تایید حکم اعدام برای قاتل «حنانه غیاثی»

کد خبر : ۲۲۳۶۳
بازدید : ۲۱۲۹
رئیس‌کل دادگستری استان کرمانشاه از تایید حکم اعدام قاتل حنانه غیاثی، کودک خردسال شهرستان سنقروکلیایی خبر داد و گفت: این جنایتکار به‌زودی در شهرستان محل وقوع جرم به دار مجازات آویخته می‌شود.

به گزارش فارس به نقل از دادگستری کرمانشاه، پس از تجریح خاطر عمومی حاصل از جنایت مشمئزکننده در شهرستان سنقروکلیایی که موجب ورود رئیس‌کل دادگستری استان از نخستین ساعات انتشار خبر کشف جسد حنانه غیاثی، دختر بچه 4.5 ساله در این شهرستان تا صدور حکم در مرجع عالی قضایی کشور شد.

این جنایت که هیچ ردپا و سرنخی برای کشف آن به‌جای نمانده بود با دستور و مدیریت میدانی رئیس‌کل دادگستری استان و بسیج تمام نیروهای لازم اعم از قضایی، امنیتی و انتظامی در زمانی کوتاه کشف شد که پس از انجام فوق‌العاده مراحل دادرسی حکم مجرم صادر شد.

با توجه به حساسیت بالای موضوع، روند ورود و انتاج پرونده در دیوان عالی کشور با پیگیری مستقیم رئیس‌کل دادگستری استان کرمانشاه صورت گرفت و در کمترین زمان حکم اعدام شخص متجاوز که آزار و اذیت و قتل فجیع این کودک در کارنامه سیاه او بود مورد تایید این مرجع عالی قرار گرفت.

در نتیجه رایزنی مدیریت استان، پرونده حنانه غیاثی خارج از نوبت، روند دادرسی خود را در دیوان عالی کشور پشت سر نهاد که به گفته رئیس‌کل دادگستری استان در روزهای آتی و در ملاءعام مردم شهرستان محل وقوع جرم اجرا خواهد شد.

محمدرضا عدالت‌خواه ضمن قدردانی از زحمات تمام مراجعی که در روند این پرونده دستگاه قضایی استان را در کشف و اجرای سریع عدالت یاری کردند، گفت: بارها به کسانی که اندیشه اختلال در امنیت، نظم و عفت عمومی دارند متذکر شده‌ایم مسامحه، اغماض و مماشات در چنین موضوعاتی از سوی مرجع قضایی متصور نیست و تکمله این تذکر رجوع به پیشینه عملکرد دستگاه در چنین جرایمی است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید