10 شغل پردرآمد دولتی در آمریکا

کد خبر : ۱۷۷۱۷
بازدید : ۳۲۵۹

کار برای دولت اغلب یک خدمت عمومی شناخته می‌شود. این اصطلاح به این معنی است که معمولا فرد شاغل در سیستم دولتی دریافتی بسیار کمتری نسبت به آنچه در بخش خصوصی یا در یک موقعیت کارآفرینی به‌دست می‌آورد، کسب می‌کند. برخی تصور می‌کنند کارمندان دولت درآمد زیادی دارند، اما وقتی از نزدیک محدوده کاری و مسوولیت‌های آنها را بررسی کنیم، رای به کم بودن دریافتی آنها خواهیم داد. به این جهت بسیاری از کارمندان بخش خصوصی نسبت به کار در سیستم دولتی و بررسی‌های موشکافانه آن علاقه‌ای ندارند.

دستمزد رئیس‌جمهور آمریکا نمونه‌ای برای حجم بالای مسوولیت و دریافتی پایین است. با این وجود به نظر می‌رسد مقامات دولتی دریافتی قابل توجهی دارند. افراد شاغل در سیستم دولتی، چشم‌انداز روشن‌تری برای زندگی خود دارند. این افراد پس از پایان خدمت، معمولا در مشاغلی چون ارائه مشاوره، سخنرانی و بیان تجربیات به بخش خصوصی به کار گرفته می‌شوند. وب‌سایت وال استریت در گزارشی با جمع‌آوری داده‌های مربوط به درآمد مدیران ارشد به بررسی این موضوع پرداخته است. در این بررسی، حقوق برخی مدیران به دلایل امنیتی لحاظ نشده است. همچنین در این تحقیق مزایای مربوط به بازنشستگی، بسته‌های سلامتی، امنیت و حمل ونقل و موارد دیگری از این دست، در نظر گرفته نشده است.

10- وزیر امور خارجه: هیلاری کلینتون

دستمزد پایه سالانه: 186600$

حداکثر زمان کاری: عموما 8 سال

شغل پیشین: سناتور نیویورک

توصیف شغل: وزیر خارجه فردی است که توسط رئیس‌جمهور به‌عنوان نماینده دیپلماتیک کشور آمریکا منصوب می‌شود. علاوه بر نظارت بر تمام عملیات وزارت امور خارجه، از جمله فعالیت‌های سفارتخانه‌های ایالات متحده و نمایندگی‌ها در سازمان ملل متحد، کلینتون مسوول اقدامات برون‌مرزی CIA، وزارت دفاع و دپارتمان امنیت داخلی است.

9- وزارت خزانه‌داری: تیموتی گیت نر

دستمزد پایه سالانه: 191300$

حداکثر زمان کاری: عموما 8 سال

شغل پیشین: رئیس فدرال رزرو بانک نیویورک

توصیف شغل: منصوب رئیس‌جمهور، وزارت خزانه‌داری در نقش مشاور اقتصادی رئیس‌جمهور عمل می‌کند. بر اساس بیانیه ماموریت وزارت خزانه‌داری: «وزیر مسوول تهیه و تنظیم سیاست‌های داخلی و بین‌المللی در حوزه مالی، اقتصادی و مالیاتی و مدیریت بدهی است که بر سیاست‌های مالی اثرگذار بوده و برای اقتصاد کشور بسیار با اهمیت است».

8- رهبر اکثریت سنا: هری رید

دستمزد پایه سالانه: 193400$

حداکثر زمان کاری: بدون محدودیت، معمولا بین 4 تا 8 سال

شغل پیشین: فرماندار نوادا

توصیف شغل: پستی تحت عنوان «رهبر اکثریت سنا» تا ابتدای قرن بیستم وجود نداشته و پس از آن ایجاد شده است. به نقل از وب‌سایت سنا «رهبر باید علاوه بر آشنایی کامل با لوایح قانونی، نسبت به مسائل ملی و بین‌المللی مطلع و توجیه شده باشد. در مجلس سنا، این فرد توسط اعضای حزب خود موظف شده است که مسائل و چالش‌های روزمره کشور را با مشورت اعضای حزب و بدنه سیاست‌گذاری حزب مطرح کرده و در مورد آن تصمیم بگیرند». علاوه بر این رید باید با تمامی کمیته‌ها در ارتباط بوده و به‌عنوان کانالی ارتباطی بین آنها و سنا عمل کند. این موقعیت می‌تواند به‌عنوان شاخصی برای اقلیت و اکثریت رهبران در سنا و کاخ سفید، به شمار می‌رود.

7- رئیس فدرال رزرو: بنجامین برنانکی

دستمزد پایه سالانه: 199700$

حداکثر زمان کاری: 14 تا 28 سال

شغل پیشین: پروفسور اقتصاد در پرینستون

توصیف شغل: رئیس فدرال رزرو، مسوول کلیه فعالیت‌های سیستم بانکی ایالات متحده است، برنانکی مسیر سیاسست مالی ایالات متحده را طراحی و تبیین کرده و در این راه با وزارت خزانه‌داری همکاری می‌کند.

6- رئیس دادگستری دیوان عالی: جان جی. روبرتس

دستمزد پایه سالانه: 217400$

حداکثر زمان کاری: بدون محدودیت

شغل پیشین: قاضی در دادگاه تجدید نظر واشنگتن دی‌سی

توصیف شغل: به‌عنوان رئیس دادگستری دیوان عالی 9 نفره، رابرتز رئیس سیستم دادگاهی در ایالات متحده فدرال است و به‌طور موثر رهبر شاخه قضایی دولت است. رابرت همچنین مسوول تعیین دستور کار دادگاه است.

5- رئیس ستاد مشترک ارتش: ادمیرال میچل مولان

دستمزد پایه سالانه: 220734.36$

حداکثر زمان کاری: 8 سال

شغل پیشین: فرمانده عملیات دریایی

توصیف شغل: در حالی که رئیس‌جمهور فرمانده کل نیروهای مسلح است، رئیس ستاد مشترک - که ترکیبی از ارتش، نیروی هوایی و نیروی دریایی- رهبر عملیاتی نظامی به شمار می‌رود. او توسط رئیس‌جمهور منصوب می‌شود.

4- سخنگوی کاخ سفید: جان بونر

دستمزد پایه سالانه: 223500$

حداکثر زمان کاری: عموما 4 تا 8 سال

شغل پیشین: نماینده اوهایو در مجلس نمایندگان

توصیف شغل: نقش سخنگو شامل ریاست بر کاخ و تنظیم دستور کار حزب خود است. این موقعیت به‌عنوان شاخصی برای دریافتی رهبر اقلیت به شمار می‌رود.

3- معاون رئیس‌جمهور: جوزف بایدن

دستمزد پایه سالانه: 227300$

حداکثر زمان کاری: 8 سال

شغل پیشین: سناتور دلاور

توصیف شغلی: معاون رئیس‌جمهور نفر دوم کشور در امور اجرایی و کمک او در امور بوروکراتیک و دیپلماتیک به شمار می‌رود. معاون رئیس‌جمهور همچنین رسما رئیس سنا بوده و ریاست جلسات را به عهده دارد.

2- رئیس اداره پست: پاتریک آر دوناهو

دستمزد پایه سالانه: 245000$

حداکثر زمان کاری: 8 سال

شغل پیشین: مدیر تعدادی از واحدهای اجرایی اداره پست آمریکا

توصیف شغل: داناهو رئیس اداره پست آمریکا که شغلی قدیمی‌تر از قانون اساسی آمریکاست. داناهو در تنظیم نرخ خدمات پستی و بر کلیه مقررات پستی نظارت می‌کند.

1- رئیس‌جمهور: باراک اوباما

دستمزد پایه سالانه:400 هزار دلار

حداکثر زمان کاری:8 سال

شغل پیشین: سناتور ایلینوی

توصیف شغل: رئیس‌جمهور رئیس امور اجرایی و فرمانده نیروهای مسلح است.


وب‌سایت یاهو فاینانس

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید