همه هیاهوهای یک «فوق ستاره»

«محمد حسین کنعانی زادگان» مدافع تیم فوتبال استقلال تهران در حالی در ابتدای فصل شانزدهم لیگ برتر به جمع آبی پوشان پایتخت پیوست که اکنون پس از گذشته سه هفته از آغاز لیگ، زمزمه های جدایی وی از استقلال شنیده می شود.

کد خبر : ۲۳۴۳۹
بازدید : ۱۳۶۸
«محمدحسین کنعانی زادگان» مدافع تیم فوتبال استقلال تهران در حالی در ابتدای فصل شانزدهم لیگ برتر به جمع آبی پوشان پایتخت پیوست که اکنون پس از گذشته سه هفته از آغاز لیگ، زمزمه های جدایی وی از استقلال شنیده می شود.

این مدافع فوتبال ایران در نیم فصل سال 1390 در حالی 17 ساله بود، به تیم پرسپولیس پیوست. دوران سربازی خود را در تیم فوتبال ملوان بندر انزلی سپری کرد و پس از آن با کش و قوس های فراوان در فصل شانزدهم لیگ برتر به جمع آبی های پایتخت پیوست.

ماجرا انتقال این بازیکن فوتبال ایران به استقلال در همین مرحله به چالشی میان این بازیکن و پرسپولیس تبدیل شد. در حالی که پرسپولیسی ها معتقد بودند، او باید پس از پایان دوران سربازی اش به تیم سابق خود برگردد، ناگهان سر از استقلال در آورد.

این انتقال هیاهوی زیادی را برای باشگاه استقلال به همراه داشت.

باشگاه پرسپولیس برای رضایت نامه این بازیکن چهار میلیارد ریال مطالبه کرد، اما سازمان لیگ درخواست پرسپولیس را رد کرد و برای این بازیکن کارت بازی صادر کرد و کنعان زادگان برای استقلال در دیدار مقابل نفت تهران بازی کرد.

او مرد دفاعی مورد علاقه «علیرضا منصوریان» است. سرمربی آبی های پایتخت کنعانی زادگان را فوق ستاره معرفی کرده بود. منصوریان در فصل نقل و انتقالات روی اسم «حنیف عمران زاده» خط قرمز کشید و به توصیه های دوستانش برای جذب «پژمان منتظری» نیز توجهی نکرد تا «کنعانی زادگان» به حلقه دفاعی آبی پوشان اضافه شود.

این مدافع آبادانی فوتبال ایران در نخستین هفته لیگ برتر در ترکیب استقلال قرار گرفت و در دیدار مقابل نفت تهران در دفع یکی از توپ های ارسال به محوطه 18 قدم ناموفق عمل کرد تا همین اشتباه سبب شود تا دروازه گلر دوم تیم باز شود.

مدافع آبی پوشان پایتخت در دومین دیدار تیمش مقابل استقلال خوزستان بار دیگر در ترکیب قرار گرفت و این بار نیز در دفع یکی از توپ ها مرتکب اشتباه شد تا هم رباط صلیبی اش آسیب ببیند و هم تیمش ببازد.

هزینه باشگاه استقلال برای خط دفاعی اش 62 میلیارد و 200 میلیون ریال آب خورد. این خط دفاعی که با نظر سرمربی تیم به خدمت گرفته شد، شامل هرائر مگویان، محمدحسین کنعانی زادگان، امین حاج محمدی، رابسون جانواریو، میلاد زکی پور، امید نورافکن، میثم مجیدی و وریا غفوری هستند که همچنان در پایان هفته سوم پاشنه آشیل آبی پوشان شده اند.

مدافع استقلال البته در هفته سوم لیگ برتر به دلیل آسیب دیدگی، دیدار مقابل صنعت نفت آبادان را از روی سکو تماشا کرد، اما پس از شکست دو بر یک تیمش مقابل شاگردان نادر دست نشان خود را به داخل زمین رساند و با محمدرضا اکبریان داور مسابقه درگیری لفظی پیدا کرد. این درگیری پای مدافع آبادانی را به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال باز کرد.

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال او را دو جلسه از همراهی با تیم محروم و به پرداخت مبلغ 30 میلیون ریال جریمه محکوم کرد.

ماجرای کنعانی زادگان به همین جا ختم نشد. او پس از خاتمه بازی مقابل صنعت نفت با خبرنگاران گفت وگویی کرد و علت شکست استقلال را «بی تجربگی بازیکنان و کادر فنی» اعلام کرد. این مصاحبه می تواند تیر خلاصی برای مرد مورد اعتماد منصوریان باشد.

منصوریان پس از این مصاحبه، او را به صورت موقت از فهرست استقلال خارج کرد و احتمالا در اندیشه یافتن جانشین مناسب برای کنعانی زادگان است.

این احتمال از آنجا قوت می گیرد که گفته می شود سرمربی استقلال در محفلی به اشتباه خود در جذب کنعانی زادگان اشاره کرده است. اکنون باید منتظر ماند و دید در ادامه رقابت های لیگ برتر فوتبال سرمربی آبی پوشان پایتخت برای رهایی از قعر جدول و درمان خط دفاع آسیب پذیرش چه نسخه ای خواهد پیچید.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید