محمد بنا و پاسخ صریح به یک انتقاد

محمدبنا پیش از اعزام به المپیک می گوید هر شش کشتی گیر ایران شانس قرار گرفتن روی سکو را دارند.

کد خبر : ۲۳۰۷۹
بازدید : ۱۴۳۷
محمدبنا پیش از اعزام به المپیک می گوید هر شش کشتی گیر ایران شانس قرار گرفتن روی سکو را دارند.

به گزارش خبرآنلاین؛ محمد بنا؛ او همچنان امید اول کاروان ملی المپک ایران است. اقلا یک مدال طلا، کمترین چیزی است که از تیمش انتظار می رود. سه سال را کشتی فرنگی بعد از درخشش فوق العاده در لندن، بی بنا در مسیر قهقرا سپری کرد. روزهایی بد و تلخ، بدون سرمربی محبوب. او اما از مهر گذشته آمد و حالا تیمی کامل در بازی های المپیک دارد. چند قهرمانش خیلی سخت به المپیک رسیدند ولی بنا پای شان ایستاد و حالا امید زیادی به تیمش دارد. حالا او دورباره قهرمانانی با انگیزه دارد. قهرمانانی مثل حمید سوریان، امید نوروزی، سعید عبدولی و قاسم رضایی. چهار نفری که در لندن، 3 نفرشان طلا گرفت و اینجا باید اقلا یک طلا را بگیرند. بنا که تیمش را قبل از اعزام به ریو برای اردویی تفریحی زیارتی به مشهد برده است، می گوید: «با بچه ها به مشهد آمدیم تا هم زیارت کنیم و هم بچه ها بتوانند کمی تمرکز کنند. ما پیش از المپیک لندن هم به مشهد آمده بودیم.»

سرمربی تیم ملی کشتی ایران درباره وضعیت روحی و روانی فرنگی کاران گفت: «خدا را شکر بچه ها در شرایط خوبی قرار دارند و تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتیم. شرایط امسال ما با چهار سال گذشته فرق کرده و افراد با تجربه‌تری در تیم حضور دارند.»

بنا درباره اینکه فرنگی کاران چند مدال کسب می کنند گفت: «هیچوقت نمی شود چنین چیزی را پیش بینی کرد. ما سفر طولانی به برزیل داریم و همه چیز به روز مسابقه و شرایط کشتی گیر و حریقانش بستگی دارد. امسال هم کشتی گیران خوبی در المپیک حاضر هستند و نمی شود پیش بینی کرد. من تنها قولی که می توانم بدهم این است که کشتی گیران ما تا آخرین نفس می جنگند و برای نام ایران کم نمی گذارند.»

بنا در پاسخ به سئوالی درباره حمید سوریان، بعد از اتفاقات اخیر و حضورش در ترکیب تیم اعزامی به المپیک هم گفت: «خوشبختانه شرایط خوبی در تیم حاکم است. حمید سوریان قهرمان جهان و المپیک است و در بازی‌های گذشته نشان داد کار سختی دارد اما او همیشه مرد روزهای سخت بوده و توانسته برای ایران افتخار آفرینی کرده است. امید نوروزی هم یک وزن بالاتر آمده و حریفان سختی دارد اما او هم قهرمان المپیک است و می خواهد مدال لندنش را تکرار کند. ما در وزن های دیگر هم اگر قرعه خوبی نصیب‌مان شود می توانیتم روی سکو قرار بگیریم. سعید عبدولی، بشیر باباجان‌زاده و قاسم رضایی هم از شانس های مدا هستند.»

«باد سوپرمن در المپیک می خوابد» این واژه وقتی در ماه های گذشته از سوی چند دست اندرکار ورزش کشور نقل شد ، تقریبا همه احساس شان بودند ، منظور از سوپرمن باید محمد بنا باشد. او اما خیلی وارد این دعواها نشد و گفت می خواهد کارش را ادامه دهد.اصرار داشت که برایش موفقیت تیم باید مهمتر از هر چیزی باشد. راستی قبل از اعزام تیم،نمی ترسد تیمش موفق نباشد و بگویند دیدید باد سوپرمن خوابید؟ او در پاسخ به این سئوال می گوید: راستش سوپرمن من نیستم . سوپرمن قهرمان آمریکایی هاست. من وظیفه سنگینی بر گردنم است و اینکه مردم از من توقع دارند وظیفه من را سنگین تر می کند. من بعد از المپیک لندن سه سال و نیم در تیم حضور نداشتم و 10 ماه است که با تیم هستم. گرچه این همان تیم من است اما 3.5 سال از بازیکنان و تیم دور بودم و تفکرات من حاکم نبود اما ما تمام تلاش خودمان را می کنیم تا دوباره دل مردم را شاد کنیم.»

سرمربی تیم ملی درباره حضورش در تمرین استقلال و دیدارش با منصور پورحیدری سرپرست استقلال گفت:«ما سه مرحله تمرین در پیست داشتیم که به خاطر گرما به زمین شماره دو آزادی رفتیم که در روزهای مختلف با افراد گوناگونی برخورد کردیم. روز اول تمرین ما تیم تراکتورسازی در زمین شماره دو تمرین داشت که من آنجا امیر قلعه نویی را دیدم. در روز دوم پرسپولیسی ها حضور داشتند که محمودخان خوردبین و پرسپولیسی ها را دیدم. در روز سوم تمرین ما مصادف شد با تمرینات استقلال که با منصورخان پورحیدری را دیدم. من ارادت خاصی به منصورخان دارم و به نظر من نسل جوان استقلال و مربیان آنها همه فوتبال شان را مدیون منصور خان هستند.»

بنا که یک پرسپولیسی دو آتشه است درباره شرایط این تیم هم گفت:«خوشبختانه پرسپولیس خوب بسته شده و مربی خوبی دارد. فصل گذشته تیم خوبی داشت و واقعا حیف شد قهرمان نشدند. پرسپولیس مقابل فولاد بد شانس بود و اگر توپ هایشان گل می شد با اختلاف زیاد فولاد را شکست می دادند. گرچه الان برای پیش بینی تیم قهرمان زود است اما پرسپولیس از هفته ششم به بعد هماهنگ تر خواهد شد. بازیکنان تازه از فصل بدنسازی رها شده اند و هنوز به آمادگی کامل تاکتیکی نرسیدند. شما اگر به تیم های قلعه نویی نگاه کنید می بینید که همیشه از هفته ششم نتیجه می گیرد. من به این پرسپولیس امیدوارم و احتمال قهرمان شدنش از بقیه تیم ها بیشتر است.»
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید