روزهای کاری در ونزوئلا 2 روز شد!

دولت کاراکاس روزهای کاری برای بخش دولتی را با هدف مقابله با بحران انرژی برق به مدت دو هفته تنها به دو روز دوشنبه و سه شنبه کاهش داد.

کد خبر : ۱۸۲۳۱
بازدید : ۱۳۳۹
دولت کاراکاس روزهای کاری برای بخش دولتی را با هدف مقابله با بحران انرژی برق به مدت دو هفته تنها به دو روز دوشنبه و سه شنبه کاهش داد.

به گزارش ایسنا این کاهش روزهای کاری در ونزوئلا نخستین بار در اواخر آوریل سال جاری میلادی اعلام شد تا کشور بتواند با بحران کمبود برق مقابله کند.

دولت نیکولاس مادورو، رییس جمهوری ونزوئلا کمبود انرژی را ناشی از خشکسالی به وجود آمده از پدیده جوی النینو می‌داند که باعث کاهش ذخایر آبی در این کشور شده چون برق ونزوئلا به واسطه نیروگاه‌های آبی تامین می‌شود.

مقام‌های کاراکاس امیدوارند که بارش باران باعث افزایش ذخایر آبی شود و این بحران مربوط به کاهش برق از بین برود.

اما اریکا فاریاس، فرماندار استان "کوخیدس" گفته که حتی با کاهش روزهای کاری در بخش دولتی هم این مشکل حل نمی‌شود.

وی گفت: کلاس‌های درس ابتدایی و دبیرستان باید در روزهای جمعه همچنان تعطیل بمانند.

اپوزیسیون که اکثریت پارلمان ونزوئلا را در دست دارد، گفته که این بحران در بخش انرژی نتیجه سوءمدیریت در بخش اقتصادی و نامناسب بودن شبکه توزیع انرژی است.

مادورو که علت این بحران را بدترین خشکسالی در طول 40 سال گذشته دانسته علاوه بر کاهش روزهای کاری در بخش‌های دولتی تدابیر دیگری را نیز اندیشیده که شامل قطع روزانه برق و تغییر 30 دقیقه‌ای ناحیه زمانی در کشور است.

اگرچه ونزوئلا صاحب بزرگترین ذخایر نفتی است اما کاهش وحشتناک بهای جهانی نفت این کشور را با مشکل مواجه کرده است. دولت از نفت برای تامین برق استفاده نمی‌کند چون آن را ناکارآمد می‌داند.

اعلام کاهش مجدد روزهای کاری در بخش دولتی در ونزوئلا درحالی مطرح شد که رییس جمهوری این کشور آمریکای لاتین با افزایش فشارهای از سوی اپوزیسیون برای برگزاری رفراندومی که به برکناری‌اش می انجامد، روبه‌روست.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید