صعود پرتغال به نیمه نهایی یورو ۲۰۱۶

کد خبر : ۲۰۷۱۷
بازدید : ۱۷۳۰

پرتغال در ضربات پنالتی موفق شد با برتری برابر لهستان به دیدار نهایی صعود کند.

به گزارش ایسنا، دو تیم لهستان و پرتغال در اولین دیدار مرحله یک چهارم نهایی یورو ۲۰۱۶ در ورزشگاه ولودروم شهر مارسی فرانسه به مصاف هم رفتند که این دیدار در پایان ۱۲۰ دقیقه با تساوی یک بر یک به پایان رسید ولی در ضربات پنالتی پرتغال موفق شد به برتری برسد و به نیمه نهایی صعود کند.

بازی را لهستانی ها بهتر شروع کردند و در دقیقه ۲ بازی روبرت لواندوفسکی توانست طلسم گلزنی خود را بشکند و دروازه پرتغال را با شوتی زمینی روی غفلت مدافعان این تیم باز کند. بعد از این گل پرتغالی ها کمی جلو کشیدند و نانی و رونالدو بخت خود را برای گلزنی امتحان کردند که ثمری نداشت.

در دقیقه ۲۲ میلیک می توانست گل دوم لهستان را به ثمر برساند ولی پپه مانع شد تا شوت این بازیکن راهی به دروازه پرتغال پیدا نکند.

بعد از یکی دو موقعیت نصفه و نیمه بازی، بار دیگر متعادل دنبال شد و توپ بیشتر در میانه های میدان در جریان بود.

در نهایت رنانو سانچس در دقیقه ۳۳ توانست با شوت زیبای خود دروازه لهستان را باز کند تا نیمه نخست این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان برسد و دو تیم به رختکن بروند.

در نیمه دوم دو تیم بازی را دفاعی شروع کردند و دل به ضدحملات بسته بودند. هر چند رونالدو یک بار در اوایل نیمه دوم یک موقعیت گلزنی را از دست داد، ولی جدی ترین موقعیت بازی را سدریک در دقیقه ۶۴ از دست داد و شوت او با اختلاف ناچیز از کنار دروازه بهستان به بیرون رفت.

در ادامه پرتغالی ها که برتری نسبی داشتند می توانستند گل برتری خود را وارد دروازه لهستان کنند که بی دقتی رونالدو در یکی دو صحنه این اجازه را به آنها نداد تا این دیدار در پایان ۹۰ دقیقه با تساوی یک بر یک به پایان برسد و بازی به وقت های اضافه کشیده شود.

در ۱۵ دقیقه نخست تلاش دو تیم به گل منجر نشد تا این نیمه از وقت های اضافه نیز بدون رد و بدل شدن گلی به پایان برسد تا ۱۵ دقیقه وقت های اضافه نیمه دوم از اهمیت بالایی برخوردار باشد.

در وقت اضافه نیمه دوم نیز دو تیم توان حمله کردن نداشتند و توپ بیشتر در میانه های زمین در جریان بود تا بازی بدون رد و بدل شدن گلی دیگر به پایان برسد و این دیدار در پایان ۱۲۰ دقیقه با تساوی یک بر یک به پایان برسد و به ضربات پنالتی کشیده شود.

در ضربات پنالتی پرتغال موفق شد به برتری برسد و به مرحله نیمه نهایی صعود کند. با نتیجه ۵ بر ۳ لهستان را شکست داد. یاکوب بلاژیکوفسکی تنها بازیکن لهستان بود که پنالتی خود را از دست داد تا لهستان از یورو ۲۰۱۶ حذف شود.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید