فیلم/ اتوبوس خودران مرسدس-بنز

فیلم/ اتوبوس خودران مرسدس-بنز
کد خبر : ۲۲۳۰۴
بازدید : ۱۵۹۲

شرکت مرسدس-بنز امروز در شهر آمستردام از طرح اولیه‌ی اتوبوس خودران خودش رونمایی کرد. این اتوبوس خودران به عنوان نمادی از وسایل نقلیه‌ی عمومی آینده شناخته می‌شود و قرار است در کشورهای مختلف عرضه شود. از جمله تکنولوژی‌های به کار رفته در این اتوبوس می‌توان به تکنولوژی شارژ بی‌سیم اشاره کرد. مکان‌های مختلفی در این وسیله‌ی نقلیه‌ی تعبیه شده تا مسافران گوشی خودشان را روی آن‌ها قرار دهند و باتری آن را شارژ کنند.

Weltpremiere: Mercedes-Benz Future Bus mit CityPilot – Meilenstein auf dem Weg zum autonom fahrenden Stadtbus

البته این اتوبوس خودران با توجه به اتوبوس CityPilot شرکت مرسدس ساخته شده و قرار است نمونه‌ی بسیار پیشرفته‌ی آن باشد. این اتوبوس متوجه می‌شود که چه زمان چراغ راهنمایی سبز و چه زمانی قرمز است. برای اتوبوس خودران مرسدس-بنز دوربین‌های مختلفی در نظر گرفته شده که این خودرو به وسیله‌ی آن‌ها متوجه جریان ترافیک می‌شود و می‌تواند زمان سبز و قرمز شدن چراغ راهنمایی را پیش‌بینی کند. این اتوبوس ۱۲ دوربین داردکه تمام آن‌ها شرایط جاده را بررسی می‌کنند و متوجه موانع و ایستگاه‌های مختلف می‌شوند. سنسورهای دیگری مانند GPS و رادار با بورد کوتاه هم روی آن قرار گرفته است.

Weltpremiere: Mercedes-Benz Future Bus mit CityPilot – Meilenstein auf dem Weg zum autonom fahrenden Stadtbus

البته شرکت مرسدس ویدیویی هم از اتوبوس خودران خودش منتشر کرد که در آن به ویژگی‌های مختلف این خودرو اشاره می‌شود. در حالی که هنوز آینده‌ی وسایل نقلیه‌ی خودران مشخص نیست، شرکت‌های مختلف روی این محصولات سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید