رهبر کره شمالی صاحب عنوان جدید شد!

کمتر از دو ماه از اعطای پست ریاست حزب حاکم کارگر به رهبر جوان کره شمالی توسط پارلمان این کشور، نمایندگان این نهاد سیاسی در نشست اخیر خود مقام جدیدی به وی اعطا کردند.

کد خبر : ۲۰۷۰۹
بازدید : ۲۴۸۴
کمتر از دو ماه از اعطای پست ریاست حزب حاکم کارگر به رهبر جوان کره شمالی توسط پارلمان این کشور، نمایندگان این نهاد سیاسی در نشست اخیر خود مقام جدیدی به وی اعطا کردند.

به گزارش ایرنا پارلمان کره شمالی که در حال اعطای تمامی مقام ها و عنوان های بلندپایه «کیم جونگ ایل» پدر وی و رهبر فقید این کشور به «کیم جونگ اون» جوان است، در آخرین اقدام خود ریاست یک ارگان تازه تاسیس به نام «کمیسیون امور دولتی» را به وی واگذار کرد.

اجلاس پارلمان کره شمالی در شرایطی شب گذشته به کار خود پایان داد که «کیم» در جریان نشست بزرگ حزب حاکم در ماه می (اردیبهشت ماه جاری) امسال به عنوان رییس حزب کارگر نیز انتخاب شده بود.

تلویزیون کره شمالی تصاویری از برگزاری نشست پارلمانی پخش کرده است که در جریان آن «کیم جونگ اون» و شماری دیگر از مسئولان ارشد حضور یافته اند.

خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی هم گزارش کرده که رهبر کره شمالی با گرفتن القاب و عناوین جدید در حال تحکیم پایه های قدرت خود در این کشور است.

این اتفاقات پس از آن می افتد که در سال 2011 میلادی «کیم جونگ ایل» پدر به دلیل بیماری دچار مرگ ناگهانی شد و پسر جوانش قدرت را در اختیار گرفت.
تصاویر منتشر شده نشان می دهد که رهبر کره شمالی و برخی از مسئولان دیگر در اجلاس اخیر پارلمان با لباس های نظامی حضور یافته اند.

یونهاپ می افزاید که «کمیسیون امور دولتی» احتمالا از این به بعد نقش مهمتری در روابط دو کره و برگزاری اجلاس ها و نشست های کاری دو طرف ایفا خواهد کرد.
اصولا نشست های پارلمانی در ماه آوریل (اردیبهشت) برگزار می شود اما امسال دو نشست قبل و بعد از کنگره بزرگ حزب حاکم برگزار شده است.

در جریان این نشست همچنین شماری از مسئولان ارشد نظامی، دولتی و حزبی نیز منصوب شدند که از آن جمله می توان به انتخاب «هوانگ پیونگ یو» به عنوان مدیر کل جدید اداره امور سیاسی نیروهای مسلح و «چو ریونگ هائه» به عنوان معاون کمیته مرکزی حزب کمونیست کره شمالی اشاره کرد.

کره شمالی اعلام کرده است که در برنامه پنج سال آینده همزمان با توسعه تسلیحات هسته ای به دنبال رشد اقتصادی خواهد بود و می کوشد تا استانداردهای زندگی مردم را ارتقاء دهد.

این کشور پس از انجام چهارمین آزمایش هسته ای خود در بهمن ماه سال گذشته دچار شدیدترین تحریم های شورای امنیت سازمان ملل قرار گرفته است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید