در بازیِ والیبال ایران و آرژانتین چه گذشت؟

رقابت حساس تیم ملی ایران و آرژانتین در اولین بازی والیبال تاریخ المپیک برای ایران با شروع بهتر ولاسکو و شاگردانش آغاز شد.

کد خبر : ۲۳۲۸۶
بازدید : ۱۲۸۸
رقابت حساس تیم ملی ایران و آرژانتین در اولین بازی والیبال تاریخ المپیک برای ایران با شروع بهتر ولاسکو و شاگردانش آغاز شد.

به گزارش خبرآنلاین، درست مثل مسابقات لیگ جهانی در ریو، تیم ملی آرژانتین در لحظات پایانی هر دو ست ابتدایی بازی دو تیم ایران و آرژانتین، این شاگردان ولاسکو بودند که از اشتباهات ایران استفاده کردند توانستند ست هایی که هر دو بار با فاصله ای نزدیک پیش می رفت، به سود خود تمام کنند. هر دو بار و هر دو ست شاید عادل غلامی از همیشه اش فاصله داشت. دو اشتباه عادل در امتیازهای نهایی، کمی دردسر ساخت و ایران در آستانه شکست قرار گرفته بود. آرژانتینی ها برای بازی با ایران تقریبا بخش های زیادی از سالن را در اختیار گرفته بودند.

در مسابقات لیگ جهانی چند ماه قبل در همین ریو، ولاسکو و شاگردانش در دو ست نخست از ایران پیش افتادند اما یکباره یاران معروف توانستند بازی را برگردانند و 3 بر 2 برنده باشند. این بار اما در ست سوم هم دو تیم پایاپای پیش می رفتند. اگرچه دو بار ایران تا امتیاز 8 توانسته بود از رقیب فاصله های 3 امتیازی بگیرد اما هر دو بار این آرژانتینی ها بودند که بازی را تلافی کردند و سرانجام هم 9 بر 8 از ایران پیش افتادند. اهمیت بازی مستقیم آرژانتین و ایران، آن هم در روز نخست این بود که با توجه به صعود 4 تیم از هر گروه، تیم برنده این بازی شانس بالایی برای چهارم شدن در گروه داشت. ولاسکو که 3 سال قبل و زمان رفتن از ایران به آرژانتین، رفته بود که تیمی ویران شده را به جای ایران مدعی در دنیا در اختیار بگیرد، در یکی دو سال اول حضورش چند باری را به ایران بدباخت اما حالا توانسته اند کم کم به تیم ملی ما برسند و حالا دارند در مسیر تبدیل شدن به یک قدرت بزرگ جهانی پیش می روند.

ست سوم بازی بسیار نزدیک و پایاپای پیش می رفت. آرژانتینی ها که 7 دوره در المپیک حاضر بودند ، در امتیاز 11 با ایران برابر بودند تا لوزانو کم کم دچار استرس باشد از اینکه ملی پوشان کشورش در آستانه بردن تیم ملی ایران هستند. در امتیاز 13 امیر غفور در یک اشتباه عجیب، توپی را که بارها مرندی و دیگر هم تیمی هایش برگردانده بودند را خیلی ساده از دست داد و ما یک امتیاز تلخ را از دست دادیم.

لحظه ای بعد بازیکن آرژانتینی اشتباه کرد و بازی 13 بر 12 پیش رفت. دفاع عالی از موسوی، دو تیم را در امتیاز 13 برابر کرد. گونزالس با کوبیدن توپ به دست معروف، امتیاز 14 را برای آرژانتین گرفت. گونزالس از اشتباه محض میرزاجانپور امتیاز 15 را گرفت. بعد از کلی رفت و برگشت، غفور نتوانست امتیاز بگیرد و ایران 16 بر 13 از آرژانتین عقب افتاد.

موسوی امتیاز 14 را برای ایران گرفت. در ادامه آرژانتینی ها دو امتیاز متوالی گرفتند و 18 بر 14 پیش افتادند. معروف با یک جای خالی به امتیاز 15 رسید اما باز آرژانتینی ها 19 شدند. از دست دادن سرویس ایران را به امتیاز 16 رساند. قائمی توپ از دست داد و یاران ولاسکو 20 شدند.

شهرام هم توپ از دست داد و ایران در نزدیکی اولین باخت المپیکی والیبالش قرار گرفت.اتفاقی که با امتیاز 25 بر 18 به پایان رسید و تیم ملی والیبال شکست تلخی از مربی سابقش خورد. این شکست شانس صعود ایران به جمع 8 تیم برتر دنیا را هم خیلی سخت کرد و حالا باید یکی از قدرت های گره را شکست دهد.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید