عکس/ هویت قاتل زوج پلیس در فرانسه اعلام شد

عکس/ هویت قاتل زوج پلیس در فرانسه اعلام شد
کد خبر : ۱۹۵۲۰
بازدید : ۱۵۴۷
هویت قاتل زوج پلیس در فرانسه اعلام شد

قتل دو شنبه شب یک افسر پلیس ۴۲ ساله و شریک زندگیش در نزدیکی پاریس از سوی فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه یک اقدام تروریستی خوانده شد.

این قتل در شهر «من آن ویل» (Magnanville) در ۶۰ کیلومتری شمال غربی پاریس رخ داده است.

قاتل که در جریان مذاکره با پلیس خود را عضو گروه داعش معرفی کرده بود، یک جوان ۲۵ ساله فرانسوی است که لاروسی ابالا (Larossi Abballa) نام دارد. وی در جریان مداخله پلیس کشته شد.

داعش همچنین اعلام کرده است که یکی از جنگنجویانش این اقدام را انجام داده است.

به گزارش یورونیوز، فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه صبح روز سه شنبه در پایان یک جلسه اضطراری در کاخ الیزه درباره این اتفاق صحبت کرد: «این اقدام قطعا یک اقدام تروریستی است. عامل آن با یوروش نیروهای امنیتی مواجه شد. او خودش می خواسته که اقدامش بعنوان یک اقدام تروریستی شناسایی شود.»

این جوان فرانسوی دوشنبه شب حدود ساعت نه شب ابتدا افسر پلیس را با چاقو در بیرون از خانه اش به قتل رساند و سپس به داخل خانه رفت و شریک زندگی و فرزند آنها را به گروگان گرفت. بعد از درگیری با پلیس و هنگامی که نیروهای ویژه وارد خانه شدند، جسد شریک زندگی این پلیس را - که همکار او بود، پیدا کردند. در این عملیات کودک سه ساله این زوج سالم نجات داده شده است.

تحقیقات درباره سابقه این فرد نشان می دهد که محکومیت های متعددی برای دزدی های کوچک داشته و همچنین در سال ۲۰۱۳ بخاطر مشارکت در یک شبکه جهادگرایان اسلامی و همچنین بخاطر همکاری برای اقدامات تروریستی محکوم شده بود و نام او در لیست مظنونان به اقدامات ترویستی یا لیست «اس» در فرانسه قرار داشته است.

به گفته پلیس و منابع دولتی، او توسط سرویس های امنیتی و ضد تروریستی تحت نظر بود و به جرم کمک به شبه نظامیان داعش برای بازگشت به پاکستان، محکوم به سه سال زندان شد.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید