تجاوز به دختر ایرانی در بازداشتگاه پناهجویان «نائورو»

یک دختر ایرانی که مهاجرت ناآگانه را براساس تبلیغات غرب و بهشت نمایی استرالیا انتخاب کرده بود پس از بازداشت در مسیر ورود غیرقانونی به این کشور، به بازداشتگاه نائورو منتقل شد، اما اخیرا مورد هتک حرمت واقع شد.

کد خبر : ۲۲۹۷
بازدید : ۱۳۰۵۶
نائورو بار دیگر قربانگاه یک مهاجر ایرانی شد که قصد اقامت در استرالیا را داشت.

به گزارش ایرنا، یک دختر ایرانی که مهاجرت ناآگانه را براساس تبلیغات غرب و بهشت نمایی استرالیا انتخاب کرده بود پس از بازداشت در مسیر ورود غیرقانونی به این کشور، به بازداشتگاه نائورو منتقل شد، اما اخیرا مورد هتک حرمت واقع شد.

شبکه خبری ای.بی.سی استرالیا روز چهارشنبه با تایید این موضوع اعلام کرد خانواده این دختر 23 ساله ایرانی از دولت فدرال استرالیا نیز انتقاد دارند که به وی اجازه درمان در استرالیا داده نمی شود.

وی که چندی پیش بازداشتگاه نائورو را برای دیدار دوستانش در این جزیره ترک کرده بود در مسیر بازگشت به بازداشتگاه مورد هتک حرمت قرار می گیرد.

براساس آمار وزارت مهاجرت استرالیا طی سه ماه بیش از 280 حمله و تجاوز جنسی به کودکان در بازداشتگاه های پناهجویان ثبت شده است.

این دختر ایرانی پس از هتک حرمت در نائورو، کشور جزیره ای و 21 کیلومتر مربعی در اقیانوس آرام دچار افسردگی شده و دو بار تلاش کرده است دست به خودکشی بزند. نیروی مرزی استرالیا اعلام کرد از این حادثه آگاه است، اما اثبات آن زمانبر است.

یک سخنگوی وزیر مهاجرت استرالیا نیز در بیانیه ای ادعاکرد: از مهاجران در نائورو مراقبت و حمایت های بهداشتی و روانی مناسب می شود و پزشکان حرفه ای توصیه کرده اند این فرد نیازمند انتقال برای دریافت امور پزشکی نیست.

کمیته منتخب سنا استرالیا در گزارشی از چند اتهام فساد و ضرب و جرح جسمی و جنسی در بازداشتگاه نائورو پرده برداشته است.

سارا هانسون نماینده مجلس سنا از حزب سبزهای استرالیا اعلام کرد که این گزارش مطرح می شود.

پیش از این چند مهاجر ایرانی در بازداشتگاه مانوس مورد ضرب و شتم قرار گرفته و جان خود را از دست داده بودند.

براساس آماری که جولی بیشاپ، وزیر امور خارجه استرالیا در مالزی در اختیار ایرنا قرار داد، هم اکنون حدود 300 ایرانی در اردوگاه نائورو بسر می برند و درخواست برخی از آنها برای پناهندگی رد شده است.

وی در پاسخ به سوال دیگر در مورد سیاست این کشور برای بازگشت اجباری پناهجویان ایرانی در استرالیا که منطبق با سیاست های جهانی و ایران نیست، گفت: در حال حاضر حدود هشت هزار پناهجوی ایرانی در استرالیا هستند. حدود 300 نفر در اردوگاه نائورو و حدود 300 نفر در پاپوآ گینه نو بسر می برند که درخواست برخی از آنها برای پناهندگی رد شده است.

وی گفت: استرالیا در مورد این پناهچویان با ایران مذاکراتی انجام داده است تا امکان بازگشت این افراد که واجد شرایط پناهجویی نیستند را بررسی کند.

استرالیا در جزایر مانوس و نائورو بازداشتگاه هایی برای جلوگیری از ورود پناهجویان به خاک این کشور تدارک دیده است که در شرایط بسیار بدی اداره شده و واکنش جامعه بین الملل را بدنبال داشته است.

استرالیا تلاش دارد این دسته از پناهجویان که درخواست اقامت آن ها رد شده است را به کشورشان بازگرداند و تاکید دارد این افراد باید به اجبار به کشور خود بازگردند، اما ایران این روش کانبرا را رد کرده است.

سیاست دولت ایران آزادی عمل اتباع کشورمان برای گزینش محل اقامت است و چنانچه فردی قصد بازگشت داوطلبانه به ایران را داشته باشد مورد پذیرش قرار می گیرد.

دولت استرالیا همچنین امیدوار است پناهجویان افغان را به زور به این کشور بازگرداند، اما افغانستان تاکنون با این کار موافقت نکرده است.

استرالیا تلاش دارد «عبد» یک افغان را که از راه غیرقانونی وارد این کشور شده بود را از مسیر دبی در امارات متحده عربی به افغانستان برگرداند تا راه برای بازگشت اجباری صدها نفر از دیگر افغان ها هموار شود.

براساس گزارش رسانه های استرالیا، دولت افغانستان تاکنون با بازگرداندن مهاجران افغان از کشورهای اروپایی مخالفت کرده و ویزا به نگهبانان استرالیایی همراه مهاجر افغان نیز نداده است.

استرالیا در تلاش است 'نادر صدیقی' یک هزاره افغان را نیز که سال 2010 از راه غیرقانونی و با استفاده از قایق های چوبی خود را به استرالیا رسانده و سه سال در بین جامعه بریزبن زندگی کرد را به کابل بازگرداند.

یک گروه از جمله پنج نمایندگان مجلس فدرال استرالیا از 'پیتر داتون' وزیر مهاجرت این کشور خواسته اند در خصوص این مساله تجدیدنظر کند.
۰
نظرات بینندگان
  • شمیم ارسالی در

    الگر استرالیا کشور بدی است اینهمه پناهجوی ایرانی در گرفتار در سواحل ان چکار میکنند اگر کشور خوبی است چرا اینهمه از ان بد گویی میشود راستی کشور ما چطور چرا اینهمه پناهنده صادر میکنه یک لحظه فکر کن میخواهد پناهنده شود و برای همیشه از مملکت خود برود راستی اگر ادمهای خوبی بودند که خود ما همینجا روی تخم چشمهایمان نگهشان میداشتیم یا اینکه نه ما با انها بد کردیم پس چه انتظاری از دولت استرالیا داریم بزار به سزای عملشان برسند که حتی نمیتوانند در مملکت خودشان زندگی و سازندگی بکنند

  • ناشناس ارسالی در

    اتفاق واقعا تاسف آور و شرم آوره اما در داخل همین مملکت هم هزاران تجاوز در روز اتفاق میافته و باید نگران اونخا هم بود!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • ناشناس ارسالی در

    دختر 23 ساله غير قانوني تنها پاشد رفت اونسر دنيا!!! اين قضيه هم الان كردن تو بوق كه راحتتر اقامتشو بگبره!! شما ها اگه راست ميگين به داد زنايي برسين كه هر روزه تو مملكت خودشون داره به ساده ترين حقوقشون تجاوز ميشه!! حالا تجاوز جنسي پيشكش!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید