اعتماد به نفس‌تان را بالا ببرید!

چگونه می‌توانید اعتماد به نفس تان را بالا ببرید؟ یا برای این منظور اصلی وجود دارد؟ آیا می‌شود با تکیه بر اصولی اعتماد به نفس را افزایش داد؟ بپذیرید درحال‌حاضر در بیم و هراس هستید و احساس می‌کنید انگیزه یا شوقی برای حرفه‌تان ندارید. با دلایل منطقی خودتان را توجیه می‌کنید که شغل‌تان چندان بد نیست.

کد خبر : ۱۸۳۸۰
بازدید : ۱۴۶۶
چگونه می‌توانید اعتماد به نفس تان را بالا ببرید؟ یا برای این منظور اصلی وجود دارد؟ آیا می‌شود با تکیه بر اصولی اعتماد به نفس را افزایش داد؟ بپذیرید درحال‌حاضر در بیم و هراس هستید و احساس می‌کنید انگیزه یا شوقی برای حرفه‌تان ندارید. با دلایل منطقی خودتان را توجیه می‌کنید که شغل‌تان چندان بد نیست.

به خودتان می‌گویید برای رسیدن به جایگاهی که خواستار آن هستید، باید دشواری‌ها را تحمل کنید.

هنگامی‌که احساس می‌کنید اوضاع از کنترل‌تان خارج است، آسان است که به سادگی مشکل را نادیده بگیرید و سعی کنید روی فوتبال تمرکز کنید یا خودتان را با طرح‌های تفریحی به همراه دوستان‌تان مشغول کنید.

اگر با خودتان روراست باشید، پی‌می‌برید تفریح مداوم و نادیده گرفتن مسیری که برای زندگی‌تان در پیش گرفته‌اید برای‌تان واقعا رضایت‌بخش نیست.

راهی وجود دارد که می‌توانید بدون این‌که منتظر باشید اوضاع به‌طور معجزه‌آسایی روبه‌راه شود، از این گودال خلاص شوید و اعتماد به‌نفس تان را بالا ببرید.

قدرت پیش‌رفت
مجله‌ی هاروارد بیزینس ریویو پژوهشی انجام داده‌است که نشان می‌دهد آدم‌ها با فشار زیاد و ترس به کار انگیخته نمی‌شوند. آدم‌ها وقتی مولدتر هستند که درون‌شان احساس مثبتی به زندگی کاری‌شان دارند.

آن‌ها وقتی عملکرد بیش‌تری دارند که خوش‌حال هستند، خود کار به آنها انگیزه‌ی ذاتی می‌دهد و برداشت مثبتی از هم‌کاران و شرکت‌شان دارند.

شما چگونه می‌خواهید این احساس درونی مثبتی را نسبت به زندگی کاری‌تان ایجاد می‌کنید؟ این ما را به اصل "قدرت پیش‌رفت" می‌رساند.

در پژوهش هاروارد بیزینس ریویو، پژوهش‌گران پی‌بردند آدم‌ها هنگامی‌که چند پله‌ی کوچک را به سوی یک هدف طی می‌کنند، روحیه‌ی خیلی بهتری دارند.

از طرف دیگر، آنها که روزی سخت و روحیه‌ای ضعیف را تجربه می‌کنند، در مسیر اهداف‌شان با مشکل مواجه می‌شوند.

سیم‌کشی مغز ما طوری طراحی شده‌است که تشنه‌ی جایزه و بردهای سریع هستیم. هنگامی‌که در یک مسیر پیش‌رفتی نمی‌بینیم، احساس شکست می‌کنیم. هیچ‌چیز بدتر از احساس راکد بودن نیست.

شیوه‌ی انگیزه‌بخشی از طریق موفقیت‌های جزیی
گاهی هنگامی‌که به اهداف‌تان فکر می‌کنید، تصور می‌کنید اگر به هدف بلندمدتی دست پیدا کنید که رویای‌اش را در سر دارید، چه‌قدر خوب می‌شود. این بردهای بزرگ فوق‌العاده هستند، ولی اغلب اوقات اتفاق نمی‌افتند.

حقیقت این است که با رسیدن به موفقیت‌های کوچک که بخشی از اهداف بزرگ‌تر هستند، می‌توانید روحیه‌تان را بالا ببرید. این‌ها حرکت‌هایی کوچک هستند که شاید به چشم نیایند، اما باز هم برای این‌که به جایزه‌ی بزرگ نزدیک‌تر شوید ضروری هستند.

برای این‌که اصل پیش‌رفت در بالابردن اعتماد به‌نفس و انگیزه‌تان موثر باشد، باید یک قاعده را رعایت کنید. باید معنی کاری را که می‌خواهید در آن پیش‌رفت کنید، پیدا کنید.

مثلا، اگر کارتان بسته‌بندی خوارابار است، و برای پیش‌رفت، سرعت بسته‌بندی‌تان را افزایش می‌دهید، در این صورت فقط خواربار بیش‌تری برای بسته‌بندی می‌بینید.

این چندان انگیزه‌بخش نیست، هست؟
نخستین قدم برای اثربخشی این اصل این است: باید پی‌ببرید چه هدفی بامعنی‌تان خواهدبود. هدف کلی باید چیزی باشد که شما را به شوق بیاورد. از اندیشه‌های بزرگ نترسید.

قدرت بزرگ‌اندیشی
برای بعضی از شما، بزرگ‌اندیشی دشوار است. یک منتقد درونی دارید که همیشه شک دارد بتوانید موفقیت چشم‌گیری به‌دست بیاورید.

وقتی اهداف بزرگی برای خودتان تعیین می‌کنید، نکته‌ی کلیدی این است که درباره‌ی نحوه‌ی محقق کردن آنها نگران نباشید. شما باید به هدفی پایبند باشید برای‌تان بامعنی و اشتیاق‌آور است.

بیایید فرض کنیم می‌خواهید سرمایه‌گذار املاک و مستغلات باشید. حتی شاید درحال‌حاضر پروانه‌ی بنگاه املاک یا سرمایه‌ای برای سرمایه‌گذاری نداشته‌باشید. هیچ اشکالی ندارد.

امروز یک قدم بردارید:
یک کتاب بخرید
درمورد فرآیند گرفتن پروانه تحقیق کنید
دوستی پیدا کنید که در حوزه‌ی املاک و مستغلات باشد

لازم نیست این یک جهش عظیم باشد، فقط یک گام کوچک کافی است تا شما را جلو ببرد. وقتی هرروز یک قدم بردارید، قدرت اراده را حس می‌کنید.

این اراده اعتماد به نفس تان را می‌سازد، چون حالا، به جای این‌که روی گیر کردن در یک گودال تمرکز کنید، می‌توانید ببینید به کجا می‌روید. دارید روی رشد تمرکز می‌کنید.

چیزی که نهایتا اعتماد به نفس تان را بالا می‌برد، رشد به سوی اهداف بامعنی است. مهم نیست یک مدیر اجرایی هستید یا به تازگی از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اید. اصل پیش‌رفت درمورد همه صدق می‌کند.

تحقق‌بخشی
اگر احساس کنید در کارتان درجا می‌زنید یا راکد هستید، اعتماد به نفس تان پایین می‌آید. کلیدش این است که به یاد داشته‌باشید می‌توانید با اعمال‌تان احساس‌تان را کنترل کنید.

منتظر نباشید رییس‌تان یا شرکت‌تان شما را از این گودال بیرون بکشد. همین امروز اقدام کنید، و بفهمید کدام هدف بزرگ شما را برمی‌انگیزد.

اگر چشم‌اندازی داشته‌باشید که به سوی آن حرکت کنید، اعتماد به‌نفس و انگیزه‌ی هرروزتان کاملا دگرگون خواهدشد. اجازه ندهید بی‌اعتمادی به خودتان، شما را از رسیدن به اعتماد به‌نفسی بازدارد که شایسته‌اش هستید.

هنگامی‌که فهمیدید کدام هدف بزرگ بیش‌ترین معنی را برای شما دارد، همان روز اقدام کنید. یک قدم به جلو بردارید و ببینید آن هدف چه حسی به شما می‌دهد. قول می‌دهم قدرت پیش‌رفت را احساس خواهیدکرد.

قدرت واقعی اصل پیش‌رفت ربطی به میزان پیش‌رفت ندارد. لزومی ندارد هرروز جهش‌های رو به جلو داشته‌باشید.

فقط یک موفقیت جزیی در هر روز کافی است.
با مرور زمان، روزی به پشت سر نگاه می‌کنید و از عظمت موفقیت‌تان حیرت می‌کنید.

نویسنده:اولیویا گامبر|منبع: لایف هک
ترجمه: سایت بازده
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید