هوش این حیوانات شما را شگفت زده خواهد کرد!

هوش این حیوانات شما را شگفت زده خواهد کرد!

برخی حیوانات در حیات وحش بسیار باهوش‌اند و احتمالا هوش بالای آن‌ها شما را هم شگفت زده خواهد کرد. در ادامه قصد داریم برخی از آن‌ها را به شما معرفی کنیم.

کد خبر : ۱۶۹۲۷
بازدید : ۱۶۶۹۰

فرادید | برخی حیوانات در حیات وحش بسیار باهوش‌اند و احتمالا هوش بالای آن‌ها شما را هم شگفت زده خواهد کرد. در ادامه قصد داریم برخی از آن‌ها را به شما معرفی کنیم.


راکون‌ها می‌توانند قفل را باز کنند
به گزارش فرادید به نقل از ریدرز دایجست، اگر احیانا به فکر سرقت از جایی افتاده‌اید، پس شاید بهتر باشد که از یک راکون هم در باند خود استفاده کنید. اچ بی دیوید، رفتار شناس جانوران، در یک مطالعه نسبتا عجیب در سال 1908 میلادی دریافت که راکون‌ها می‌توانند قفل‌های پیچیده را هم در کمتر از 10 بار تلاش بازکنند. مطالعات دیگری نیز وجود دارند که این ادعا را ثابت می‌کنند.
اما چرا: راکون‌ها از توانایی شنواییِ فوق‌العاده بالایی برخوردارند. آن‌ها می‌توانند صدای حرکت کرم‌ها در زیر زمین را هم بشنوند. احتمالا همین توانایی به آن‌ها کمک می‌کند.

هوش این حیوانات شما را شگفت زده خواهد کرد!

کلاغ‌ها فیزیک می‌دانند
کلاغ‌ها به این معروف بودند که چهره‌های متخاصم و آرام را از هم تشخیص دهند. غیر از این مسئله، آن‌ها از مبانی پایه فیزیک نیز مطلع هستند. برای نمونه، چندی پیش خبری از کلاغی درز شد که حاکی از آگاهی کلاغ نسبت به سیستم زهکشیِ منطقه محل زندگی‌اش داشت. در نمونه‌های دیگر نیز مشاهده شده که کلاغ‌ها می‌توانند الگوهای مهاجرتی را برای اجتناب از برخورد با مزارعی که پیشتر کلاغی در آن کشته شده، تغییر دهند. آن‌ها حتی می‌دانند که مسیر تخلیه زباله‌دانی‌های شهر کجاست تا بدین ترتیب از آن استفاده کنند. این موجودات در ضمن به راحتی از شما انتقام می‌گیرند!

هوش این حیوانات شما را شگفت زده خواهد کرد!

خوک‌ها از آینه استفاده می‌کنند
خوک‌ها نیز مانند سگ‌ها دارای احساسات هستند و می‌توانند حس شما را درک کنند. آن‌ها از هزارتو می‌توانند خارج شوند و برخی علائم زبانی ساده را نیز می‌توانند یاد بگیرند. در یک مطالعه مشخص شد که خوک‌هایی نوزاد شش هفته‌ای هم حتی توانایی درک مفهوم بازتاب را دارند. این در حالی است که نوزادهای انسان به چند ماه زمان برای درک بازتاب و آینه نیاز دارند.

هوش این حیوانات شما را شگفت زده خواهد کرد!

هشت پا، استاد فرار
او فرار از زندان را در اعماق دریا معنا بخشیده و جایی نیست که هشت پا نتواند از آن عبور کند. این موجودات می‌توانند بدن خود را تا بیشترین حد ممکن جمع کنند تا بتوانند راحت عبور کنند.

هوش این حیوانات شما را شگفت زده خواهد کرد!

سنجاب‌ها تردستی بلدند
تا به حال شده که رمز عبور یک وبسایت را فراموش کرده باشید و بخواهید به شکلی آن را به یاد بیاورید؟ اگر برای این کار تلاش کرده‌اید، باید به شما بگوییم که هوش شما زیرمجموعه هوش سنجابی تعریف می‌شود. بر اساس نتایج مطالعه انجام شده در دانشگاه پرینستون، سنجاب‌های خاکستری توانایی یادآوری هزاران خوراکی (بادام و گردو و غیره) را دارند و می‌توانند آن را تا ماه‌ها به خاطر بسپارند. آن‌‎ها اما حتی تردستی هم بلدند. مثلا در مطالعه‌ای مشاهده شد که سنجاب‌ها وقتی می‌دانستند یک شکارچی خوراکی آن‌ها را می‌پاید، عمل پنهان کردن خوراکی‌هایشان را به صورت غیرواقعی اجرا کردند. مثلا آن‌ها یک چاله واقعی کنده و سپس آن را دوباره پر کردند، اما بادام را هنوز زیر بغل یا در دهان خود نگه داشته بودند.

هوش این حیوانات شما را شگفت زده خواهد کرد!

دلفین‌های متقلب
از دلفین‌ها به عنوان دومین موجود باهوش زمین پس از انسان یاد می‌شود. آن‌ها احساسات دارند و می‌توانند به خوبی تقلید کنند. در پژوهشی قرار بود که دلفین‌ها پس از آوردن هر تکه آشغال یک خوراکی دریافت کند. اما یک دلفین تصمیم گرفت تا قاعده بازی را بر هم زند. او تکه‌ای زباله را زیر سنگ پنهان کرد و هر بار تکه‌ای از آن را می‌آورد تا در ازای آن جایزه‌اش را دریافت کند! محققان می‌گویند که اینگونه رفتار دلفین‌ها تصادفی نیست.

هوش این حیوانات شما را شگفت زده خواهد کرد!

فیل‌ها به فیسبوک نیاز ندارند
احتمالا می‌دانید که فیل‌ها ذهن فوق‌العاده قوی دارند. آن‌ها می‌توانند بسیاری از جزئیات را به خاطر بسپارند. مثلا می‌دانند که چند سال پیش از کدام مسیر عبور کردند و اینکه در کجای مسیر آب وجود داشت. آن‌ها هیچگاه دوستانشان را فراموش نمی‌کنند. در سال 1999 میلادی، فیلی به نام شرلی به منطقه محافظت شده در تنسی رفت. بلافاصله یکی از فیل‌های ساکن آنجا به اسم جِنی به سرعت سرخوش و بازیگوش شد. دلیلش نیز این بود که جنی، شرلی را می‌شناخت! آن دو 22 سال قبل در یک سیرک با هم آشنا شده بودند.

هوش این حیوانات شما را شگفت زده خواهد کرد!

منبع: Reader's Digest
ترجمه: وبسایت فرادید

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید