معتمدآریا: ساسنور من تبدیل به شوخی شده است

کد خبر : ۱۹۴۷
بازدید : ۱۷۲۱
فاطمه معتمدآریا بازیگر نقش عمه در فیلم «یحیی سکوت نکرد» در نشست خبری این فیلم سینمایی که صبح امروز سه شنبه سیزدهم مرداد ماه در محل نشر ثالث برگزار شد، گفت: فیلم در حال اکران است و همه آن را می بینند و باید بگویم همه ناگفته های آدم در آن کاری است که انجام می دهد من هم با بازی در این فیلم همه آنچه را که فکر می کردم نشان دادم. «یحیی سکوت نکرد» یک اثر دلنشین و عاطفی است، فیلمی که اولین تجربه سینمایی کاوه ابراهیم پور کارگردان آن است و تجربه های شخصی ابراهیم پور در این فیلم سبب شد تا فیلمی خوب و جذاب برای مخاطب ساخته شود.

به گزارش مهر، وی ادامه داد: فیلمنامه و موضوع این فیلم نسبت به دیگر فیلمنامه هایی که طی سال های گذشته به دستم می رسید کم غلط تر بود و زمانی که ابراهیم پور پیشنهاد بازی در این فیلم را داد به دلیل جذابیت فیلمنامه آن را قبول کردم، هرچند مدتی طول کشید تا شرایط برای ساخت «یحیی سکوت نکرد» فراهم شود، اما از نظر من این فیلم در بهترین زمان خود ساخته و اکران شد.

خوشحالم «یحیی سکوت نکرد» در گروه «هنر و تجربه» اکران شد
این بازیگر سینما با اشاره به اکران فیلم در گروه «هنر و تجربه» توضیح داد: اکران در گروه «هنر و تجربه» بهترین فرصت برای این فیلم بود چرا که توقع مخاطب از فیلم های این گروه بسیار متفاوت است و تماشاچی که به دیدن فیلم های این گروه می رود می خواهد آثار متفاوتی را در سینمای ایران ببیند. زمانی که شنیدم «یحیی سکوت نکرد» در گروه «هنر و تجربه» اکران می شود بسیار خوشحال شدم. این روزها فیلم هایی اکران می‌شود که در تبلیغات آن بازیگرانی با کلاه های رنگی و توری دیده می شوند. این نوع از فیلم ها زمانی فقط در سینماهای خاص اکران می شد اما امروز این فیلم ها تبدیل به آثار قالب در سینمای ایران شده و من خوشحالم «یحیی سکوت نکرد» در کنار این فیلم ها اکران نشده است.

رابطه من و صدا و سیما یک شوخی است
وی درباره حذف نام و تصویر خود از تبلیغات تلویزیونی این فیلم سینمایی بیان کرد: رابطه من و صدا و سیما و حذف نام و تصویر من از آنونس فیلم ها تبدیل به شوخی شده است، در زمان مدیریت آقای ضرغامی به او گفتم که اشکالی ندارد که تصویر و نام من از آنونس فیلم هایی که بازی کرده ام حذف شود اما آنونس ها از تلویزیون پخش شود، او هم این مساله را قبول کرد، اما نمی دانم این روزها چرا دوباره این اتفاق افتاده است. خوشبختانه صدا و تصویر من در دیگر رسانه ها است اما نباید فراموش کرد که این روزها اتفاقات مهمتری رخ داده است که دیگر در این بین حذف صدا و تصویر من نمی تواند چندان مهم باشد. اینگونه حذف ها باعث می شود که اطمینان ما نسبت به رسانه ملی کم شود. به هر حال این بی وفایی ها از طرف من نبوده است.

بازیگر فیلم سینمایی «مهر مادری» در پاسخ به خبرنگار مهر درباره نقش متفاوتش در «یحیی سکوت نکرد» توضیح داد: نقش عمه در فیلم «یحیی سکوت نکرد» یکی از جاذبه های سناریو است چرا که زنی را به تصویر می کشد که دارای شخصیت چندگانه است، من از ابتدای فعالیت خود در حوزه سینما و تلویزیون همیشه با کودکان کار کرده ام و خوشحالم با بازی در این فیلم دوباره به سمت موقعیت جذاب خود در این هنر رفته ام و این و مساله برای من بسیار مهم است. برای من بسیار جذاب بود که نقش یک شخصیت منفی و بد را بازی کنم.

این هنرمند درباره بازی با ماهان نصیری بازیگر خردسال «یحیی سکوت نکرد» توضیح داد: این کودک یک بچه کاملا استثنایی است و از نظر دریافت های هوشی در سطح بالایی قرار دارد. ماهان در سکانس نانوایی به خوبی یک بازیگر حرفه ای جلوی دوربین عاشق شد و عشق را در چشمان او دیدیم.

تغییر و تفاوت در این فیلم اتفاق خوبی بود
معتمدآریا گفت: درباره گریم این فیلم هم باید توضیح دهم بارها با کارگردان و گریمور فیلم تست هایی زدیم که ما را راضی نمی کرد، در نهایت به این نتیجه رسیدم که باید موهایم را کوتاه کنم که مورد قبول واقع شد، البته همیشه چیزهای متفاوت خوب نمی شود، اما در این فیلم اتفاقی خوبی رخ داد.

وی در پاسخ به اینکه از معدود بازیگرانی است که همیشه پیشنهاد بازی دارد، توضیح داد: در تئاتر و سینمای ما این اتفاق که بازیگران در سنین بالا هم بازی کنند یک روند معمول است، از جمله این بازیگران می توان به جمیله شیخی و رقیه چهره آزاد اشاره کرد البته من هنوز سال ها وقت دارم تا به سن اساتید خود برسم اما مساله مهمی که وجود دارد این است که ماندگاری بازیگر بستگی به اعتماد به نفس او دارد، هنر بازیگری به سه دسته استار، سوپر استار و بازیگر تقسیم شده و این بازیگر است که برای همیشه ماندگار است، در این میان بازیگری مانند مریل استریپ تبدیل به یک سوپر استار می شود یا آمیتا باچان در سینمای هند تبدیل به یک سوپر سوپر استار می‌شود.

می خواهم بازیگر بمانم
بازیگر فیلم سینمایی «بهمن» ادامه داد: من دوست ندارم که نام من به جای بازیگر تبدیل به بازیگر - کارگردان و یا بازیگر - تهیه کننده شود. دوست دارم همیشه بازیگر باشم، نمی توان گفت که برای من در سینما همیشه نقشی وجود دارد. فیلمنامه هایی که نوشته می شود بیشتر مضمون اعتیاد، فحشا و بزهکاری دارد و هیچ کس دریافتی از عمق تاریخ نمایشی ما ندارد، متاسفانه ما فیلمنامه نویس خوب نداریم و این ضعف سینمای ایران به شمار می رود، در سینما هیچ کس علاقه مند نیست برای من نقش بنویسد و نقش هایی هم که نوشته می شود برای من جذابیت ندارد.

وی ادامه داد: من از ابتدای کار بازیگری هیچ گاه در طول یک سال چند کار را قبول نکرده ام و معمولا در طول سال یک یا دو نقش را پذیرفته ام، نقش های من از ابتدای اولین کارم «جدال» به کارگردانی عزیزالله بهادری تا «یحیی سکوت نکرد» هیچکدام شبیه هم نبوده و همیشه نقش های خاص را پذیرفته ام و شاید تنها بین دو فیلم «همسر» و «عینک دودی» شباهت هایی باشد که آن هم به دلیل شخصیت مستقل و جسور زن در این فیلم ها است. با توجه به اینکه طی چند سال گذشته بسیار کم کار بودم، سلیقه من نسبت به انتخاب نقش یک سلیقه کهنه پرستی است و روحیه من با موقعیت فعلی سینمای ایران بیگانه است.

برای اکران فیلم ها باید صبور بود
وی در بخش دیگری از صحبت های خود به مساله حضور جوانان در سینمای ایران اشاره و بیان کرد که سینما امروز در دست جوانان است و خوب است که یک بزرگتر آنها را در این راه هدایت کند.

این بازیگر با اشاره به فیلم هایی از او که تا امروز در سینماها اکران نشده است، توضیح داد: «پریناز»، «صد سال به این سال ها» و «نیلوفر» توقیف نشده اند و تنها اجازه نمایش ندارند. هیچ کدام از این فیلم ها خطری برای جامعه و مخاطبان سینما ندارد. به هر حال فکر می کنم باید کمی صبور باشیم تا در نهایت این فیلم ها نیز اکران شود.

معتمدآریا در پایان صحبت های خود تاکید کرد: به دوران جدیدی پا گذاشته ایم که شعور و اعتماد به حرفه ما در آن وجود دارد. امیدوارم با جهتی که سینمای «هنر و تجربه» پیدا کرده است سینمای ما دوباره به دوران شکوفایی خود برسد. سینمای «هنر و تجربه» هیچ تناقضی با سینمای بدنه ندارد، هرکدام از این ها جایگاه ویژه ای برای خود دارند که قابل احترام هستند.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید