فیلم/ رونمایی رولز رویس از طرح مفهومی یک ماشین خودران

کد خبر : ۲۰۰۹۵
بازدید : ۱۰۹۲
رونمایی رولز رویس از طرح مفهومی یک ماشین خودران رونمایی رولز رویس از طرح مفهومی یک ماشین خودران «رولز رویس» (Rolls Royce) برندی است که به تولید خودروهای استثنایی و خارق‌العاده و بسیار لوکس شهرت دارد. حالا این شرکت با رونمایی از طرح مفهومی ماشین خودران Vision 100 بار دیگر ثابت کرده که سزاوار نامش است. این خودرو به مناسبت صد سالگی BMW، شرکت مادر رولز رویس طراحی شده. این خودرو نشان می‌دهد که آینده‌ی خودروها پس از ۲۰ تا ۳۰ سال چگونه خواهد بود.

رولز رویس هنگام معرفی خودرو به آن با ضمیر اشاره‌ی او مونث (her) اشاره کرد که البته دلیل آن تندیس کوچکی است که در جلوی خودرو قرار داده شده. در واقع به این تندیس در قالب یک هوش مصنوعی به نام «النور» (Eleanor) جان‌بخشی شده. النور دستیار مجازی این خودرو است و اکثر کارهای آن را کنترل می‌کند و به دستورات صوتی صاحب آن پاسخ می‌دهد. النور هم مثل هر هوش مصنوعی خوبی به مرور زمان مالک این خودرو را می‌شناسد، مسیرهای مورد نظر و رستوران‌های مورد علاقه‌ی او را به خاطر می‌سپارد و حتی با سلیقه‌ای او در هنر آشنا می‌شود. خودروی ویژن ۱۰۰ کاملا خودکار بود و آلایندگی آن صفر است.

نکته‌ی جالب درباره‌ی این خودروی باشکوه این است که ظرفیت دو سرنشین را دارد و فضای داخلی آن بسیار بزرگ است. درون آن یک کاناپه قرار دارد و فرمان رانندگی یا داشبورد در آن نصب نشده. رولز رویس وجود این موارد را در این خودرو بی‌معنی می‌داند. به جای آن در مقابل سرنشینان این خودرو یک نمایشگر OLED قرار دارد که عرض آن به اندازه‌ی پهنای اتاق خودرو است.

ویژن ۱۰۰ هم مثل دیگر خودروهای رولز رویس آنقدر باشکوه و خیره‌کننده طراحی شده که خبر از ثروت بسیار زیاد می‌دهد. به عنوان مثال، طبق گفته‌ی رولز رویس، جایگاه چمدان این خودرو طوری قرار گرفته که خدمتکاران راحت بتوانند به آن دسترسی داشته باشند چون طبیعتا مالک یک رولز رویس اصلا به این فکر نمی‌کند که کیف یا چمدان‌اش را خودش حمل کند.

منبع: دیجی مگ
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید