خودروهای جدید تویوتا به ایران می‌آید

مدیرعامل ایرتویا از عرضه چند مدل از خودروهای تویوتا و لکسوس در سال جاری خبر داد و گفت: این خودروها به لحاظ قیمتی در سطوح متفاوتی قرار دارند اما به طور قطع قیمت برخی، کمتر از 150 میلیون تومان خواهد بود.

کد خبر : ۱۷۹۷۹
بازدید : ۱۸۶۵
مدیرعامل ایرتویا از عرضه چند مدل از خودروهای تویوتا و لکسوس در سال جاری خبر داد و گفت: این خودروها به لحاظ قیمتی در سطوح متفاوتی قرار دارند اما به طور قطع قیمت برخی، کمتر از 150 میلیون تومان خواهد بود.

به گزارش عصر ایران، عبدالرضا فهیمی، در یک نشت خبری با بیان این مطلب و با تاکید براینکه به لحاظ بازاریابی از طرح نام و مدل خودروهای جدید خودداری می شود، اظهار داشت: رنج قیمت محصولات تویوتا در بازار ایران، از حدود 100 میلیون تومان آغاز می شود ضمن اینکه در تلاش هستیم محصولات زیرقیمت 100 میلیون تومان را هم به بازار ایران عرضه کنیم.

وی تعداد خودروهای تویوتا و لکسوس از سال 2005 به بعد که در حال تردد در کشور هستند را بیش از 130 هزار دستگاه برشمرد و گفت: سهم تویوتا و لکسوس از بازار ایران بین 15 تا 20 درصد در حال نوسان است که با توجه به شرایط بازار این نسبت تغییر می کند.

این عضو انجمن واردکنندگان خودرو در ادامه با اشاره به میزان واردات خودرو به کشور گفت: از مجموع واردات خودرو به کشور، تنها 35 درصد آن توسط نمایندگان رسمی وارد شدند و مابقی آن توسط واردکنندگان موازی به کشور وارد شده اند.

وی سپس دستورالعمل ساماندهی واردات خودرو به کشور را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: این دستورالعمل تا این لحظه توفیقات خوبی داشته که باید آن را به فال نیک گرفت چرا که حقوق مردم و دولت را حفظ کرده است.

وی افزود: در مواردی که شرکت های خودروساز خارجی برای حل عیب محصولات تولیدی خود اعلام فراخوان می‌کنند خودروهایی که توسط واردکنندگان غیر رسمی وارد کشور شده و فاقد گارانتی هستند مشمول فراخوان نمی‌شوند زیرا اطلاعات این خودروها در سیستم نمایندگی مربوطه وجود ندارد.

فهیمی در ادامه نشست خود در خصوص واردات خودروهای ارزان قیمت گفت: عوارض و هزینه های متعددی از خودروهای وارداتی اخذ می شود، هرچند طبق قانون تنها 40 درصد تعرفه از خودروهای وارداتی مطالبه می شود اما اخذ هزینه های متعدد این نرخ تعرفه را گاها به 100 درصد افزایش می دهد به همین دلیل امکان واردات خودرو با قیمت پایین به کشور وجود ندارد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید