پرسپولیس در آستانه خلق رکورد جدید با برانکو

تیم های حاضر در فوتبال ایران برای لیگ شانزدهم خیلی سریع‌تر از سال‌های گذشته مربیان خود را انتخاب کردند تا نسبت به گذشته عملکرد مثبتی داشته باشند.

کد خبر : ۲۱۶۰۲
بازدید : ۱۳۴۵
تیم های حاضر در فوتبال ایران برای لیگ شانزدهم خیلی سریع‌تر از سال‌های گذشته مربیان خود را انتخاب کردند تا نسبت به گذشته عملکرد مثبتی داشته باشند.

با اتمام لیگ برتر پانزدهم فوتبال ایران که با قهرمانی استقلال خوزستان به پایان رسید، بر خلاف سال‌های گذشته تیم های لیگ‌برتری خیلی سریع اقدام به برنامه‌ریزی برای لیگ شانزدهم کردند و در همان هفته‌های ابتدایی پیش فصل سرمربی بخش اعظمی از شانزده تیم لیگ‌برتر مشخص شد.

تیم‌هایی مانند پرسپولیس، ذوب آهن، پدیده، سیاه‌جامگان (مشهد)، تراکتورسازی و گسترش فولاد که نتایج خوبی را با مریبان خود کسب کرده‌ بودند تصمیم به ادامه همکاری گرفتند تا ضمن حفظ ثبات نیمکت‌های تیمشان در اندیشه کسب رتبه‌هایی بهتر از فصل گذشته باشند.

تیم‌هایی دیگری هم مانند استقلال، سایپا، سپاهان و فولاد خوزستان هم پس از کسب نتایج نه چندان راضی کننده به سمت تغییر کادرفنی تیم‌هایشان رفتند و مربیان موفق لیگ پانزدهم و نامدار را برای تیم‌هایشان برگزیدند.

اما تیم‌هایی هم مانند استقلال خوزستان، صبای قم، نفت تهران هم به دلایلی غیر از مسائل فنی مربیان خود را از دست دادند. عبدالله ویسی پس از قهرمانی با استقلال خوزستان به سپاهان پیوست و علیرضا منصوریان با تکرار عملکرد مثبت خود در نفت هدایت تیم سابق خود را بر عهده گرفت.

از بین سه تیم تازه لیگ برتری شده پیکان، صنعت نفت و ماشین سازی هم آبادانی‌ها و تبریزی‌ها تصمیم به ادامه همکاری با مربیان فصل گذشته خود گرفتند و پیکان هم پس از کوچ علیرضا مرزبان به بابل، مجید جلالی را به عنوان سرمربی خود برگزید.

نمیکت های لرزان در در فوتبال ایران کم نبوده‌اند و امسال هم تغییراتی را شاهد بودیم اما این موضوع نسبت به گذشته کاهش یافته است.

نکاتی از نیمکت‌ تیم‌های لیگ‌برتری
با تداوم حضور برانکو ایووانکویچ روی نیمکت پرسپولیس، این تیم رکورد ثبات مربیگری را در طول ادوار لیگ برتر که پیش از این در اختیار علی پروین بود را شکست.

ذوب آهن اصفهان سومین فصل همکاری خود را با یحیی گل‌محدی تجربه می‌کند که در دو سال گذشته دو جام قهرمانی مسابقات حذفی حاصل آن بوده است.

استقلال تهران در سه سال گذشته لیگ‌برتر را با یک مربی جدید شروع و به پایان رسانده است.

در صورت ماندن عبدالله ویسی در استقلال خوزستان، همکاری او با اهوازی‌ها به چهار سال می‌رسید اما پس از رفتن او به سپاهان سیروس پورموسوی هدایت این تیم را بر عهده گرفت.

گسترش فولاد با آغاز سومین فصل همکاری خود با فراز کمالوند، شرایطی مشابه نیمکت پرسپولیس دارد.

سیروس پور موسوی و نعیم سعداوی سرمربیان استقلال و فولاد خوزستان تنها مربیان لیگ‌برتری‌ هستند که پیش از این هدایت هیچ تیمی از این سطح از مسابقات فوتبال ایران را بر عهده نداشته‌اند.

علیرضا منصوریان، مجید جلالی، حسین فرکی، رسول خطیبی و علی دایی پنج مربی‌ای هستند که سال گذشته هم در لیگ‌برتر هدایت تیمی را بر عهده داشتند و امسال هم با تیم‌های جدیدی در این مسابقات حاضر خواهند بود.

نادر دست نشان و صمد مرفاوی دو مربی با تجربه‌ای هستند که با وقفه بیش از یک سال بار دیگر هدایت تیم‌هایی از لیگ‌برتر را بر عهده می‌گیرند.

پرویز مظلومی، دراگان اسکوچیچ، تونی اولیویرا، استیماچ، حمید استیلی، محمد احمدزاده، مهدی تارتار، سیاوش بختیاری‌زاده، علی حنطه، قاسم زاغی‌نژاد و علیرضا رمضانی مربیانی هستند که بر خلاف فصل گذشته که در لیگ برتر سرمربیگری می‌کردند امسال هدایت هیچ تیمی را بر عهده ندارند.

در ادامه به بررسی مربیان حاضر روی نیمکت تیم‌های لیگ برتری در طول سه سال گذشته می‌پردازیم: (جدول بر اساس حروف الفبا است)

تیم ها سال ۹۵ سال ۹۴-۹۵ سال ۹۳-۹۴
استقلال علیرضا منصوریان پرویز مظلومی امیر قلعه‌نویی
استقلال خوزستان سیروس پور موسوی عبدالله ویسی عبدالله ویسی
پدیده مشهد رضا مهاجری رضا مهاجری علیرضا مرزبان
پرسپولیس برانکو ایووانکویچ برانکو ایووانکویچ علی دایی- حمید درخشان- برانکو ایووانکویچ
پیکان مجید جلالی علیرضا مرزبان منصور ابراهیم‌زاده - صمد مرفاوی
تراکتورسازی امیر قلعه‌نویی تونی اولیویرا - امیر قلعه‌نویی رسول خطیبی - تونی اولیویرا
ذوب آهن یحیی گل‌محمدی یحیی گل‌محمدی یحیی گل‌محمدی
سایپا حسین فرکی مجید جلالی مجید جلالی
سپاهان عبدالله ویسی حسین فرکی - استیماچ - قاسم زاغی‌نژاد زلاتکو کرانچار - حسین فرکی
سیاه‌جامگان فرهاد کاظمی رسول خطیبی - علیرضا رمضانی - فرهاد کاظمی رضا مهاجری
صبای قم صمد مرفاوی علی دایی صمد مرفاوی - مهدی تارتار
صنعت نفت آبادان نادر دست نشان کارلوس مانوئل - هوشنگ خوش کلام - نادر دست نشان کارلوس مانوئل
فولاد خوزستان نعیم سعداوی دراگان اسکوچیچ دراگان اسکوچیچ
گسترش فولاد تبریز فراز کمالوند فراز کمالوند مهدی تارتار - فراز کمالوند
ماشین سازی تبریز رسول خطیبی نادر دست نشان - رسول خطیبی غلامرضا باغ آبادی
نفت تهران علی دایی علیرضا منصوریان علیرضا منصوریان

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید