استاندار خراسان رضوی: کنسرت را فساد نمی‌دانیم

کد خبر : ۱۸۸۱۴
بازدید : ۱۰۵۵
استاندار خراسان رضوی گفت: موسیقی و کنسرت را فساد نمی‌دانیم.

به گزارش ایسنا، علیرضا رشیدیان صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا شما موافق برگزاری کنسرت در مشهد هستید، اظهار کرد: ما با قانون جمهوری اسلامی و مسائلی که قانون آن را مجاز دانسته موافقیم، هیچ فرقی میان جوان سبزواری و شاهرودی در برخورداری از فعالیت‌هایی که قانون آن را مجاز دانسته نیست.

وی افزود: ما خدمت همه بزرگواران عرض کردیم که طرفدار فساد نیستیم و موسیقی و کنسرت را فساد نمی‌دانیم، اما مسائلی که می‌تواند در پایان کنسرت‌ها رخ بدهد مثل اختلاط زن و مرد و شوی مدل‌های ناهنجار لباس و آرایش را صلاح نمی‌بینیم و نمی‌پسندیم.

رشیدیان با تاکید بر اینکه برخی موسیقی‌ها را در حد و شان مشهد نمی‌دانیم، تصریح کرد: خراسان رضوی خاستگاه موسیقی مقامی است، موسیقی که در دل فرهنگ و تاریخ استان جا دارد.

رشیدیان یادآور شد: ما به آقایان هم گفتیم که به عنوان اختیار قانونی وقتی به یک کنسرت مجوز می‌دهیم و بعد دستگاه قضایی با اختیاراتش آن را لغو می‌کند سردرگمی میان جوانان ایجاد می‌شود، اگر قانونی است که کنسرت در این استان ممنوع است آن را به ما هم ابلاغ کنند چرا که این بلاتکلیفی و وضعیت دو گانه مناسب نیست.

وقتی کنسرت‌ها لغو شود گروه‌های زیرزمینی فعال می‌شوند

وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن تبریک مجدد به آیت الله علم الهدی که به عنوان نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی منصوب شدند، اظهار کرد: برخی راجع به اختیارات استاندار که باید در این زمینه پاسخگو باشد صحبت‌هایی کردند، قبل از رحلت آیت الله طبسی مسوولیت شورای فرهنگ عمومی استان با بنده بود اما پس از رحلت ایشان آیت الله علم الهدی فرمودند با توجه به مشغله‌هایی که استاندار دارند مسوولیت شورای فرهنگ عمومی استان را خودشان دنبال می‌کنند.

رشیدیان یادآور شد: در دوره‌ای که مسوولیت شورای فرهنگ عمومی با بنده بود عرض کردیم که بیایید برخی ملاحظاتی را که در عرصه کنسرت وجود دارد به صورت ضابطه در بیاوریم و خود مردم برخی ارزش‌ها را رعایت کنند اما عده‌ای واکنش نشان دادند و رفتند روحانیون را پای این قضیه آوردند که می‌خواهند کنار حرم مطهر رضوی کنسرت برگزار کنند. بنده هم حتی به آیت‌الله علم الهدی نیز گفتم که قائل به برگزاری کنسرت در شعاع چند کیلومتری حرم رضوی نیستیم.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه ما به دنبال ایجاد چالش و درگیری نیستیم، خاطرنشان کرد: باید آسیب‌های این مساله را در نظر بگیریم، وقتی کنسرت ها لغو می شود گروه های زیرزمینی موسیقی که حتی اعتقادی به ارزش‌های الهی ما ندارند رشد می‌کنند که این خیلی بد است. برخی کنسرت‌ها نیز در اطراف باغ‌های شهرهای بزرگ برگزار می‌شود که هیچ ارزشی اخلاقی در آن دیده نمی‌شود، پس باید بتوانیم از ظرفیت های قانونی که در این زمینه ایجاد شده استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه جلسات شورای فرهنگ عمومی استان که در حوزه موسیقی تشکیل می‌شد به بن بست رسید، افزود: خیلی از دستگاه‌ها به مخالفت می‌پرداختند و بلافاصله بعد از آن هم در برخی مطبوعات استان هجمه‌ای علیه این مساله صورت می‌گرفت.

استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های قضایی اختیاراتی دارد که همه موظف هستیم به آن احترام بگذاریم. اگر قاضی می‌تواند حکم بدهد و بر اساس یک جرم جان یک نفر به عنوان قصاص گرفته شود این حقی مشروع و قانونی است، قانون می‌تواند حکم بدهد و قوه مجریه نمی‌تواند اختیار مقام قضایی را سلب کند. اما باید مراقب باشیم به کارگیری اختیارات قانونی موجب سردرگمی مردم نشود.

وی ادامه داد: وقتی یک دستگاه مجاز شده موسیقی اجرا کند و خواننده آن نیز براساس قانون اجازه برگزاری موسیقی زنده را دارد و هیچ محدودیت جغرافیایی نیز برای آنها قائل نشده پس باید تکلیف روشن شود. ما انتظارمان از دستگاه‌های قضایی این است که این تکلیف را روشن کنند و محدوده جغرافیایی برای برگزاری کنسرت‌ها تعیین کنند و یا حتی نحوه موسیقی که می تواند در یک شهر برگزار شود را مشخص کنند، مثلا یا بگویند در خراسان رضوی کنسرت موسیقی نباید برگزار شود یا این نوع موسیقی و کنسرت را می‌توان در این استان برگزار کرد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید