تصاویر/ ماجرای باورنکردنی کودکی که زنده ماند!

تصاویر/ ماجرای باورنکردنی کودکی که زنده ماند!
کد خبر : ۲۰۰۹۴
بازدید : ۴۰۴۱
ماجرای باورنکردنی کودکی که زنده ماند!

فرادید | تولد و زنده ماندن کودک آمریکایی برخلاف تمام احتمالات ممکن رخ داد تا شاهد اتفاقی عجیب باشیم.

به گزارش فرادید به نقل از دیلی میل، این نوزاد آمریکایی با یک بیماری کاملا نادر بدنیا آمده که بر اساس آن مغزش خارج از جمجمه‌اش رشد می‌کند. این اتفاق در حالی رخ داده که پزشکان احتمال زنده ماندش را ناچیز پیش‌بینی کرده بودند.

پزشکان به زوج ساکن اوهایو در مورد بیماری نوزادشان به نام انسفالوسل (encephalocele) هشدار داده بودند که اگر نوزاد زنده بماند، بدون قدرت ادراکی رشد خواهد کرد. شانس زنده ماندن کودک پس از تولد آنقدر پایین بود که به آن‌ها توصیه شده بود جنین را سقط کنند.

سقط جنین؟
سیرا و داستین یودر سرانجام تصمیم گرفتند که سقط جنین بهترین گزینه ممکن است، اما درست در همان روزی که نوبت سقط داشتند نظرشان عوض شد. خانم یودر در مصاحبه با واشنگتن پست گفت: «خیلی مشتاق بودیم تا او را ببینیم، حتی شده برای یک ساعت. ما از صمیم قلب خوشحال شدیم که او زنده ماند و نفس می‌کشید.»

این زوج جوان هر کدام 25 سال داشته و هر دو اهل شوگرکریک اوهایو هستند. آن‌ها پس از سال دوم آشنایی یعنی در سال 21 سالگی‌شان با هم ازدواج کردند. سیرا و داستین صاحب یک پسر به نام «باو» هستند و حتی برای زمانی کوتاه منتظر پسر دومشان بودند. سرانجام خانم یودر در روز 31 اکتبر سال گذشته میلادی پسر دومش بنتلی را در کمال ناباوری پزشکان به دنیا آورد.

با این حال پزشکان به این زوج پیشنهاد دادند که بهتر است بنتلی در بیمارستان تحت مراقبت باشد، چرا که به دلیل وجود ویروس تنفسی و عفونت در ریه‌هایش چندان شانس بالایی برای زنده ماندن نداشت.

مغز عجیب بنتلی!
چهار ماه پس از تولد، مغز بنتلی بر خلاف اظهارات اولیه پزشکان مبنی بر بی‌استفاده بودن آن فعالیت از خود نشان داد. با این حال پزشکان مطمئن نبودند که آیا جایگذاری مغز داخل جمجمه می‌تواند برای سلامتی وی بی‌خطر باشد یا خیر.

خانواده یودر اما تصمیم گرفتند که با پزشکان بیمارستان کودکان بوستون جلسه بگذارند. پزشکان این بیمارستان معتقد بودند که گرچه بخش اصلی مغز بنتلی خارج از جمجمه‌اش واقع شده اما او بر خلاف دیگر مبتلایان به این بیماری از آن استفاده می‌کند.

سرانجام پزشکان تصمیم گرفتند که به کمک مدل‌های سه بعدی مغز را به جای برداشتن داخل جمجمه‌اش جای دهند. تیم پزشکی سپس طرحی را پیاده کرد تا بتواند مغز را کاملا در جمجمه جایگذاری کند. این عمل روز 24 مه رخ داد و پنج ساعت طول کشید.

بنتلی پس از عمل با سری باندپیچی شده به استقبال پدر و مادر و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌هایش رفت. مادر بنتلی می‌گوید: «او بهوش آمده و دارد به ما نگاه می‌کند. او اصلا ضعیف نشده و فقط روی تخت دراز کشیده است.»

خانم سیرا می‌گوید که یک ماه پس از عمل بنتلی می‌توانست سرش را تکان دهد، غذا بخورد و لبخند بزند. او حالا هفت ماهه شده و آینده را پیش روی خود می‌بیند. پدر و مادر بنتلی که از خوشحالی در پوست خود نمی‌گنجند، عکس‌های او را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده‌اند که موجی از تبریک‌ها را هم دریافت کرده‌اند.

ماجرای باورنکردنی کودکی که زنده ماند!

ماجرای باورنکردنی کودکی که زنده ماند!

ماجرای باورنکردنی کودکی که زنده ماند!

منبع: Dailymail
ترجمه: وبسایت فرادید

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید