فیلم/ تایید رسمی مرگ مسعود رجوی

کد خبر : ۲۱۳۱۳
بازدید : ۶۴۱۸

ترکی الفیصل در حضور مریم رجوی، از مرگ مسعود رجوی سرکرده گروهک تروریستی منافقین خبر داد؛ خبری که با توجه به ناپدیده بودن رجوی در سال‌های اخیر به عنوان گمانه اصلی مورد توجه ناظران امنیتی بود و اکنون رسماً تایید شد.

به گزارش العربیه، «ترکی الفیصل» رئیس سابق دستگاه اطلاعات عربستان در اجتماع حامیان منافقین در پاریس، از مرگ مسعود رجوی سرکرده این گروهک تروریستی خبر داد. الفیصل خطاب به مریم رجوی از مسعود به عنوان «همسر مرحومتان» یاد کرد. پس از افشای (احتمالاً ناخواسته) این خبر توسط ترکی الفصیل و انعکاس رسانه‌ای آن، سازمان منافقین از طریق صدای آمریکا کوشید این خبر را تکذیب کند.

رئیس سابق دستگاه اطلاعات عربستان در این اجتماع به اهداف شوم رژیم عربستان و همبستگی این رژیم با منافقین اعتراف کرد و گفت: من هم می‌خواهم که رژیم (ایران) سقوط کند.

پیش از این اکونومیست در سال 2009 گزارش کرده بود، از زمان اشغال خاک عراق توسط نیروهای آمریکایی اطلاع دقیقی از وضعیت مسعود رجوی در دسترس نیست و کسی از زنده یا مرده بودن او خبر ندارد، هرچند که اکثریت عقیده دارند که او زنده نیست.

مسعود رجوی سرکرده گروهک منافقین که قدرت گیری در این گروهک را در سال‌های پیش از انقلاب با لو دادن عناصر اصلی این گروه به ساواک و در سال‌های پس از انقلاب با تسویه حساب‌های درون گروهی پی گرفته بود، در نهایت پس از ورود منافقین با فاز جنگ مسلحانه علیه مردم ایران از سی خرداد 1360 و در نهایت کشته شدن موسی خیابانی مهره اصلی منافقین در 19 بهمن 1360، نفر شماره یک این گروه تروریستی شد.

رجوی در نهایت به عنوان متحد صدام حسین، بخش عمده اعضای گروهک تروریستی‌اش را عراق منتقل کرد و در مرداد 1367 با این توهم که در صورت حمله به ایران با استقبال مردم مواجه می‌شود، قطار نیروهایش را به سمت ایران گسیل کرد که با مقاومت شدید مردمی و سپس حضور نیروهای نظامی کشورمان، بخش عمده توان نظامی منافقین در این عملیات که نام مرصاد به خود گرفت، نابود شد. پادگان اشرف پس از این شکست به یک زندان بزرگ برای اعضای منافقین تبدیل شد و گزارش‌های وحشتناکی درباره اعضای این گروه از سوی نجات یافتگان منتشر شده است.

منافقین در فروردین 1378 امیر سرلشکر شهید صیاد شیرازی که نقش محوری در موفقیت این عملیات داشت را در مقابل منزل مسکونی‌اش در تهران به ضرب گلوله ترور کردند و به شهادت رساندند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید