حمله با بمب آتش‌زا به مسجدی در استرالیا

پلیس استرالیا در حال تحقیق درباره حمله با بمب آتش‌زا به مسجدی در شهر "پرت این کشور همزمان با حضور صدها نمازگزار در این مسجد است.

کد خبر : ۲۰۶۳۵
بازدید : ۱۱۹۷
پلیس استرالیا در حال تحقیق درباره حمله با بمب آتش‌زا به مسجدی در شهر "پرت این کشور همزمان با حضور صدها نمازگزار در این مسجد است.

به گزارش شینهو، هیچ کس در این حمله آسیبی ندید و به دنبال این حمله یک خودروی پارک شده در خارج از این مسجد آتش گرفت. بر اساس گزارشها انفجار ناشی از یک بمب آتش‌زا عامل این آتش سوزی بوده است.

همچنین گزارش شد که خرابکاران روی دیوار نزدیک به کالج اسلامی استرالیا در نزدیکی این مسجد طرح های ضد اسلامی کشیده‌اند.

بر اساس اعلام یحیی عادل ابراهیم، رهبر جامعه اسلامی شهر پرت، نمازگزاران به رغم آشوب به وجود آمده در بیرون از این مسجد نماز خود را تا انتها ادامه دادند.

ابراهیم خاطر نشان کرد، جامعه مسلمانان شهر پرت "با نفرت روبرو شده اما وارد بازی اتهام زنی و برجسته کردن گروه هایی از مردم در جامعه نمی شود.

پلیس نیز اعلام کرد انفجار ناشی از بمب آتش زا در نزدیکی این مسجد موسوم به مسجد تورنلی اگرچه به کسی آسیب نزد اما موجب تخریب چهار خودرو شد.

مالکوم ترنبول، نخست وزیر استرالیا این حمله را محکوم کرده و گفت، استرالیا اساسش بر احترام دوجانبه است. وی تاکید کرد: من متاسف هستم و نمی توانم به حد کفایت حملاتی از این نوع را محکوم کنم.

ابراهیم خاطر نشان کرد، این حمله یک "جرم ناشی از نفرت"‌بود.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید