یک روز با "پوکمون گو" در تهران

یک روز با "پوکمون گو" در تهران
کد خبر : ۲۱۹۶۵
بازدید : ۲۵۸۶۳

بعد از نصب پوکمون گو، اینترنت سیم کارت را روشن کردیم و آی پی گوشی را تغییر دادیم. ساعت ۶ روز جمعه ۲۵ تیر ماه برای جمع کردن پوکمون ها بیرون زدیم. با باز کردن این بازی ابتدا با نقشه زیر مواجه شدیم که کمی گیج کننده بود وقتی وارد خیابان شریعتی شدیم متوجه شدیم که نقشه پیش رو همان نقش تهران هست.

در واقع هرجایی که باشید نقشه همان شهر را برای شما نشان داده می شود و آنلاین موقعیت مکانی شما را نشان میدهد. البته نام خیابان ها و کوچه ها مشخص نیست (که البته لزومی هم ندارد) و تنها خیابان ها و کوچه ها مثل عکس زیر نشان داده می شود.

۱۰۰ متری پیاده روی کردیم اما خبری از پوکمون نبود و چشم ما به صفحه گوشی خشک شد. تصمیم گرفتیم تا برگردیم و ادامه مسیر را با ماشین برویم. بعد از طی کردن تقریبا ۳۰۰ متر در حوالی پل سیدخندان، در نقشه موجودی دیده شد و همزمان آلارم داده شد به معنی این که به پوکمون نزدیک شدید.

پوکمون گو

از ماشین پیاده شدیم و سمت پوکمون رفتیم، با نزدیک شدن به پوکمون در نقشه دوربین گوشی فعال شد و تصویر زیر(سمت چپ) را دیدیم. طبق معمول بازی گوی قرمز رنگ را به پوکمون پرتاب کردیم تا پوکمون را کسب کنیم. مشکلی که بود بعد از این که با موفقیت پوکمون را بدست آوردیم تقریبا ۱ دقیقه در تصویر زیر(عکس وسط) بازی متوقف شد که حدس میزنیم مشکل از سرعت پایین اینترنت بود. در تصویر زیر(عکس راست) هم که مشخصات پوکمون و امتیاز کسب شده را نشان داد.

pokemon go

در ادامه مسیر پوکمون بعدی را هم تقاطع مطهری، شریعتی پیدا کردیم.

پوکمون گو

تا اینجای بازی، پوکمون گو تجربه ای خوب بود اما مشکل از کجا شروع شد…؟

در توضیحات بازی گفته شده بود که کافی است به اینترنت متصل باشید و نوتیفیکیشن ها برای این بازی فعال باشد تا هرگاه به پوکمون جدیدی نزدیک شدید به شما اعلام شود. ما هم طبق این گفته گوشی را لاک کردیم و از حوالی سید خندان تا اندرزگو منتظر نوتیفیکش از بازی ماندیم اما خبری نشد. البته چندین بار در مسیر اینترنت از ۳G به ۲G تبدیل شد و سرعت خوبی نداشتیم. شاید دلیل عدم دریافت نوتیفیکیشن از سرعت کم اینترنت ما بود و بازی در بکگراند قطع می شد. با این حال با باز کردن بازی در خیابان اندرزگو یک پوکمون دیدیم و به سمت آن رفتیم. بعد از کلی گشتن که پوکمون کدام سمت خیابان است متوجه شدیم که داخل حیاط یک آپارتمان مسکونی است و متاسفانه نتوانستیم پوکمون را بدست آوریم.

تجربه ای که در عرض نیم ساعت کسب کرده بویدم این بود که در خیابان های اصلی و قسمت های شلوغ شهر پوکمون های بیشتری وجود دارد به همین دلیل تصمیم گرفتیم به سمت میدان ونک برویم.

خوب حدسمان درست از آب درآمد و در اواسط خیابان ملاصدرا دو پوکمون یکجا در نقشه مشاهده کردیم. یکی از آنها را در پیاده رو پیدا کردیم، هرچند که بعد از پرتاب کردن گوی به سمت پوکمون، بازی باز هم مانند تصویر سمت راست متوقف شد. اما پوکمون دومی متاسفانه دوباره در داخل یک خانه مسکونی بود و نتوانستیم به آن نزدیک شویم.

پوکمون گو

ساعت حدود ۷٫۳۰ بود که قبل از غروب آفتاب نقشه بازی به حالت تاریک درآمد که نشان دهنده حالت شب بود. در خیابان شیخ بهایی هم دو پوکمون زیر را پیدا کردیم که یکی از آنها (ponyta) کمی سخت تر از باقی پوکمون ها بدست آمد. تقریبا ۴-۵ بار گوی قرمز را سمتش پرتاب کردیم. بعد از کسب پنجمین پوکمون یک مدال یک ستاره داده شد.

pokemon go

بازی پوکمون گو

جمع بندی

۵ پوکمون جمع کردیم. بازی پوکمون گو تجربه جالبی بود که ما را معتاد به این بازی کرد. بازی ای که برای کسب امتیار بیشتر مجبور به گشت و گذار در خیابان ها هستیم. البته این بازی بی نقص نبود، مثلا پوکمون هایی که داخل خانه ها بودند و نمیتوانستیم به آنها نزدیک شویم یا اینکه در زمان لاک بودن گوشی گاهی نوتیفیکیشن برای نزدیک شدن به پوکمون نمایش داده نمیشد. هرچند که این باگ ها را به خاطر عرضه تازه بازی می توان نادیده گرفت و احتمال زیاد در آپدیت های بعدی این باگ ها هم برطرف می شود.

بازی پوکمون گو

یکی از مشکلات بازی پوکمون گو کم شدن شارژ باتری بود. زمانی که برای شروع این بازی به بیرون رفتیم شارژ ۶۴% داشتیم و در پایان بازی بعد از تقریبا یک ساعت و نیم شارژ به ۳۶% رسید. این در حالیست که تمام مدت هم درون بازی نبودیم اما اینترنت سیم کارت فعال بود.

در وبسایت های انگلیسی زبان کاربران زیادی به خاطر کم کردن حجم زیاد اینترنتشان از این بازی کلگی داشتند، اما یک ساعت و نیم استفاده از این بازی برای ما چیزی حدود ۵۰ مگابایت اینترنت هزینه داشت. با این حال ممکن است در آپدیت های بعدی این حجم هم به حداقل برسد.

خوب این بازی به اینجا ختم نمی شود و با جمع کردن تعداد بیشتری پوکمون و رسیدن به مرحله پنج شما باید عضو تیمی شوید و با پوکمون هایتان به تیم های دیگر حمله کنید و شهر را تصاحب کنید. به نظر نقطه زیبای باری تازه از مرحله پنج شروع می شود.

اگر اهل بازی های گروهی هستید پیشنهاد می کنیم زودتر از بقیه بازی پوکمون گو را نصب کنید تا از دیگران جلو باشید.

منبع: دیجی شو

۰
نظرات بینندگان
  • ناشناس ارسالی در

    عجب پس بیکاری و الافی و عیاشی به سایت های خبری هم رسیده!خوب طبیعی است در کشوری که اقتصاد و بازار کارش خوابیده ملت هم باید پی این کارها باشند یک نرم افزار تماما جاسوسی که لحظه به لحظه اطلاعات مکانی شما رو می فرسته برای سیا و موساد افرین آفرین به این حضور حماسی :))))

  • علی ارسالی در

    دوستان
    این بازی رو لطفا تبلیغ نکنید!
    همین امروز توی خبرها اومده بود که از این بازی برای جاسوسی در چین و ترکیه استفاده شده
    حتی بدون این خبر هم قابله پیش بینیه که چه حجم اطلاعاتِ به روز و دقیق ممکنه از طریق بازیکن های ایرانی و البته ناخودآگاه به سرورهای بازی در کشورهای بیگانه ارسال بشه
    خواهشا انقد زود مروج چیزهای ناشناخته و بررسی نشده نشید

  • سهیل ارسالی در

    سلام... ببخشید روش صحیح پرتاب توپ چیه.. من هفت تا توپ رو سر مرزداران واسه یه پوکمون هدر دادم

  • علی ارسالی در

    خدا شفا بده

تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید