، معکوس بشمارید، و از هر عدد ۷ تا کم کنید(۱۵۰، ۱۴۳، ۱۳۶، …)
از ۱۰۰ شروع کنید، معکوس بشمارید، و از هر عدد ۳ تا کم کنید(۱۰۰، ۹۷، ۹۴، …)
کلیدجواب‌ها

جواب بازی تکراریابی: شمردن تعداد تکرار نشانه‌ها در جدول: دفعاتی که هر یک از سه نشانه تکرار شده بود به ترتیب از سمت چپ شامل، ۱۴، ۱۸، و ۱۴ مرتبه بود.

جواب بازی تصویربرداری: یافتن گزینه‌های موجود در تصویر: وسایلی که در عکس مشاهده می‌شود شامل یک پنجره‌ی بزرگ، پرده کرکره‌ی نصب شده روی پنجره، مبلمان سفید، جلومبلی سفید بزرگ، دو تا کوسن با طرح راه‌راه، بالش طلایی، بالش زرشکی، گلدان روی زمین، میز قهوه‌ای، یک چراغ حباب‌دار روی میز، تعدادی وسایل چوبی روی میز، یک ویولون کوچک، ۳ تا پنجره کوچک روی دیوار بالای میز، کتابخانه، تعدادی کتاب، حباب، گلدان کوچک روی قفسه‌ی کتابخانه، لامپ کوچکی که روی کتابخانه است، یک گلدان روی کتابخانه، یک کاسه روی کتابخانه، فرش کرم تیره است.

منبع: بازده
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید