معضلی به نام "مخلوط خوری" در ماه رمضان

یکی از عوارض پرخوری و مخلوط خوری برای افراد روزه‌دار نفخ معده و بوی بد دهان است.

کد خبر : ۱۹۶۲۵
بازدید : ۲۵۷۹
یکی از عوارض پرخوری و مخلوط خوری برای افراد روزه‌دار نفخ معده و بوی بد دهان است.

حسن اکبری آسیب شناس و متخصص طب سنتی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران گفت: یکی از عوارضی که پرخوری و مخلوط خوری برای فرد روزه دار ایجاد می شود نفخ معده و بوی بد دهان است.

وی عنوان کرد: البته بوی بد دهان در اشخاص روزه دار طبیعی است اما زمانی که مشمئز کننده و آزار دهنده می شود دلیلش پرخوری در وعده افطار و سحر است.

اکبری افزود: هنگامی که افراد در وعده افطار و سحر اقدام به خوردن غذاهای مختلف می کنند بوی بدی در طول روز از دهانشان متصاعد شده که باعث آزار خود و هم اطرافیانش می شود.

آسیب شناس و متخصص طب سنتی ادامه داد: برای اینکه در طول روز با چنین معضلی رو به رو نشویم در وعده افطار از خوردن چند نوع غذا پرهیز کنید زیرا حجم اختلاط غذاها در معده موجب فساد مواد غذایی در طول روز شده و همین امر بوی بد دهان و نفخ معده را در پی دارد.

وی افزود: اغلب افراد با نجویدن و تندخواری غذا موجب ناتوانی معده در هضم آن می شوند، غذا باید حداقل 32 بار جویده شود تا معده با کار زیاد ناتوان نشود.

اکبری تصریح کرد: اکثر بیماری های گوارشی با روزه درمان می شود ولی اشخاص با این تصور بر سر سفره افطار می نشینند که گویی چندین سال غذا تناول نکرده اند.از ولع برای خوردن در هنگام افطار و سحر بپرهیزید.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به کم بودن ساعات افطار تا سحر افطار و شام را یکی کنید و وعده دیگری به افطارتان اضافه نکنید که برای دستگاه گوارش مضر بوده و در هضم و جذب آن دچار مشکل می شود.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید