تصاویر/ آیا "انسان نئاندرتال‌" احیا خواهد شد؟

تصاویر/ آیا "انسان نئاندرتال‌" احیا خواهد شد؟
کد خبر : ۲۴۲۶۹
بازدید : ۱۴۶۱۹
فرادید | جانوران زیادی بر روی کره خاکی آمدند و نسلشان منقرض شد، اما حالا شاید زمانش رسیده باشد تا به کمک تکنولوژی برخی از این جانوران را احیا شوند.

به گزارش فرادید به نقل از سیکر، نتیجه پژوهش چاپ شده در ژورنال ساینس در 4 آوریل نشان می‌دهد که تکنولوژی‌های جدید به سمت حرکت می‌کنند تا بتوانند گونه‌های منقرض شده را دوباره احیا کنند. این فناوری‌ها شامل "تولید مثل معکوس" (انباشت یا باز انباشت ژن‌های یک گونه منقرض شده)، شبیه سازی و مهندسی ژنتیک است. در ادامه به جانورانی آشنا شوید که احتمال بازگشت دوباره آن‌ها وجود دارد.

ماموت پشمالو
یکی از گزینه‌های اصلی برای بازگرداندن ماموت پشمالو است. سیمون گریگوریف، دانشمند روسی و عضو موزه ماموت جمهوری ساخا، تصمیم دارد تا DNA یک ماموت پشمالو را از مغز استخوان آن استخراج و آن را وارد سلول تخم فیل کند. در این روش، فیل ماده در واقع رحم خود را به یک بچه ماموت اجاره داده است.

آیا

ببر تاسمانی
ببر تاسمانی (گرگ تاسمانی) در سال 1936 میلادی منقرض شد. یکی از دلایل آن این بود که آن‌ها تنوع ژنتیکی بسیار کمی دارند که این مسئله برای یک گونه خبر خوبی محسوب نمی‌شود. پروفسور کاترین بلوف، استاد دانشگاه سیدنی استرالیا، می‌گوید که «در این صورت، گونه‌ها توانایی سازش پذیری کمتری با تغییرات دارند.» حتی اگر ببر تاسمانی مجدد احیا شود، باز هم برای ایجاد تنوع ژنتیکی زمان لازم است.

آیا

کبوتر وحشی
دانشمندان بر این باورند که تا پیش از ورود اروپایی‌ها به قاره آمریکا، میلیاردها کبوتر وحشی یا همان کبوتر مسافر در قاره آمریکا می‌زیستند. از بین رفتن زیستگاه و استثمار تجاری پرندگان به خاطر گوشت آن‌ها باعث انقراض کامل آن‌ها شد. محققان امروز در تلاشند تا با کمک یک رحم اجاره‌ای بتوانند این گونه را بازگردانند.

آیا

بز کوهی پیرِنیان
این پستاندار شاخدار روزی در اروپا به وفور یافت می‌شد و حالا یکی از کاندیداهای اصلی برای بازگردانی است. در حقیقت، کار احیای مجدد این گونه از اواخر دهه 90 میلادی آغاز شد، یعنی همان زمانی که آخرین گونه ماده بز کوهی هنوز زنده بود. اگر دانشمندان موفق شوند این گونه را با دقت کامل شبیه سازی کنند، هیچ گونه نری برای جفت گیری با آن وجود نخواهد داشت. در این صورت، احتمالا مهندسی ژنتیک ورود کند!

آیا

گربه دندان خنجری
چندین مورد گربه دندان خنجری منجمد یافت شده و به همین دلیل شاید بتوان DNA آن را استخراج و جانور را شبیه سازی کرد. دانشمندان 5 سال پیش این کار را روی یک موش انجام دادند: آن موش 16 سال پیش مرده بود و به صورت منجمد از آن نگهداری می‌شد. حتی بقایای ماموت پشمالو نیز در شرایط انجماد و به شکلی کاملا مطلوب یافت می‌شوند.

آیا

دودو
دودو، پرنده‌ای بی پرواز است که غذایی بسیار خوشمزه برای انسان و جانوران دیگر محسوب می‌شد. دانشمندان در سال 2007 یک نمونه بسیار عالی از یک دودوی منجمد را درون غاری پیدا کردند. می‌توان از DNA آن نمونه برای احیای مجدد آن استفاده کرد.

آیا

تنبل زمینی
تنبل زمینی جانوری بسیار کند و بی‌حرکت بود. به همین دلیل، شکاری مناسب برای شکارچیان به شمار می‌رفت. امروزه اما دانشمندان به بقایایی دست یافته‌اند که حتی حاوی بافت نرم هم هست. این گونه همچون ماموت پشمالو از شانس بالایی برای استخراج DNA و تولید مثل معکوس یا حتی شبیه سازی از تنبل‌های بزرگ‌تر برخوردار است.

آیا

گوزن شمالی ایرلندی
یازده هزار سال از زمان انقراض گوزن شمالی ایرلندی می‌گذرد. این جانور نیز همچون ماموت پشمالو در مناطق سرد زندگی می‌کرد. به همین دلیل، چندین مورد از این جانوران در حالت انجماد و در شرایطی نسبتا خوب یافت شده که رویه استخراج DNA آن‌ها را تسهیل می‌کند.

آیا

انسان نئاندرتال
جورج چِرچ، مهندس ژنتیک دانشگاه هاروارد، در اوایل سال جاری میلادی اعلام کرد که یک "زن ماجراجو" پذیرفته که رحم خود را برای شبیه سازی یک نئاندرتال اجاره دهد. چرچ می‌داند که پروژه نئاندرتال بسیار جنجال به پا خواهد کرد.

آیا

دایناسور
جک هورنر، دیرین شناس، پروژه‌ای را در دست دارد که قصد دارد از یک مرغ "دایناسور" ایجاد کند که نامش «دینوچیکن» خواهد بود. وی می‌گوید: «پرندگان در واقع همان دایناسورها هستند؛ بنابراین ما در عمل از یک دایناسور، یک دایناسور دیگر را تولید خواهیم کرد. او و همکارانش به کمک مهندسی ژنتیک در تلاشند تا ویژگی‌های اجدادی آن‌ها مانند دم بلند را احیا کنند.

آیا

منبع: Seeker
ترجمه: وبسایت فرادید

۰
نظرات بینندگان
  • ناشناس ارسالی در

    چند سالیست که انسانهای نئاندرتال احیا شده اند و در حال تکثیر هستند.

    • ناشناس ارسالی در

      راستی آخر جریان کنسرت ها چی شد؟؟؟؟؟؟؟!!!!!

  • ناشناس ارسالی در

    ترا خدا دست برداريد. اين چكاريه

  • موحد ارسالی در

    کبوتر با رحم اجاره ای ؟ خ خ خ خ خ

  • ناشناس ارسالی در

    موفق باشید

  • ناشناس ارسالی در

    نمیخواد بابا تا دلتون بخواد اینجا هست

  • arash ارسالی در

    بی شک انسان با دستان خود.خود را نابود خواهد کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید