روزهای تلخ و شیرین در استقلال

کد خبر : ۱۸۶۲۹
بازدید : ۱۲۵۱

بعد از فینال جام حذفی که پایانی تلخ بر فصل ناگوار استقلالی‌ها بود، این تیم یک هفته دلپذیر را پشت‌سر گذاشت؛ ابتدا علیرضا منصوریان به‌عنوان سرمربی آبی‌پوشان انتخاب شد تا دوران پر فراز و نشیب پرویز مظلومی در این باشگاه به پایان برسد و سپس آبی‌پوشان با جذب بختیار رحمانی، یک استارت توفانی در بازار نقل‌وانتقالات را تجربه کردند. سال‌ها بود که بختیار برای حضور در استقلال چراغ سبز نشان می‌داد، اما هر بار در مسیر این انتقال، مانعی به‌وجود می‌آمد.

حالا اما با پایان پذیرفتن دوران خدمت سربازی رحمانی در تراکتورسازی، او بازیکن آزاد محسوب شده و مشکلی برای پیوستن به تیم محبوبش ندارد. بلافاصله بعد از جذب بختیار، شایعاتی در مورد خریدهای بزرگ دیگر، از جمله استخدام کاوه رضایی در اطراف باشگاه منتشر شد که البته هنوز به نتیجه قطعی منجر نشده است.

با این همه، شکل‌گیری چنین فضایی برای هواداران بسیار خوش‌یمن بود، چرا که آنها با 16روز تاخیر نسبت به پرسپولیس فعالیت‌شان در فصل نقل‌وانتقالات را شروع کردند و هواداران نگران این بودند که با قوی‌تر بسته شدن حریف سنتی، فصل آینده نیز دنیا به کام قرمزها باشد.

حالا امید استقلالی‌ها به آینده بسیار بیشتر و پررنگ‌تر شده است، هرچند در همین فضای شاداب هم برخی مشکلات باعث کدورت خاطر هواداران است. در حالی که گمان می‌رفت با اجماع هیات‌مدیره استقلال روی تغییر و تحولات کادرفنی، مشکلات موجود در این باشگاه به حداقل برسد، اما حالا علنی شدن اختلافات درون مجموعه بین مدیران استقلال، فضای عجیبی را به‌وجود آورده است. در این بین دست‌کم دو تن از اعضای هیات‌مدیره حسابی در رسانه‌ها به جان هم افتاده‌اند و از الفاظی علیه یکدیگر استفاده می‌کنند که در خوش‌بینانه‌ترین حالت ممکن می‌توان آنها را «کم‌نظیر» توصیف کرد.

جنگ عجیب

واضح است که استقلال در طول یک فصل گذشته هرگز از امتیاز وحدت رویه در بدنه مدیریتی باشگاه سود نبرده و همه چیز در این مجموعه، در تلاطمی بی‌پایان بوده است. در این مدت دائما شایعاتی در مورد جدایی بهرام افشارزاده به گوش رسیده و صلاحیت او، حتی توسط برخی از پیشکسوتان و صاحب‌منصبان استقلال هم به چالش کشیده شده است.

به موازات همین مساله، خرده درگیری‌های داخل هیات‌مدیره نیز همیشه در جریان بوده؛ آنچه حالا با پایان پذیرفتن فصل باشگاهی کاملا آشکار شده است. سه روز پیش مسعود معینی، عضو هیات‌مدیره استقلال در سخنانی بسیار عجیب به مقداد نجف‌نژاد تاخت و در مورد رئیس هیات‌مدیره باشگاه از چنین تعابیری استفاده کرد: «نجف‌نژاد فوتبال را با «ر» می‌نویسد.

او چه کاره است که صحبت می‌کند؟ او از مزرعه آمده و حالا حرف از فوتبال می‌زند.» معینی در مورد اینکه از سوی نجف‌نژاد به مخالفت با حضور منصوریان در استقلال متهم شده نیز گفته بود: «ما می‌خواهیم تیم بهتر شود و الان بهترین موقع است که منصوریان بیاید. نجف‌نژاد دروغ می‌گوید که من مخالف آمدن منصوریان هستم.» این موضع‌گیری‌های صریح اما مطابق انتظار با واکنش تند رئیس هیات‌مدیره آبی‌ها همراه شد. نجف‌نژاد در سخنانی که دیروز بسیاری از خبرگزاری‌ها آن را پوشش دادند، علیه معینی تاخت.

به‌عنوان نمونه بخش‌هایی از مصاحبه او با خبرگزای فارس را بخوانید: « 12 سال است در هیات‌مدیره استقلال هستم و شما می‌دانید هیچ وقت علیه کسی حرف نزدم و از دایره ادب خارج نشدم اما اعتقاد دارم کسی که عضو هیات‌مدیره استقلال می‌شود خودش باید منشور و چارچوب اخلاقی را رعایت کند. مگر من این همه آدم بزرگ در اطرافم ندیدم پس چرا فقط این بار هتاکی می‌شنوم؟ به اعتقاد من فرد هتاک جایش در چاله میدان است نه در هیات‌مدیره استقلال. من 3 بار خواستم که به تیم شوک وارد شود اما دوستان هر 3 بار مخالفت کردند. حتی گفتم جام حذفی را هم از دست می‌دهیم اما باز هم حرف‌مان پذیرفته نشد. بعد از این ناکامی، در حالی که می‌توانستیم 2‌جام بگیریم تازه اسم 7، 8 مربی دیگر را آوردند که بررسی شود. آیا این درست است؟»

این سخنان نجف‌نژاد نشان می‌دهد حتی بر سر انتخاب و معرفی منصوریان هم درون هیات‌مدیره بحث و مناقشه وجود داشته است؛ آنچه شاید آینده علیمنصور در این باشگاه را به مخاطره بیندازد. رئیس هیات‌مدیره آبی‌ها همچنین صراحتا خواهان جدایی افشارزاده از استقلال می‌شود: «نظر من این است که افشارزاده حالا دیگر باید به جایی برود که در آن تخصص دارد. افشارزاده باید از استقلال به وزارت ورزش برود چون الان دیگر وقت تصمیم‌گیری ما است. به توفیقی هم زنگ زدم و گفتم که جلسه هیات‌مدیره‌ای بدون حضور افشارزاده برگزار شود، چون ما نیازمند مدیرعاملی هستیم که تمام وقت در اختیار باشگاه استقلال باشد و تمام امور تیم را پیگیری کند.»

درخواست منصوریان

در عین حال اما علیرضا منصوریان هم امیدوار است پیشکسوتان باشگاه و دست‌اندرکاران این تیم با او همکاری کنند تا روزهای آرامی را در مجموعه آبی‌پوشان پشت سر بگذارد. خبرگزاری مهر از قول او می‌نویسد: «امیدوارم بتوانم جواب این حمایت و اعتماد هواداران را در لیگ شانزدهم بدهم و دل آنها را شاد کنم. من همیشه مدیون هواداران فهیم استقلال هستم و خودم را از آنها جدا نمی‌بینم. همیشه به پیشکسوتان احترام گذاشته‌ام. از آنها می‌خواهم که من را در لیگ شانزدهم یاری کنند و اگر اشکالی در کارم می‌بینند به من یادآوری کنند.»

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید