جمهوریخواهانی که از ترامپ حمایت نمی‌کنند

جمهوریخواهانی که از ترامپ حمایت نمی‌کنند
کد خبر : ۲۲۵۶۱
بازدید : ۱۲۱۵
جمهوریخواهانی که از ترامپ حمایت نمی‌کنند دونالد ترامپ به همراه فرماندار مایک پنس، نامزد معاونت رئیس‌جمهور - رابطه او با برخی از جمهوری‌خواه‌ها بهتر از دیگران است

برگزاری گردهمایی‌های احزاب جمهوری‌خواه‌ و دموکرات‌ پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا معمولا فرصتی است برای نمایش و ترویج وحدت حزبی.

در گردهمایی حزب جمهوریخواه، سناتور تد کروز حاضر نشد از نامزدی دونالد ترامپ حمایت کند و برای همین هو شد و مورد انتقاد همگان قرار گرفت.

ولی کروز به هیچ عنوان تنها عضو حزب جمهوری‌خواه نیست که قصد حمایت از ترامپ را ندارد. در زیر نگاهی می‌کنیم به جمهوری‌خواهان سرشناسی که حاضر به پیروی از مشی حزب نیستند.

سناتور تد کروز
جمهوریخواهانی که از ترامپ حمایت نمی‌کنند دونالد ترامپ و تد کروز هر دو تعهد داده بودند که از نامزد نهایی حمایت کنند

وقتی مشخص شد که سناتور تد کروز، داوطلب پیشین کسب نامزدی حزب جمهوری‌خواه، قصد ندارد در پایان سخنرانی طولانی خود در مجمع ملی جمهوری‌خواهان از آقای ترامپ حمایت کند، از طرف حضار هو شد.

حامیان دونالد ترامپ کروز را به خیانت متهم کردند، و مدعی شدند که او بر خلاف تعهدی که در ماه سپتامبر داده بود تا از فرد پیروز در انتخابات مقدماتی حمایت کند عمل کرده.

جالب این است که هدف اولیه این تعهد جلوگیری از شرکت مستقل ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری در صورت نرسیدن به مقام نامزدی حزب بود. ترامپ در آن زمان گفته بود که شاید چنین کاری بکند.

در این فرایند انتخاب نامزد که سرشار از حمله‌های شخصی بود، کروز گفت که به هیچ عنوان از شخصی که به همسر و پدرش حمله کرده حمایت نخواهد کرد.

در جریان انتخابات مقدماتی، ترامپ طوری صحبت کرده بود که انگار پدر کروز در ترور جان اف کندی، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، در سال ۱۹۶۳ دست داشته. او همچنین عکس ناخوشایندی از همسر کروز در توییتر منتشر کرده بود.

فرماندار جان کیسیک

جمهوریخواهانی که از ترامپ حمایت نمی‌کنند علاقه فرماندار کیسیک به پیتزا به موضوع صحبت آقای ترامپ تبدیل شده بود

کیسیک اصلا در گردهمایی جمهوریخواهان حاضر نشد، آن هم وقتی که این نشست در ایالت خودش اوهایو، برگزار می‌شد. هیچ جمهوری‌خواهی تا به حال بدون پیروزی در اوهایو به کاخ سفید نرسیده.

او گفته بود که اگر فکر کند نامزدی دارد "جدا به کشور ضربه می‌زند" از او حمایت نخواهد کرد.

او در عین حال از تفرقه‌افکنی و فحاشی‌های ترامپ انتقاد کرده.

در مقابل، اظهارات ترامپ درباره کیسیک هم چندان خوشایند نبوده: "هر وقت او را می‌بینید دارد می‌خورد. دارد دهانش را از غذا پر می‌کند...بگذارید داستان پیتزا خوردنش را تعریف کنم. یک تکه بیست سانتی در بیست سانتی بود. در دهنش جا نمی‌شد. داشت آن را جلوی بیست تا دوربین با چنگال در دهانش می‌چپاند."

خاندان بوش

جمهوریخواهانی که از ترامپ حمایت نمی‌کنند خاندان بوش در عدم حمایت از دونالد ترامپ متحد عمل کرده

جب بوش، فرماندار سابق فلوریدا، هم از ترامپ حمایت نکرده.

به گفته بوش "این کار آرامش و شخصیت قوی می‌خواهد، چیزی که دونالد ترامپ از خود نشان نداده. او حتی یک محافظه‌کار ثابت‌قدم نیست. بنا به این دلایل نمی‌توانم از نامزدی او حمایت کنم."

جب بوش در دور مقدماتی چندین بار هدف زبان تیز ترامپ قرار گرفت.

ترامپ او را شخصیتی مستاصل و رقت‌انگیز توصیف کرد و گفت "او فردی غمگین است که کاملا دیوانه شده. ببینید، وضعیت عصبی این بابا خیلی خراب است".

برادر و پدر جب، یعنی جورج بوش پسر و جورج بوش پدر، رئیس‌جمهورهای سابق آمریکا، اتحاد خانوادگی را حفظ کرده‌اند و هیچ یک از ترامپ حمایت نکرده‌اند.

میت رامنی

جمهوریخواهانی که از ترامپ حمایت نمی‌کنند

رامنی، نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات قبلی، این بار در رقابت حضور نداشت.

او در طول رقابت‌های مقدماتی ایرادات ثابتی به ترامپ وارد کرده بود.

او ترامپ را حقه‌باز خوانده، او را به قلدری، تنفر از زنان و دغل‌بازی متهم کرده و گفته که او "شایستگی اداره کشور را ندارد".

او همچین گفته بود که اگر ترامپ به عنوان نامزد انتخاب شود "چشم‌انداز امنیت و خوشبختی در آینده به شدت تیره‌تر خواهد شد".

ترامپ هم به نوبه خود رامنی را مسخره کرده و گفته او یک "نامزد شکست‌خورده" و "استاد کم آوردن در لحظات حساس" است.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید