جزییات یک حادثه تلخ در بیمارستان میلاد

فیلم‌های ضبط‌شده، خودکشی بیمار ٤٧ساله را در یکی از بیمارستان‌ها تأیید کرد. مسئولان بیمارستانی اصرار مرد بیمار برای تزریق مرفین را علت اصلی این اقدام هولناک می‌دانند این درحالی است که خانواده قربانی ادعا می‌کنند که نداشتن هزینه درمان این حادثه مرگبار را رقم زده است.

کد خبر : ۱۶۴۵۴
بازدید : ۹۶۰۳
فیلم‌های ضبط‌شده، خودکشی بیمار ٤٧ساله را در یکی از بیمارستان‌ها تأیید کرد. مسئولان بیمارستانی اصرار مرد بیمار برای تزریق مرفین را علت اصلی این اقدام هولناک می‌دانند این درحالی است که خانواده قربانی ادعا می‌کنند که نداشتن هزینه درمان این حادثه مرگبار را رقم زده است.

این حادثه بعدازظهر جمعه در یک بیمارستان‌ در تهران رخ داد. مرد ٤٧ساله‌ای درحالی ‌که از درد به‌ خودش می‌پیچید، وارد بیمارستان شد تا پذیرش شود. او باید ٣٠٠هزارتومان واریز می‌کرد تا پذیرش می‌شد.

به گفته برخی شاهدان بیمار پولی همراهش نبود، به همین خاطر او را پذیرش نمی‌کردند. لحظاتی بعد مرد از درد روی زمین افتاد درحالی ‌که شاهدان چشم به حرکات این مرد بیمار دوخته بودند، ناگهان دیدند وی از طبقه سوم سقوط کرد و داخل بخش سونوگرافی افتاد.

فرشاد شفیعی؛ برادرزاده علی شفیعی بیماری که روز ١١ اردیبهشت از طبقه سوم بیمارستان میلاد خود را به پایین پرت کرده است، درخصوص علت این حادثه گفت: عموی من با درد شدید شکمی به بیمارستان میلاد مراجعه می‌کند و به او گفته می‌شود، باید یکسری آزمایشات را انجام دهید، اما او این آزمایشات را در بیمارستان قزوین انجام داده‌ بود، مسئولان بیمارستان سونوگرافی بیمارستان‌های دیگر را قبول نداشتند، به همین خاطر اصرار داشتند که در بیمارستان میلاد بار دیگر مورد آزمایش قرار گیرند.

اگر عمویم دفترچه بیمه داشت، آزمایش‌ها رایگان انجام می‌شد، اما ٣روز از تاریخ اعتبار آن گذشته بود. این درحالی بود که عمویم باید ۳۰۰‌هزارتومان به حساب بیمارستان می‌ریخت تا او را پذیرش می‌کردند. علی شفیعی پول همراه نداشت، از فرط درد در بیمارستان فریاد می‌زد، به صورتی که از دیدن این صحنه‌ها مردم اعتراض می‌کردند و حتی چند نفر از مردم با حراست بیمارستان درگیر شدند.

برادر‌زاده این بیمار در ادامه گفت: افراد حاضر در بیمارستان سعی می‌کردند با جمع‌کردن کمک از مردم مبلغ درخواستی بیمارستان را تهیه کنند، اما این پول تهیه نشد وقتی عمه‌ام به بیمارستان رسید، متوجه شد برادرش ۵دقیقه پیش از فرط درد و فشار از طبقه سوم اورژانس بیمارستان خود را به پایین پرت کرده است. البته ما هنوز این مسأله که عمویم خود را به پایین پرت کرده یا افتاده یا پرت شده را نمی‌دانیم و الان درحال پیگیری از مراجع قضائی هستیم تا فیلم دوربین‌های بیمارستان بررسی و دقیقا این مسأله مشخص شود.

شفیعی درخصوص حال عمومی عموی خود گفت: عمویم روی سقف بخش سونوگرافی سقوط می‌کند. سقف این بخش کاذب بود، به همین خاطر او به داخل بخش سونوگرافی می‌افتد و سرش به زمین برخورد می‌کند. بعد از آن به بخش مراقبت‌های ویژه انتقال داده می‌شود و درحال حاضر ٢روز است که ایشان در این بخش در کما هستند و حالشان به گفته پزشکان
خوب نیست.

عموی من راننده نیسان است و دو تا بچه زیر ١٠‌سال دارد. مسئولان بیمارستان گفته‌اند؛ او خودکشی کرده است، درحالی ‌که کسی که قصد خودکشی داشته باشد، به بیمارستان مراجعه نمی‌کند. مسئولان بیمارستان میلاد در قبال این اقدام باید پاسخگو باشند.

اعلام جزییات و علت خودکشی در بیمارستان میلاد
مسئول فنی بیمارستان میلاد می‌گوید: خودکشی در بیمارستان میلاد به‌ دلیل پرداخت نکردن هزینه‌های درمان نبوده و بیمار به دلیل اعتیاد و دریافت نکردن مورفین از پزشک اقدام به خودکشی می‌کند.

دکتر مرتضی مردانی، مسئول فنی بیمارستان میلاد در گفت‌و‌گو با ما، درباره مردی که عنوان شده به ‌دلیل ٣٠٠‌هزارتومان پذیرش نشده و اقدام به خودکشی کرده است، گفت: روز جمعه این بیمار به همراه همراهانش به‌دلیل دل‌دردهای مشکوک به بیمارستان مراجعه کرد و پس از پرداخت مبلغ ویزیت اولیه (٣٠‌هزارتومان) توسط پزشک متخصص اورژانس مورد معاینه قرار می‌گیرد. وی با بیان این‌که بیمار اعتیاد داشته، افزود: پزشک برای بررسی علت درد برایش سونوگرافی، عکس و رادیولوژی تجویز می‌کند اما بیمار بدون توجه به موارد تجویزی به طبقه سوم اورژانس که هیچ‌گونه ارتباطی با نیاز او نداشته، مراجعه می‌کند.

رئیس بخش اورژانس بیمارستان در ادامه عنوان کرد: این فرد در طبقه سوم اورژانس به مدت ٤٥دقیقه در اطراف پنجره و پله‌ها قدم می‌زد و درنهایت فردی به حرکات او مشکوک می‌‌شود و به حراست بیمارستان اطلاع می‌دهد و ماموران نیز به ‌دلیل مشکوک‌شدن به بیمار که شاید قصد مصرف مواد را داشته است، او را به خارج از بیمارستان هدایت می‌کنند.

مردانی افزود: بعد از مدت کوتاهی این بیمار مجدداً به پزشک مراجعه می‌کند و بعد از این‌که همراهانش را از اتاق بیرون می‌کند، از پزشک درخواست مورفین می‌کند اما پزشک از انجام این کار خودداری می‌کند و او را برای انجام پروسه درمان و موارد تجویزی هدایت می‌کند اما بیمار بدون توجه به طبقه سوم بازمی‌گردد و بلافاصله خود را از پله به سمت پایین پرتاب می‌کند.

مسئول فنی بیمارستان خاطرنشان کرد: این مرد حدود ٤٧‌سال سن دارد که متاسفانه به‌ دلیل این‌که با سر به سمت پایین پرتاب شده، دچار ضربه مغزی شدید شده بود که پزشک معالجش او را به اتاق عمل ارجاع می‌دهد اما متاسفانه به‌ دلیل شدت حادثه در کما به سر می‌برد. وی یادآور شد: تمام جزییات مطرح‌شده در فیلم‌های بیمارستان موجود است که برای بررسی بیشتر به دستگاه قضائی تحویل داده خواهد شد.

مردانی درپاسخ به سوال خبرنگار آنا، مبنی براینکه آیا بیمارستان به‌ دلیل ناتوانی فرد درپرداخت هزینه‌های بیمارستان که مبلغ ٣٠٠‌هزارتومان عنوان شده، از پذیرش او خودداری کرده است؟ گفت: این فرد پس از معاینه اولیه که هزینه آن را نیز پرداخت کرده، به هیچ عنوان دیگر به صندوق و برای ادامه درمانش مراجعه نکرده است.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید