تمام آنچه اپل دیشب معرفی کرد

تمام آنچه اپل دیشب معرفی کرد

سرانجام انتظار به پایان رسید و اپل شب گذشته مهم‌ترین به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری امسال خود را در افتتاحیه‌ی کنفرانس WWDC 2016 طی مراسم مفصلی که در تالار بیل گراهام سانفرانسیسکو برگزار شد معرفی کرد.

کد خبر : ۱۹۵۲۷
بازدید : ۱۷۹۴
سرانجام انتظار به پایان رسید و اپل شب گذشته مهم‌ترین به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری امسال خود را در افتتاحیه‌ی کنفرانس WWDC 2016 طی مراسم مفصلی که در تالار بیل گراهام سانفرانسیسکو برگزار شد معرفی کرد.

کنفرانس WWDC 2016 سرشار بود از افزونه‌هایی تازه به سیستم‌عامل‌های مختلف اپل برای مک، آیفون، اپل واچ و اپل TV.

اپل همچنین امسال دسترسی به سرویس‌هایی نظیر iMessage و Siri را برای توسعه‌دهندگان نرم‌افزارها ممکن کرد. علاوه بر اتفاقات کاملا جدیدی نظیر حضور Siri در سیستم‌عامل دسکتاپ مک، به‌روزرسانی‌های اپل شامل برخی تغییرات در طراحی امکانات قبلی محصولات نظیر ظاهر جدید نوتیفیکیشن‌ها و لاک‌اسکرین در iOS، آمدن Command Center به اپل واچ و تغییر طراحی اپل موزیک و خبرخوان اپل نیوز هم می‌شد. شاید بسیاری از به‌روزرسانی‌هایی که در کنفرانس WWDC 2016 معرفی شد به‌تنهایی به نظر تغییرات کوچکی باشند ولی مجموع آن‌ها در کنار هم استفاده از اکوسیستم محصولات اپل را بسیار آسان‌تر خواهد کرد.

با هم‌زمان شدن کنفرانس WWDC 2016 و برخی از کنفرانس‌های مهم E3 2016، دیجی‌کالا مگ شب بسیار شلوغی را پشت سر گذاشت. در این میان ممکن است شما هم موفق به خواندن تمام خبرهای مربوط به کنفرانس WWDC 2016 نشده باشید. در این مطلب قصد داریم به‌طور خلاصه مهم‌ترین به‌روزرسانی‌هایی را که اپل شب گذشته در کنفرانس WWDC 2016 معرفی کرد با هم مرور کنیم.

سیستم‌عامل مک علاوه بر نام جدید، پشتیبانی Siri را هم دریافت کرد
جمع‌بندی کنفرانس WWDC 2016؛ تمام آنچه اپل دیشب معرفی کرد

همان‌طور که انتظار می‌رفت نام سیستم‌عامل دسکتاپ اپل از OS X به MacOS تغییر کرد. نام مستعار نسخه‌ی جدید هم «سیرا» (Sierra) خواهد بود. نسخه‌ی بتای MacOS جدید ماه آینده در اختیار عموم قرار خواهد گرفت و نسخه‌ی نهایی پاییز عرضه خواهد شد. یکی از امکانات جدید مهم در سیرا قابلیتی به نام Universal Clipboard است که اجازه می‌دهد کاربران محتوای مختلف را بین گجت‌های اپل کپی و پیست کنند. به‌روزرسانی‌های دیگر نسخه‌ی جدید MacOS شامل امکاناتی برای ذخیره‌ی فایل‌های قدیمی در سرویس ابری و روشی برای باز کردن قفل مک با استفاده از اپل واچ می‌شود. سیرا برای اولین بار به Siri هم مجهز خواهد بود. برای دسترسی به سیری می‌توانید از آیکن داک و میان‌بری در سمت راست بالای صفحه‌نمایش استفاده کنید.

اپل واچ سریع‌تر شده و قابلیت‌های جدیدی می‌یابد
جمع‌بندی کنفرانس WWDC 2016؛ تمام آنچه اپل دیشب معرفی کرد

سیستم‌عامل جدید اپل واچ یعنی watchOS 3 به‌روزرسانی‌های بسیار زیادی دارد. مهم‌تر از همه این‌که در این نسخه اپلیکیشن‌ها به لطف به‌روزرسانی محتوا در پس‌زمینه و باقی ماندن در حافظه، هفت بار سریع‌تر از قبل لود می‌شوند. با اضافه شدن برخی عناصر آیفون به اپل واچ نظیر داک و کنترل سنتر حال انتظار می‌رود که استفاده از اپل واچ آسان‌تر باشد. از دیگر به‌روزرسانی‌های اپل واچ می‌توان کیبورد جدیدی به نام Scribble اشاره کرد که اجازه می‌دهد با کشیدن حروف مجزا روی صفحه‌نمایش به تایپ کردن متن بپردازید. اپل واچ به قابلیت جدیدی برای تماس اضطراری هم مجهز شده که با نگه‌داشتن دکمه‌ی کناری فعال می‌شود. با فعال کردن این حالت اپل واچ به‌صورت خودکار با شماره‌ی فوریت‌های امدادی خاص هر کشور تماس برقرار کرده و اطلاعاتی مربوط به محل فرد را اعلام می‌کند. اپل همچنین با معرفی واچ‌فیس‌های جدید و اپلیکیشنی برای مدیتیشن به نام Breathe جنبه‌های ورزشی اپل واچ را هم تقویت کرده است.

iOS 10 به‌روزرسانی‌های زیادی را در برمی‌گیرد
جمع‌بندی کنفرانس WWDC 2016؛ تمام آنچه اپل دیشب معرفی کرد

اپل iOS 10 را بزرگ‌ترین تغییر این سیستم‌عامل برای کاربران تاکنون می‌داند. نسخه‌ی جدید iOS شامل تغییراتی کلی در اپلیکیشن‌های Music و Maps، نوتیفیکیشن‌های جدید و افزایش قابلیت‌های لمس سه‌بعدی است. قابلیت جدیدی به نام Raise and Wake باعث می‌شود با بالا آوردن گوشی صفحه‌نمایش روشن شده و بتوانید نوتیفیکیشن‌های خود را ببینید. طراحی نوتیفیکیشن‌ها هم تغییر کرده و هم‌اکنون می‌توانید با استفاده از لمس سه‌بعدی عملیات مختلفی را روی آن‌ها انجام دهید.

طراحی اپل موزیک به‌کلی تغییر کرد
جمع‌بندی کنفرانس WWDC 2016؛ تمام آنچه اپل دیشب معرفی کرد

طراحی اپل موزیک تنها یک سال پس از معرفی به‌طور کامل تغییر کرد. بخش‌بندی‌های جدید گشت‌وگذار در این سرویس را آسان‌تر می‌کند. در نسخه‌ی جدید یک بخش مجزا برای موسیقی‌های دانلود شده و بخش دیگری برای آهنگ‌ها و آلبوم‌های تازه اضافه‌شده وجود دارد. همچنین به نظر می‌رسد اپل با معرفی بخش جدید Discovery Mix که پلی‌لیستی را با توجه به سلیقه‌ی کاربر تنظیم می‌کند قصد رقابت با Spotify را داشته باشد. در اپل موزیک جدید امکان خواندن متن موسیقی‌ها هم فراهم شده است.

اپلیکیشن Messages امکانات جذاب جدیدی خواهد داشت
جمع‌بندی کنفرانس WWDC 2016؛ تمام آنچه اپل دیشب معرفی کرد

اپلیکیشن Messages در iOS 10 ایموجی‌ها را سه برابر بزرگ‌تر نمایش خواهد داد و همچنین قادر خواهد بود ایموجی‌هایی را برای جایگزینی کلید‌واژه‌های خاص به کاربر پیشنهاد دهد. همچنین کاربران قادر خواهند بود موسیقی‌ها را مستقیما از اپل موزیک برای یکدیگر ارسال و از دستخط خود برای نوشتن پیام استفاده کنند. دسترسی توسعه‌دهندگان هم به اپلیکیشن Messages فراهم شده و می‌توانند اپلیکیشن‌هایی الحاقی نظیر استیکرها را برای آن تولید کنند.

دسترسی برنامه‌نویسان به Siri باز شد
جمع‌بندی کنفرانس WWDC 2016؛ تمام آنچه اپل دیشب معرفی کرد

سرانجام اپل پس از مدت‌ها انتظار کاربران دسترسی اپلیکیشن‌های متفرقه به Siri را آزاد کرد. این اتفاق بدین معنی است که قادر خواهید بود با استفاده از فرمان‌های صوتی از سیری درخواست کنید تا پیامی را توسط تلگرام ارسال کند، روی پینترست به دنبال تصویر خاصی بگردد یا آغاز و پایان فعالیت ورزشی شما را به اپلیکیشن‌های سلامتی اعلام کند.

اپلیکیشن خبرخوان اپل طراحی و سرویس‌های جدیدی خواهد داشت
جمع‌بندی کنفرانس WWDC 2016؛ تمام آنچه اپل دیشب معرفی کرد

اپلیکیشن خبرخوان اپل با نام Apple News در حال حاضر بیش از ۲۰۰۰ منبع و ۶۰ میلیون خواننده‌ی ماهیانه دارد. اپل قصد دارد نسخه‌ی جدیدی از این اپلیکیشن را منتشر کند که در آن بخش‌بندی‌های مشخص‌تری از جمله خبرهای مهم، خبرهای ترند و خبرهای ورزشی گنجانده شده. نسخه‌ی جدید بر اساس سلیقه‌ی شما بخش‌های جدیدی را جمع‌آوری می‌کند و بخشی اختصاصی برای خبرهای منتخب دبیران سرویس خواهد داشت.

تمرکز اپلیکیشن Maps جدید روی مسیریابی است
جمع‌بندی کنفرانس WWDC 2016؛ تمام آنچه اپل دیشب معرفی کرد

اپلیکیشن جدید Maps به‌کلی تغییر کرده است. طراحی جدید باعث می‌شود این اپلیکیشن اطلاعات و کارایی‌های بیشتری را ارایه کند. حال کاربران می‌توانند از داخل اپلیکیشن Maps خودرویی را کرایه کرده، مبلغ آن را با Apple Pay بپردازند و میزی را در رستوران رزرو کنند. مسیریابی هم با مجهز شدن به اطلاعات ترافیکی بسیار آسان‌تر شده است. این سرویس همچنین قرار است به CarPlay هم اضافه شود. بدین ترتیب کاربر به‌سادگی به اطلاعات ترافیکی و مسیرهای جایگزین دسترسی خواهد داشت و می‌تواند مسیریابی دقیق را روی صفحه‌نمایش خودرو ببیند.


اپلیکیشن Photos قابلیت‌های جدیدی می‌یابد
جمع‌بندی کنفرانس WWDC 2016؛ تمام آنچه اپل دیشب معرفی کرد

به‌روزرسانی اپلیکیشن Photos کمک خواهد کرد مجموعه عکس‌های خود را بهتر مدیریت و مرتب کنید. برای مثال می‌توانید عکس‌ها را با استفاده از قابلیت تشخیص خودکار چهره بر اساس افراد دسته‌بندی کنید. اپلیکیشن جدید همچنینی بخشی به نام Memories خواهد داشت که عکس‌ها را بر اساس رویداد و محل کنار هم جمع‌آوری می‌کند. در این بخش همچنین قادر خواهید بود به‌صورت خودکار کلیپ‌هایی را با استفاده از عکس‌های خود بسازید.


نت‌برداری از پیام‌های صوتی در iOS 10 ممکن می‌شود
جمع‌بندی کنفرانس WWDC 2016؛ تمام آنچه اپل دیشب معرفی کرد

iOS 10 به قابلیت جدیدی به نام Voicemail Transcription مجهز شده که پیام‌های صوتی را به‌صورت خودکار به متن تبدیل کرده و برای شما ذخیره می‌کند. علاوه بر این iOS 10 می‌تواند تماس‌های اسپم احتمالی را تشخیص داده و پیش از برداشتن تلفن این موضوع را به شما اطلاع دهد.


اپل برنامه‌نویسی با Swift را آسان‌تر می‌کند
جمع‌بندی کنفرانس WWDC 2016؛ تمام آنچه اپل دیشب معرفی کرد

اپل زبان برنامه‌نویسی سوئیفت را دو سال پیش معرفی کرد. حال اپل قصد دارد به دلیلی درگیر شدن کدنویسان بسیار جوانی که برخی از آن‌ها تنها ۹ سال سن دارند، یک اپلیکیشن آموزشی به نام Swift Playground منتشر کند. این اپلیکیشن رایگان نه‌تنها اصول اولیه‌ی برنامه‌نویسی با سوئیفت را آموزش می‌دهد بلکه به‌اندازه‌ای قدرتمند است که بتوان با آن کدهای واقعی نوشت.

tvOS جدید رشد زیادی کرده است
جمع‌بندی کنفرانس WWDC 2016؛ تمام آنچه اپل دیشب معرفی کرد

کمتر از یک سال از معرفی tvOS گذشته و حال دسترسی اپل TV به ۱۳۰۰ کانال ویدیویی جدید و بیش از ۶۰۰۰ اپلیکیشن ممکن شده است. این مجموعه همچنان به رشد خود ادامه خواهد داد. اپل قصد دارد آیفون را به یک اپلیکیشن ریموت اپل TV مجهز کند که از تمام عملکردهای ریموت Siri پشتیبانی می‌کند. با استفاده از این اپلیکیشن قادر خواهید بود از کیبورد برای تایپ، از تاچ برای گشت‌وگذار، از سیری برای دستورات صوتی و از سنسورهای آیفون برای کنترل کردن بازی‌ها استفاده کنید. سیری هم‌اکنون قادر خواهد بود در بین ۶۵۰۰۰۰ نمایش تلویزیونی مختلف و کانال‌های زنده‌ی این سرویس بر اساس نام یا موضوع جستجو کند.

همچنین قادر خواهید بود از سیری برای جستجو کردن محتوای یوتوب هم استفاده کنید. اپل همچنین روش جدیدی به نام Single Sign-in را به tvOS اضافه کرده اجازه می‌دهد تنها با یک‌بار ورود به تمام شبکه‌ها دسترسی داشته باشید. اپل دو کیت جدید را هم برای توسعه‌دهنگان معرفی کرد. ReplyKit اجازه می‌دهد بازی کردن خود را به‌صورت زنده با دیگران به اشتراک بگذارید یا آن را برای بازبینی ذخیره کنید و HomeKit امکان کنترل کردن تمام وسایل منزل را ممکن می‌سازد.

سرویس Apple Pay از خریدهای آنلاین پشتیبانی می‌کند
جمع‌بندی کنفرانس WWDC 2016؛ تمام آنچه اپل دیشب معرفی کرد

ازاین‌پس کاربران می‌توانند در سافاری از سرویس Apple Pay برای پرداخت آنلاین استفاده کنند. بدین ترتیب کاربران قادر خواهند بود پرداخت خود را از طریق TouchID آیفون تایید کنند و دیگر نیازی به وارد کردن جزییات کارت اعتباری نخواهد بود.

منبع: دیجی‌کالا مگ
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید