۵ کاری که نباید با گوشی اندرویدی انجام داد!

به خوبی جایگاه گوشی های هوشمند در زندگی های کنونی قابل مشاهده است، بهترین شکنجه برای هر فرد جوانی در اوضاع و احوال کنونی قطع شدن ارتباطش به اینترنت است و تنها اسباب این ارتباط همین دستگاه های گوشی موبایل هستند.

کد خبر : ۱۸۲۱۵
بازدید : ۲۷۳۵
به خوبی جایگاه گوشی های هوشمند در زندگی های کنونی قابل مشاهده است، بهترین شکنجه برای هر فرد جوانی در اوضاع و احوال کنونی قطع شدن ارتباطش به اینترنت است و تنها اسباب این ارتباط همین دستگاه های گوشی موبایل هستند.

به گزارش جام جم، از همه گیر ترین نوع گوشی های موبایل گوشیهای اندرویدی هستند که این روزها علاقه مندان زیادی دارند و می توان ادعا کرد محبوبترین دستگاه های کنونی موجود در بازار گوشی های تلفن همراه اندرویدی هستند که علی رغم برند و مارک های مختلف همگی از سیستم عامل اندروید استفاده می کنند.

۱ . استفاده از TASK KILLERS یا بستن مدام برنامه ها

task killers ها برنامه هایی هستند که به صورت اتوماتیک برنامه های در حال اجرا را برای شما خواهند بست. خیلی از کاربر ها هم به صورت اتوماتیک عادت می کنند که برنامه های باز را ببندند، برنامه هایی که هر لحظه به آنها احتیاج دارند و یا حتی ندارند، این کار در حالت عادی خوب است اما وقتی در طولانی مدت شما در هر ساعت یک برنامه را بارها باز کنید و ببندید، باعث بالا رفتن مصرف باتری دستگاه و همینطور منابعی نظیر پردازنده و فضای ذخیره سازی خواهید شد. همین اتفاق زمانی خواهد افتاد که از برنامه های تسک کیلر استفاده کنید.

وقتی برنامه ای را باز می کنید اطلاعات و داده های مورد نیاز برنامه برای اجرا در فضای Cache برای شما ذخیره می شود، اگر این فضا را با بستن برنامه و یا برنامه های Task Killer پاک کنید یا برنامه را دستی ببندید مجددا برنامه برای دفعات بعدی باید این داده ها را ایجاد کند که همین نکته باعث استفاده از منابعی نظیر باتری خواهد شد!

۲ . استفاده از بیشتر از ۱ آنتی ویروس

اصولا استفاده از انتی ویروس در سیستم عاملی مانند اندروید کار چندان کاربردیی نیست و تا بحال انتی ویروسی ندیده ام که توانایی حذف یا از قرنطینه کردن ویروس های این سیستم عامل را داشته باشد. اگر از کاربران محتاط هستید در قدم اول از تپ کردن روی هر لینکی در اینترنت خودداری کنید تا مبادا بد افزار ها راهشان به دستگاه شما باز شود و در قدم دوم اگر باز هم قصد نصب انتی ویروس دارید تنها به نصب یک مورد اکتفا کنید، چرا که فعال بودن تمام مدت یک برنامه نظیر آنتی ویروس باعث هدر رفتن مقدار بسیار زیادی از منابع شما نظیر باتری و رم خواهد شد.

۳ . کنسل کردن بروز رسانی ها

روی این مورد تاکید فراوان دارم، قبلا هم در نت نوشت گفته بودیم که حتما سعی کنید دستگاهتان را بروز نگاه دارید. معمولا هر چند وقت یکبار توسعه دهندگان اپ ها یا دستگاه های اندرویدی بروز رسانی هایی را برای بهبود کارکرد سیستم و حتی آپدیت به نسخه های جدید ارائه می کنند که پرهیز ار بروز کردن دستگاه به مرور دستگاه شما را کند تر خواهد کرد و مسلما هر بروز رسانیی جهت رفع عیوبی صورت گرفته که نباید از آنها چشم پوشید.

۴ . دانلود کردن فایل های APK از منابع نا مشخص

خوشبختانه در ایران وجود فروشگاهی مانند بازار و یا موارد مشابه مثل مایکت و … کاربر ها را بسیار ایمن کرده، اما باید گفت درصد بسیار بالایی از کاربر های دنیا به خاطر دانلود بد افزار ها از فروشگاه های نامعتبر و حتی صفحات اینترنتی دچار اختلال هایی نطیر هک شدن و حتی دزدی اطلاعات می شوند. حتما توجه کنید که اگر در حین مرور یک سایت از شما برای دانلود برنامه ای درخواست شد ان را رد کنید و هیج برنامه ای را بدون شناختن دانلود نکنید.

۵ . ریست نکردن دستگاه اندرویدی

یکی از مواردی که بسیاری و حتی من به ان اعتقاد داریم این است که ریست کردن دستگاه بعد از یک هفته و یا جند روز کار مداوم می تواند به مصرف باتری بهتر و حتی سرعت بهتر منجر شود. علت هم این است که فضا حافظه کش در حین ریست شدن دستگاه کلا پاک می شود و همین امر باعث حذف فایل های غیر ضروری و تمپ های بدون استفاده خواهد شد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید