تصاویر/ مسن‌ترین عضو داعش کیست؟

تصاویر/ مسن‌ترین عضو داعش کیست؟

گروه تروریستی داعش که در آستانه از دست دادن فلوجه قرار دارد، تصاویری از مسن‌ترین عضو خود منتشر کرده تا روحیه اعضای این گروه تقویت شود.

کد خبر : ۱۸۴۶۵
بازدید : ۸۷۴۳

مسن‌ترین عضو داعش و نقش چین!

فرادید | گروه تروریستی داعش که در آستانه از دست دادن فلوجه قرار دارد، تصاویری از مسن‌ترین عضو خود منتشر کرده تا روحیه اعضای این گروه تقویت شود.

به گزارش فرادید به نقل از دیلی میل، گفته می‌شود که محمد امین، پدر بزرگ 81 ساله چینی، پیشتر عضو اقلیت مسلمانان «اویغورها» در شین‌جیانگ چین بوده است. شین‌جیانگ ناحیه خودمختار بزرگی در شمال غربی جمهوری خلق چین است که قبلا با نام «ترکستان» شناخته می‌شد.

گروه داعش اما ادعا می‌کند که محمد امین پس از مشاهده ویدئویی مبنی بر کشته شدن "پسر جهادی‌اش" در سوریه، کشورش را همراه با خانواده‌اش ترک کرده است. داعش در حال از دادن فلوجه، مهمترین سنگر خود در عراق، است.

در تصاویر جدید مشخص است که تندروی مسن چینی در کنار شخصی ناشناس قرار گرفته و خود اسلحه به دست دارد. این تصاویر در حالی منتشر شده که پیکارجویان داعش پس از حملات نیروهای عراقی برای بازپس‌گیریِ فلوجه دست به انجام چند حمله زده‌اند. امروز اما مشخص شد که حملات تروریست‌‎ها دست کم 75 نفر تلفات بر روی دست آن‌ها باقی گذاشته است.

درون فلوجه نیز تروریست‌ها بسیار وحشت زده عمل می‌کنند. تروریست‌ها در شهر فلوجه 100 مرد جوان را جمع کرده و برخی نیز ساکنین شهر را برای عدم پشتیبانی از آن‌ها ترسو خطاب می‌کنند.

انتشار تصاویر محمد امین از آن جهت اهمیت دارد که داعش تلاش دارد روحیه گروه خود را افزایش دهد. سال گذشته، محمد امین در ویدیوئی تبلیغاتی از سوی داعش گفت: «60 سال است که من در ترکستان توسط چینی‌ها سرکوب شده‌ام.»

این پیرمرد 81 ساله چندین مرتبه با یک اسلحه کلاش و سلاح سنگین در فیلم‌ها مشاهده شده است. او می‌گوید که آموزش دیده اما در حال حاضر نمی‌جنگد.

مسن‌ترین عضو داعش و نقش چین!

مسن‌ترین عضو داعش می‌گوید: «من به داعش پیوستم و سپس علیرغم سن بالایم به اردوگاه آموزشی رفتم. من آموزش دیدم، سینه‌خیز رفتم، دویدم و روی زمین چرخ خوردم... من تقریبا از پس هر تمرینی برآمدم. پس از دریافت اسلحه اجازه خواستم تا در نبردها شرکت کنم، اما آن‌ها به من اجازه ندادند. برای همین الان در رباط (پایگاه) هستم.»

محمد امین می‌گوید که در چین رهبری اقلیت مسلمین را عهده‌دار بوده و می‌افزاید که مسلمانان در چین سرکوب می‌شوند.

مقامات چینی در سال 2015 ادعا کردند که مسلمانان شین‌جیانگ در حال ترک چین و رفتن به سوریه هستند تا به گروه تروریستی داعش بپیوندند. مقامات مناطق غربی چین نیز اعلام کردند در حال پیاده کردن طرح‌هایی برای تقویت مبارزه با افراطی‌گری و تروریسم در شین‌جیانگ هستند. اقلیت مسلمانان اویغورها در این منطقه زندگی می‌کنند و خواهان تشکیل کشور مستقل «ترکستان شرقی» هستند.

مقامات چین پیشتر از قدرت گیری داعش ابراز نگرانی کرده بود، زیرا آن‌ها معتقدند که این اتفاق منجر به افزایش ناآرامی و خشونت در شین‌جیانگ خواهد شد. گفتنی است اکثر مسلمانان اویغورها پیشتر رویه معتدل‌تری را پیش می‌گرفتند، اما اخیرا از رفتارهای مسلمانان عربستان سعودی و افغانستان، مانند نقاب توسط زنان، پیروی می‌کنند.

در همین ارتباط، اکثر شهرهای شین‌جیانگ مانند مرکز آن اورومچی استفاده از نقاب توسط زنان را در مکان‌های عمومی ممنوع کرده‌اند.

مسن‌ترین عضو داعش و نقش چین!

مسن‌ترین عضو داعش و نقش چین!

مسن‌ترین عضو داعش و نقش چین!

مسن‌ترین عضو داعش و نقش چین!

منبع: DailyMail
ترجمه: وبسایت فرادید

۱
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید