کلینتون و ترامپ پیروز انتخابات نیویورک

کلینتون و ترامپ پیروز انتخابات نیویورک
کد خبر : ۱۵۶۸۰
بازدید : ۱۲۰۲
کلینتون و ترامپ پیروز انتخابات در نیویورک شدند

هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ، نامزدهای پیشتاز دموکرات و جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا این بار در انتخابات درون حزبی ایالت نیویورک رقبای خود را شکست دادند.

در ادامه مبارزات انتخابات درون حزبی نامزدهای انتخابات 2016، این بار انتخابات دموکرات‌ها و جمهوریخواهان در ایالت نیویورک برگزار شد.

نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا از هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه این بار در رقابت‌های درون حزبی ایالت نیویورک شرکت کردند؛‌ رقابتی که در آن نامزدهای پیشتاز توانستند باز هم رقبای خود را شکست دهند.

رویترز گزارش داد، با شمارش ۹۳ درصد از آراء، ترامپ به راحتی «تد کروز» و «جان کیسیک» دیگر رقبای جمهوریخواه خود را پشت سر گذاشت و تا این جای کار با کسب ۸۴ هیات انتخاباتی از مجموع ۹۵ هیات انتخاباتی نیویورک فاصله خود را با ۱۲۳۷ هیات انتخاباتی مورد نیاز برای تبدیل شدن به نامزد اصلی حزب جمهوریخواه در انتخابات نهایی ۸ نوامبر بسیار کمتر از قبل کرد.

چنانچه مجموع آراء اکتسابی ترامپ در هر یک از حوزه های سیاسی و در نهایت کل ایالت از ۵۰ درصد بیشتر شود، همه ۹۵ هیات انتخاباتی نیویورک از آن ترامپ خواهد شد.

ترامپ در حالی به میدان رقابت حساس ایالت نیویورک گام گذاشت که از حمایت ۷۶۵ هیات انتخاباتی از مجموع ۱۲۳۷ هیات لازم برای نامزدی نهایی حزب برخوردار بود حال آنکه این رقم برای کروز ۵۵۹ رای بود.

از سوی دیگر در جبهه رقیب، با شمارش ۹۳ درصد آراء، هیلاری توانست به راحتی از سد «برنی ساندرز» رقیب سوسیال دموکرات خود بگذرد و ۱۲۹ هیات انتخاباتی از مجموع ۲۴۷ هیات انتخاباتی را که نیویورک به حزب دموکرات تقدیم می کند، از آن خود کند.

این پیروزی می تواند برتری هیلاری را که به هنگام ورود به میدان رقابت نیویورک به تعداد ۲۲۴ هیات انتخاباتی از ساندرز پیش بود، اثبات کند. با پیروزی در این میدان و با احتساب ۵۰۰ هیات انتخاباتی ویژه ای که در کنوانسیون حزبی از آن هیلاری خواهد شد، به نظر می آید که دیگر ساندرز شانسی برای کم کردن فاصله خود با رقیب برای حصول ۲۳۸۳ هیات انتخاباتی مورد نیاز برای تبدیل شدن به نامزد نهایی دموکرات ها نداشته باشد.

هیلاری کلینتون لحظاتی پس از اعلام آرا و پیروزی در ایالت نیویورک با خطاب قرار دادن حامیان خود گفت: «شما‌ها با قلب خود تلاش کردید و این پیروزی برای شماست. من از شما سپاسگزارم».

«دونالد ترامپ» رقیب جمهوری خواه او نیز که خود اهل این ایالت است و تاکنون پیشتاز نامزدهای جمهوری خواه است با درج متنی در حساب توئیتر خود گفت: «وقت آن رسیده که ما آمریکا را دوباره به قدرت قبلی خود بازگردانیم و دوباره آمریکا را بزرگ کنیم».

«تد کروز» نیز که به نظر تا حدود زیادی از ادامه رقابت‌ها نا‌امید شده است و در نیویورک شکست سختی را متحمل شد، اعلام کرد: «تمرکز خود را روی ایالت پنسیلوانیا خواهد گذاشت».

پیروزی در ایالت سرنوشت ساز نیویورک راه ترامپ و هیلاری را برای اثبات برتری در رقابت های کلیدی که سه شنبه آینده در ۵ ایالت شمال شرق آمریکا برگزار خواهد شد، تا حد زیادی هموار کرد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید