برترین طراحی‌های داخلی خودرو 2016

کد خبر : ۲۰۶۶۸
بازدید : ۲۹۱۶

خودروها بر اساس ویژگی‌ها متفاوتی رده‌بندی می‌شوند و یکی از مواردی که همواره مورد توجه کارشناسان و مشتریان قرار می‌گیرد طراحی داخلی خودروها است. در برخی موارد راز فروش یک خودرو در موتور و قدرت و شتاب آن خلاصه نشده است بلکه چشم‌نواز بودن طراحی داخلی خودرو و احساس آرامش آن باعث می‌شود افراد برای خرید یک خودرو ترغیب شوند. طراحان داخلی در طرح‌های خود مسائل مختلفی را مد نظر قرار می‌دهند که عبارتند از در دسترس بودن دکمه‌ها و بخش‌های مهم خودرو، جنس مواد به کار رفته، ایجاد فضای کافی برای راحتی سرنشین‌ها و خلاقانه و مدرن بودن داشبور، فرمان، ترمز‌دستی و سایر موارد تا حس لوکس بودن و راحتی را به افراد تلقین کنند. در ادامه با 10 خودروی برتر و تولیدی از نظر طراحی داخلی آشنا خواهیم شد که توانسته‌اند با رعایت اصول حرفه‌ای طراحی، برترین‌های دنیا شوند.

لکسوس RX

به مدت بیش از 20 سال لکسوس RX به‌عنوان برندی معروف مطرح بوده و در کلاس خودش یکی از بهترین خودروهایی است که از جنبه‌های مختلف ویژگی‌های در خور توجه دارد. مواد و چرم‌های به‌کار رفته در طراحی داخلی این خودرو از بهترین کیفیت ممکن برخوردار است و نمایشگر دیجیتال و بزرگ این خودرو امکانات قابل توجهی را در اختیار سرنشینان خود قرار می‌دهد تا رانندگی با این خودروی شاسی‌بلند راحت و با ایمنی بالا انجام شود. این خودرو با کمک موتور 6 سیلندر با حجم 5/ 3 لیتر می‌تواند 300 اسب بخار نیرو تولید کند. صندلی‌های عقب در این خودرو تخت می‌شوند و فضای زیادی برای حمل ملزومات و... فراهم می‌شود. مدل‌های مختلفی از RX ساخته شده است تا مشتریان این برند بتوانند انتخاب‌های متعددی داشته باشند. طراحی داخلی این خودرو محبوبیت خاصی در میان افراد دارد.

آئودی TTS

شرکت آئودی با طراحی داخلی خاص و زیبایش در مدل TTS توانسته خود را در لیست خودروها با طراحی داخلی زیبا قرار دهد. آئودی تلاش کرده تا با استفاده از انتخاب‌های هوشمندانه در قرار دادن امکانات داخلی خودرو آن را شیک و جمع و جور نشان دهد. هر چیزی که بخواهید در دسترس قرار دارد و با دقت زیادی محل‌یابی شده‌اند. استفاده از صفت خشن در خودروها نماد اسپرت بودن است که در رابطه با صندلی‌ها به نظر می‌رسد آئودی سنگ تمام گذاشته است. داشبورد دیجیتال و زیبای این خودرو جای هیچ حرفی باقی نمی‌گذارد. در کنار عقربه سرعت شمار نقشه‌های گوگل را نیز می‌توانید داشته باشید و این مساله باعث می‌شود که برای یافتن موقعیت راننده مجبور نباشد زاویه نگاه خود را خیلی تغییر دهد. این موضوع در آینده نمود بیشتری خواهد یافت و ضریب ایمنی خودروها از این طریق افزایش پیدا خواهد کرد.

مرسدس بنز GLC

بنز به‌عنوان یکی از مطرح‌ترین خودرو‌سازها، علاوه بر داشتن طراحی داخلی فوق‌العاده جذاب و خیره‌کننده در بخش داخلی نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. اساس طراحی داخلی در خودروهای بنز بر مبنای خلاقیت، مدرنیته و راحتی پایه ریزی شده است. در مدل‌های جدید GLC که از خودروهای شاسی‌بلند و پر‌هیجان بنز است طراحی داخلی زیبا و راحتش نظر بسیاری از کارشناسان را به خود جلب کرده است. امکانات متعددی برای ایجاد حس لوکس بودن و آرامش و آسایش سرنشینان از نظر سیستم صوتی، گرمایشی و سرمایشی، فناوری‌های جدید و ارتباطی همگی در این خودرو باعث شده است تا حس لوکس بودن تنها حس جاری و ساری در این خودرو باشد. سیستم‌های تشخیص صدا در کنار نمایشگر با کیفت فوق العاده بالا و منحنی‌های داشبورد همگی از نقاط برجسته در طراحی داخلی آن است. سرنشینان ردیف عقب در خودرو به دلیل طراحی مناسب محل صندلی‌ها از فضای راحت و کافی برخوردار هستند که جزو نکات قابل توجه در این مدل است.

بی‌ام‌و 750i

سدان‌های بی‌ام‌و سری 7 به عنوان پرچمداران این برند شناخته می‌شود و شاهکارهای طراحی داخلی خودرو را می‌توان در این پرچمداران به وضوح به تماشا نشست. در 750i محیطی کاملا بزرگ و راحت با کمک فناوری‌های نوین به مشتریان این برند صد ساله ارائه شده است. هر آنچه سرنشینان برای یک سفر درون‌شهری یا برون‌شهری نیاز داشته باشند در این خودرو مهیا شده است. زاویه مناسب صندلی‌ها فضای کافی برای پاها و قرار گرفتن نمایشگرهای دیجیتال در این خودرو با دقت زیاد انجام شده است. نمایشگری‌های لمسی بزرگ روی صندلی‌ها در کنار سایر موارد باعث می‌شود سفری در حد کلاس تجاری را بتوان با این خودروی فوق‌العاده تجربه کرد. شارژر‌های بی‌سیم موبایل و جا‌پایی‌هایی که راحتی را برای سرنشینان فراهم می‌کنند تنها بخش کوچکی از این خلاقیت‌های طراحان آلمانی است. فناوری‌های روز در این مدل خودرو به اوج خود رسیده و بی‌ام‌و توانسته است با از قلم نینداختن آنها دنیای دیجیتال را در اختیار خریدارانش قرار دهد.

کادیلاک XT5

کادیلاک در طراحی داخلی مدل XT5 با تمرکز بر مواد با کیفیت و بسیار مرغوب توانسته است نمایشی از کیفیت و زیبایی را در معرض دید قرار دهد. چرم‌های مرغوب که با حساسیت و دقت بالایی تولید شده‌اند رنگ و بوی دیگری به این خودرو داده است. این خودرو ساز در مدل XT5 امکانات دیجیتال را به‌صورت بسیار حرفه‌ای مورد استفاده قرار داده است. آینه‌های نمایشگر، فناوری‌های اتصالی و سایر موارد باعث شده تا سرنشینان در کنار آسایش و راحتی که دارند به دنیای دیجیتال خود متصل باشند. با سوار شدن به این غول زیبا نمی‌توان اثری از زاویه‌ها و خطوط بی‌مورد در طراحی داخلی‌اش یافت بلکه همه چیز همان‌طوری هستند که در عالی‌ترین حالت خود می‌توانند باشند. کادیلاک با این مدل خود گامی از خوب به عالی برداشته و باعث شده است با ورود به این مدل از مرتب بودن و زیبایی داخلی خودرو هیجان‌زده شوید و می‌توان طراحی داخلی این مدل را نقطه قوتش در نظر گرفت.

شورولت کامارو SS

شورولت کامارو در مدل SS طراحی نوینی را برای خودروهای اسپرت کش خود معرفی کرده است که به‌عنوان تحولی در این زمینه شناخته می‌شود. مواد استفاده شده در طراحی داخلی این خودرو از بهترین مواد در دسترس است و اساس طراحی داخلی آن بر‌اساس راحتی و اسپرت بودن است. طراحی داشبورد در کامارو SS با خطوط و برجستگی‌هایی همراه است که با چهره عضلانی بیرونش همخوانی دارد. استفاده حرفه‌ای از رنگ قرمز و طراحی خاص صندلی‌ها باعث شده است بدون توجه به برند و نام خودرو و سابقه درخشان آن در شتاب و قدرت و سرعت متوجه شوید در خودرویی با قابلیت‌های متفاوت نشسته‌اید. در کامارو به نسبت سایر خودروها از امکانات دیجیتال آنچنانی خبری نیست اما همه چیز در دسترس قرار دارد.

نیسان ماکسیما

در لیست برترین خودروها از نظر طراحی داخلی عموما خودروهای لوکس و گران‌قیمت قرار دارند. نیسان ماکسیما از جمله خودروهایی است که در این کلاس رده‌بندی نمی‌شود اما از نظر طراحی داخلی چیزی از خودروهای لوکس و قیمتی کم ندارد. ماکسیما پس از 8 نسل در مدل‌های جدید به طراحی داخلی دست یافته است که باعث شده در لیست برترین‌ها قرار بگیرد. فرمان این مدل در بخش پایین به جای دایره بودن صاف است که خود حس متفاوتی از رانندگی را می‌تواند القا کند. در کنار مواد با کیفیت عالی در پوشش داشبوردها و صندلی ها، فضای بزرگ و کافی برای سرنشینان فراهم شده است. ریزه‌کاری‌های طراحی داخلی به‌گونه‌ای است که تنها با نشستن در این خودرو می‌توان حس راحتی ناشی از این موارد را تجربه کرد. اگرچه از نظر امکانات دیجیتال و فناوری‌های خاص در این خودرو خبری نیست اما نیسان هر آنچه برای این کلاس در چنته داشته را در آن قرار داده است.

کرایسلر Pacifica

کرایسلر در مدل مینی ون خود Pacifica فضای کافی برای نمایش توانمندی‌اش در طراحی داخلی را داشته است. متفاوت بودن داشبورد این مدل خودرو از نقاطی است که خبرساز هم شده است. در مدل 2017 کرایسلر توانسته است خودرویی با امکانات و و زیبایی کامل را معرفی کند. طراحی محل صندلی‌ها و فراهم کردن فضای کافی برای راحتی سرنشینان باعث شده است در لیست برترین‌ها از نظر طراحی داخلی قرار بگیرید. این خودرو با قیمت 28 هزار دلار باعث به چالش کشیدن رقبای خود شده است. بخشی از کنترل‌کننده‌ها دراین خودرو همچنان به شکل سنتی و قدیمی آن استفاده شده و این تقابل در کنار نمایشگر دیجیتال حس برخورد طراحی سنتی و مدرن را تداعی می‌کند. در خودروهای مینی ون به دلیل تعداد بالای افرادی که در آن حضور دارند، فضای راحت در دسترس موضوعی مهم است که کرایسلر توانسته از عهده این کار سر‌بلند بیرون بیاید.

ولوو XC90

ولوو تصمیم گرفته در دنیای شاسی‌بلند‌ها حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد و از رو برای رسیدن به این هدف روی این نوع خودروها سرمایه‌گذاری کرده است. ولوو در مرکز داشبورد از نمایشگری شبیه تبلت استفاده کرده که جلب توجه می‌کند. رنگ بندی‌ها و خط و خطوط موجود روی داشبورد، زیبایی خاصی به آن داده است. با وجود شاسی بلند بودن XC90 از موتوری 4 سیلندر ولی توربو شارژر استفاده می‌کند که با حجم 2 لیتر 316 اسب بخار نیرو تولید می‌کند. ولوو برای این مدل 60 هزار دلار قیمت در نظر گرفته است و امکانات متعددی از نظر فناوری‌های پیشرفته را در داخل آن گنجاده تا بتواند با مدل‌های مطرح بازار شاسی بلند‌ها از هر جهت رقابت کند.

هوندا سیویک

هوندا توانسته است به کمک طراحی خلاقانه و خاصی که در مدل جدید سیویک استفاده کرده است در لیست برترین‌های طراحی داخلی خودرو قرار بگیرد. هوندا در این خودرو امکانات جانبی زیادی را برای میزبانی از سرنشینان تدارک دیده است. 10 بلندگو با ساب ووفر، بلوتوث و پیامک و امکانات دیجیتال دیگر که در صورت فقدان آنها بخشی از زندگی انسان‌های امروزی مختل می‌شود، از جمله در این خودرو در دسترس است. هوندا سیویک جدید با قیمت 27 هزار دلار در کلاس خود از بهترین طراحی داخلی برخوردار است. به‌عنوان ارزان ترین خودروی موجود در لیست برترین خودروها از نظر طراحی داخلی این واقعیت پس از ورود به داخل خودرو احساس نمی‌شود و هوندا توانسته است در طراحی داخلی احساس خودروهای لوکس و قیمتی را به سرنشین‌های خود القا کند که این موضوع مورد توجه داوران بررسی‌کننده قرار گرفته است. این خودرو موتوری 2 لیتری و چهار سیلندر توربو دارد که می‌تواند 158 اسب بخار نیرو تولید کند.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید